Hoeveel voedingen met 7-8 maanden?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Ukje2014, 2 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukje2014

Ukje2014 Lid

23 sep 2013
    98
    5
    8
    Hallo dames,

ik geef al ruim 7 maanden borstvoeding en met 5.5 maand zijn we hier begonnen met hapjes; eerst geprakte groenten en na zo'n 2 weken geprakt fruit. Gaat allemaal super! Inmiddels ook sinds een weekje (zelfgemaakt) brood geïntroduceerd en gaat ook goed. Hij eet ongeveer een halve boterham per dag. Daarnaast krijgt hij als toetje halvolle yoghurt, z'n favo hapje van de dag.

Laat ik voorop stellen dat mijn zoontje zwaar borstverslaafd was. De eerste weken heb ik flink afgezien, hij woonde aan mijn borst. Het was onmogelijk de voedingen te tellen. Sinds de hapjes goed lopen is de interesse flink gekelderd! Voorheen dronk hij (blijkbaar) veel te veel aangezien hij ONTZETTEND VEEL spuugde. Zowel hij als ik moesten meerdere keren per dag verkleed worden. Lange tijd gedacht dat het reflux was, want hij had o.a. een voorkeurshouding, sliep ontzettend weinig en slecht enz. Huisarts en cb gaven aan dat ik moest proberen zo'n 2.5 a 3 uur tussen de voedingen te laten. Met moeite lukte 2 uur ertussen.

Inmiddels is het een hele opgave hem bv te geven. Hij meldt zichzelf absoluut niet zelf. Ik voed hem dus op mijn eigen verzoek en dan drinkt hij overdag heel onrustig. Slokje, hoofd wegdraaien, slokje en ga zo door.. Heel vervelend. We zitten nu op 5 voedingen, waarvan 1 voeding echt een paar slokjes maar zijn, dus die kan ik eigenlijk niet eens mee tellen. Ik wil heel graag 2 jaar voeden, maar ben bang dat het niet gaat lukken nu hij niet meer graag drinkt.

Hoeveel voedingen geven jullie nog met 7-8 maanden??

2. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Ik denk dat je er goed aan doet tijdelijk op jouw verzoek te voeden. Zo hou je de productie op peil. Mijn ervaring is dat er ergens rond de 7-8-9 maanden even een rommelige periode is. Ze krijgen veel te verwerken (nieuwe vaardigheden en nieuwe voeding) en er komt meer interesse voor de omgeving. Dan hebben ze even geen tijd voor borst. Maar dat komt wel weer goed, en op deze leeftijd lukt dit ook wel weer productiegewijs. Mijn beide meisjes hebben zo'n periode gehad, en ik heb ze 15mnd resp. 3j1mnd gevoed.

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Bij mij zijn het gemiddeld vier voedingen. De ene keer 3, de andere keer 5. Sinds hij vaste voeding krijgt, is de bv meer drinken dan echt een voeding. Precies wat jij zegt. Drinken, wegdraaien, weer een paar slokjes enz. Volgens het cb was rond deze leeftijd 3 x bv per dag voldoende.

4. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Elk kindje is anders mijn zoontje drinkt nog zn 10x waarvan zeker 8x echte voedingsmomenten zijn en de andere paar keer een slokje voor de dorst of wat troost.
    Moet erbij zeggen dat hij nog steeds wat problemen heeft met bijvoeding zowel qua hoeveelheid als het verdragen ervan dus dit is echt nog steeds zijn hoofdvoeding.

5. Ukje2014

Ukje2014 Lid

23 sep 2013
    98
    5
    8
    MamaMaya: bedankt voor je reactie! Stelt me toch wel een beetje gerust. Ik voed op mijn verzoek maar ook niet echt succesvol helaas.. Vaak heeft hij het na 1 borst wel gezien. Ik hoop dat mijn productie dit trekt!

Sneeuwmees: een lotgenoot, 'fijn' om te horen! Die 3x van het cb is volgens mij gebaseerd op kunstvoeding? Ik ben niet bang dat hij iets tekort komt, maar ik zou heeeeeeel graag 2 jaar willen voeden (WHO norm).

Paula: petje af hoor! Ik ben wel blij dat ik niet meer zo vaak hoef eerlijk gezegd.. Is jouw zoontje niet afgeleid tijdens het drinken?

Deel Deze Pagina