Hallo Dames, Mijn meisje is nu 4.5 maand oud. Sinds deze week krijgt ze de eerste voeding en de laatste voeding borst en de rest fles. Nou hoor ik van veel mensen dat ze dit niet lang konden volhouden omdat hun produktie terug liep. Zijn er ook mensen die dit wel met succes een tijd hebben volgehouden? Want ik wil dit toch zeker wel een tijd volhouden. En dan nog een vraagje hoeveel voedingen kreeg/krijgt jullie baby met 4.5 maand? Ik geef haar nu nog 5 voedingen maar omdat ze in de nacht steeds langer slaapt en ik haar snachts niet meer wakker wil maken voor eten, moet ik wel erg gaan proppen. Want het is dan 5 voedingen in 12 a 13 uur. Zou ik bv sochtends eerst borst, dan 210+7 dan nog een keer 210+7 en dan weer borst (ze krijgt nu 3 keer fles 180+6). Of denken jullie dat dat niks is? Het CB zei dat ik wel over kan naar 4 voedingen (dit zeiden ze een maand geleden al) maar lees ook vaak dat ze nu nog 5 voedingen nodig hebben. Pfff wat een verhaal he Hoop dat jullie het nog snappen en tips voor me hebben alvast bedankt
Over je productie kan ik niks zeggen, maar ik had met 4 maanden ook vier voedingen op een dag. De laatse avondvoeding heb ik toen laten vallen omdat ik jacob er steeds wakker voor moest maken.
mijn dochter krijgt 5 voedingen. en slaapt 's nachts 12 uur achter elkaar. Tussen de voedingen zit overdag dus 2,5 tot 3,5 uur tussen. Geef alleen borstvoeding
Nou ik zou geen megaflessen van 210 gaan geven hoor! Dat is niet goed en nergens voor nodig. Gewoon 2 flessen van 180 en borst op verzoek. Want ook als je borst en fles combineert kun je te maken krijgen met regeldagen. Ga je dan bij een regeldag niet op de vraag van je kind in dan is de kans dat je melk erg terugloopt veel groter.
Mijn zoonje krijgt 5 keer bv. Helaas leip het bij mij ook terug bij mijn dochter nu 3,4 jaar. Toen ik alleen de ochtend en avnd ging voeden, maar ik ken ook positieve verhalen waar alles wel goed bleef gaan met alleen ochtend en avond!
Wat betekent de +6 en +7? Ook wij moeten Ilias wel eens wakker maken voor de laatste voeding. Maar hij slaapt nu ook wel eens 12 uur achter elkaar. Dan kan het zo maar eens voorkomen dat ie vier voedingen op een dag krijgt... Ik ben blij te lezen dat dat niet erg is, want ik vroeg het me wel af... Ik heb verder ook gehoord dat de bv terugloopt als je alleen 's ochtends en 's avonds bv geeft. Maar meer weet ik er ook niet van, sorry.
Ben ook ff nieuwsgierig naar jullie ervaringen. Ik geef nl ook alleen de eerste (ong 6 uur) en de laatste (ong 22 uur) nog bv, de rest kv. Ik hoop dit ook nog lang vol te kunnen houden. Nou ja, lang, iig tot een half jaar. Dan moet ik nl weer hele onregelmatige, bereikbare diensten draaien voor mn werk (radiologisch laborant), waardoor ik op de gekste tijden gebeld kan worden om voor een spoedgeval naar mn werk te gaan. Bv is dan helaas geen optie meer. LadyXochi: +6 en +7 is het aantal schepjes kv.