hallo, Ik heb een paar vraagjes. Mijn zoontje krijgt nog steeds volledige bv maar hij weigert om uit de fles te drinken. (ik heb alles al geprobeert). Dit vind ik erg lastig omdat ik nooit weg kan en ik ben op zoek naar werk dus dan is het ook wel makkelijk. Hoeveel melk heeft hij nu nog ongeveer nodig? Hij krijgt s'ochtends vers fruit en s'avonds een beetje groente. Pap lust hij absoluut niet maar hij heeft vandaag wel voor het eerst brood gegeten, dat vind hij heerlijk. Hij kan ook water uit een bekertje drinken. Zou hij genoeg hebben aan drie borstvoedingen op deze leeftijd als ik er een broodje bij geef? (om 07:00 uur, 18:00 en om +/-22:00) Ik zou natuurlijk ook wat bv uit een bekertje kunnen laten drinken. Vanaf wanneer mag hij yoghurt? Ik lees overal wat anders.. en vervangt dat een voeding? alvast bedankt!
Ik ben begonnen met yoghurt toen mn meiske 6.5 mnd was. Ik geloof dat CB richtlijn 7 mnd heeft. Wij zitten vanaf dat meissie goed fruit en groente eet op 3 voedingen. Daarnaast krijgt ze beetje diksap of thee. Echter zit de verdeling bij ons meer overdag: 7.00, 12.30 en 19.30 uur BV. Wij zitten vanaf zo'n 7 mnd op 3 x BV. Heb je ook al verschillende flessen geprobeerd? Ons meiske weigerde ook de fles, maar de tommee tippee gaat wel goed. En verschil in temperatuur van de melk? Sommige kids vinden koud lekker, andere warm(er) En anders toch bekertje proberen? Od
@chrissie, bedankt Ik heb de tommetippie fles, dat is de de enigste fles die ik kan geven zonder dat hij keihard gaat brullen, alleen hij kauwt er alleen maar op. Hij drinkt er niet uit, af en toe een slokje. Een bekertje gaat wel op zich en dat vind hij ook erg leuk. Het gaat alleen wat langzamer. Ok dus in principe zouden 3 voedingen genoeg moeten zijn als de bijvoeding goed loopt. Yoghurt kan ik dan eventueel smiddags wel geven denk ik.
Mijn meiske had er genoeg aan. Ik gaf de yoghurt als toetje, maar gezien jou BV-tijden kun je dat idd prima 's middags doen. En anders even de groei in de gaten houden (ik weet niet of je weegmomenten hebt op jullie CB) Eventueel iets anders uit fles (diksap, thee) wil dat wel? X Chris
Ja smiddags is dan wel handig omdat ik dan ook weg kan. Diksap uit een tuitbeker wil wel op zich. Ik denk dat het inderdaad verstandig is om zijn groei dan wel in de gaten te houden. Hij weegt inmiddels ruim 8600 gram dus hij heeft wel wat reserves
Kijk, dat scheelt Mijn meiske haalt dat nu nog niet, hihi. Probeer het gewoon, das de beste manier. En je merkt gauw genoeg als je kleintje ontevreden is.