nutramigen of pepti?

Discussion in 'Flesvoeding' started by marit123, Jun 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marit123

marit123 Actief lid

Jan 2, 2007
    330
    0
    0
    #1 marit123, Jun 22, 2009
    Last edited by a moderator: Jun 22, 2009
    Hallo,

Mijn zoontje van 4,5 maand heeft sinds ik gestopt ben met bv. regelmatig bloed en slijm in zijn ontlasting, ook heeft hij wat exceemplekjes. Nu zijn we eindelijk bij de ka terecht gekomen en hij heeft nutramigen geadviseerd en over 6 weken een provocatietest.
    Nu vind mijn zoontje de nutramigen erg vies en hij spuugt ook veel meer. Ik weet eigenlijk niet waarom we niet gewoon de nutrilon pepti mogen gebruiken (niet gevraagd).
    Iemand hier ervaring mee en ook met verschil tussen nutramigen of pepti? Het gaat mij niet om de kosten, maar of mijn zoontje tevreden is;)
    Ik ben benieuwd naar ervaringen. Alvast bedankt.

Groet, Marit

2. Frieda

Frieda Bekend lid

Feb 24, 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Noelle kreeg destijds voeding van Friso en omdat wij een vermoeden van KMA hadden zijn wij in overleg met het CB overgestapt op Friso Intensief HA, wat dus vergelijkbaar is met met de Pepti van Nutrilon of Nutramigen. Voor zover ik hier op het forum altijd heb begrepen is Nutramigen eigenlijk meer bedoeld voor kinderen die ernstige KMA hebben. Bij Nutramigen is het koemelkeiwit nog wat sterker gehydroliseerd, geloof ik, dan bij bijvoorbeeld Nutrilon Pepti of Friso Intensief HA.

Op het CB werd mij wel verteld, dat kindjes vaak wel behoorlijk moeten wennen aan de smaak van hypo-allergene voeding en dat je dus het beste het kunt opbouwen door het eerst te mengen met de voeding die je kindje eerst kreeg. Noelle had echter niet zo veel moeite met de smaak van Friso Intensief HA, dus ik heb eigenlijk maar 2 keer een flesje gegeven met gemengde voeding en toen zijn wij zo overgestapt op volledige HA voeding.

Maar je zou bij je zoontje dus kunnen proberen om de voeding eerst nog even te mengen met de normale voeding die hij kreeg. Dus bijvoorbeeld eerst nog driekwart normale voeding en een kwart Nutramigen en dan in elk volgend flesje steeds meer de normale voeding vervangen door Nutramigen. Misschien dat hij dan beter aan de smaak went. Ik hoop, dat je wat aan deze tip hebt.

3. lindabreusers

lindabreusers Actief lid

Feb 9, 2008
    337
    0
    0
    Bas heeft ook KMA. Daar zijn we sinds een week achter gekomen. Ik vroeg het toen Bas 4 weken oud was al aan de KA, maar daar mochten we toen niet aan denken. Maar toen Bas 5 maanden was zei ik tegen de KA dat ik het toch niet vertrouwde en om kma evt uit te sluiten dat ik zo'n speciale voeding wilde proberen. Eerste wilde hij niet meewerken, maar toen de KA merkte dat ik bij mijn standpunt bleef gaf hij toch een machtiging. Meteen voor de Nutramigen (vonden ze op het CB ook wel meteen overdreven) Had ook eerst de pepti kunnen proberen en dan Nutramigen, maar goed. Gelukkig kregen we een machtiging. Bas drinkt de Nutramigen vanaf het begin meteen goed. Ik had hier op het forum ook al verhalen gelezen dat kinderen het zo vies vonden en dus niet wilden drinken. Maar gelukkig had Bas hier geen last van.

Bas spuugt zelfs minder met de nutramigen. Overgaan zal dit niet aangezien hij hier ook nog een reflux bij heeft.

Anders moet je de KA eens bellen en vragen of dat je eerst de pepti mag proberen of anders inderdaad de voeding mengen, maar als het echt kma is dan werkt dat waarschijnlijk ook niet.

4. Frieda

Frieda Bekend lid

Feb 24, 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    @Linda, de reflux van Bas kan best veroorzaakt worden door de KMA. Mijn Bioresonantie-therapeute legde mij namelijk uit, dat door de KMA er een gistingsproces in darmen ontstaat, waardoor alle organen in de buikholte naar boven worden gedrukt. Daardoor wordt de maag van kindjes vaak door het gat in het middenrif gedrukt, waardoor ze gaan spugen.

Noelle heeft nooit echt ernstige reflux gehad, maar wij vermoedden zelf al wel een tijdje dat ze misschien ook wat verborgen reflux had en ze spuugde vanaf het begin wel altijd al veel, waarvoor wij dus wel altijd johannisbroodpitmeel aan haar voeding toevoegden. Nadat haar darmen echter met de andere voeding eindelijk tot rust kwamen, stopte het spugen ook. Dus het ging precies zoals de therapeute vertelde. Zij voorspelde namelijk al dat het spugen vanzelf zou stoppen als alle KMA klachten zouden verdwijnen.

5. stimpy

stimpy Nieuw lid

Dec 15, 2008
    3
    0
    0
    Marit,

Je hebt ook friso allergie care, is hetzelfde als nutramigen. Misschien vind hij dat wel lekker.
    Nutramigen heb ik bij mijn eerte ook gehad en die dronk hij niet en allergie care wel.

Groetjes Yvon

Share This Page