Hoeveel voedingen moet met 4 maanden?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Duveldraakje22, 29 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik hoop dat iemand een antwoord heeft.

Gistermiddag begon het gedonder. Evi wilde eigenlijk niet echt drinken, ze drinkt normaal 10 minuten per borst, en nu maar een minuut of 4, 5.
    Toen ik om 19:00 wilde voeden begon ze heel erg te krijsen, ze wilde absoluut niet! (Ze was net in bad geweest en normaal wil ze dan wel) Uiteindelijk lukte het wel om 19:30, ook met veel moeite, maar ze dronk.
    Toen ik haar om half 11 wakker maakte voor de laatste voeding, weer hetzelfde. Ze krijste en gilde alles bij elkaar. Toen ze rechtop zat werd ze weer helemaal vrolijk en merkte we ook dat ze echt moe was. Dus heb ik haar maar weer op bed gelegd. Ik dacht dat ze dan wel 's nachts zou komen, maar vanochtend om 7:15 was ze pas wakker. Nou goed, proberen we gewoon nu te voeden. Maar nee, weer krijsen en gillen. Mn borsten stonden onderhand op knappen en toen heb ik maar gekolfd. Ik kreeg gek genoeg maar 50cc uit mn borsten en heb dat toen gegeven. Ze dronk het wel helemaal op. Nadat ik de oudste naar school had gebracht nog een keer geprobeerd en jawel ze hapte ineens toe.

Haar (normale) schema is:
    7:00
    10:30/11:00
    14:30
    18:30 (hierna gaat ze samen met haar zus naar bed)
    22:00/22:30 (laatste voeding, hier maken we haar wakker voor)

Ze zit nu dus op 5 voedingen. Nu moet ik wel zeggen dat ze gisteren ook de eerste om 7:00 had en dat ik haar uiteindelijk om 11:45 maar heb wakker gemaakt omdat ik mijn dochter om 12:15 moest gaan ophalen.

Zou ze haar schema aan t verleggen zijn of wil ze gewoon een voeding minder?

Liefs,
    DD

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Geen idee hoeveel "moet". Ik vind dat zelf ook niet zo belangrijk. Tobin is nu 3 maanden en die heeft gisteren gedronken om 08.00/12.00/15.45/19.15. Normaal krijgt hij nog een 5e voeding, maar hij lag zo lekker te slapen dat ik het zielig vond om hem wakker te maken. Ik heb hem dus laten liggen met de gedachte "we zien wel" en er rekening mee houdende dat hij 's nachts zou komen, maar uiteindelijk heb ik hem dus om 06.45 uur vanmorgen wakker gemaakt omdat mijn bombonella's zowat uit elkaar klapte. Ik houd altijd aan dat zolang Tobin goede plasluiers heeft en goed alert is als hij wakker is, dat het dan wel prima is.

3. ZaZou

ZaZou Fanatiek lid

18 nov 2010
    2.456
    0
    36
    hoi,
    mijn zoon is inmiddels ook de 4 maanden gepasseerd en drinkt al een hele tijd (vanaf ongeveer 2,5maand denk ik!) nog maar 4 voedingen per dag (rond 8.00/12.00/16.00/20.00uur) Ik weet ook niet wat normaal is, maar hij groeit gewoon goed en heeft goede plas luiers en is verder vrolijk en alert, dus ik vind het prima!

ik zou eens proberen of je het met 4 voedingen kan doen. Kun je niet proberen haar laatste voeding naar 19.00uur half half 8 te rekken en de nachtvoeding laten zitten? Als 4 voedingen niet werken merk je het snel genoeg:) Succes!

4. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Zo, mijn zoon dronk toen nog echt 5 keer overdag en zeker 2 's nachts. Wat een verschfil per kindje! Ik zoou proberen 5 voedingen per etmaal aan te houden, maar laa thet maar op haar verzoek over. Ik merk wel dat als onze zoon bijv verkouden gaat worden, hij meer slaapt en minder drinkt. Dat haalt hij dan wel weer in. Met BV weet je het toch nooit helemaal, maar misschien produceer je zoveel dat ze idd in die 5 minuten genoeg naar binnen krijgtl. Onze zoon kreeg met een maand of 4 inderdaad ook een omschakeling van minder lang aan de borst.

5. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    Dank jullie wel voor de antwoorden!

@mermaid & Iekjee: Ik denk dat ik inderdaad nu de laatste voeding laat vervallen, dan kijken we wel of ze 's nachts nog komt.

@ona81: Het zou best kunnen dat ze nu meer eruit haalt dan voorheen, dus in een kortere tijd klaar is.

@hier: Ik heb nog wel contact gehad met het CB. Zij adviseerde mij om nu echt op aanvraag te voeden en het aan te kijken. En als ze een voeding overslaat, dan kolven. Nu heeft ze vandaag dus de voeding van vanochtend gehad, om 13:00 en om 16:00, dus dat zou betekenen dat ze om 20:00 (ongeveer) de laatste voeding krijgt. Denk dat dit wel schappelijk is. Ik moet het nu even een paar dagen aankijken en dan dinsdag op het CB (dan heb ik een afspraak) het verder bespreken.

Liefs,
    DD

6. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    Even een update! Ik ben er inmiddels achter waar het door kwam.
    Evi heeft de waterpokken. Het verklaart nu wel meteen een hele hoop.
    Ze heeft ze gekregen van haar zus, dus hopelijk is ze er snel vanaf!

Liefs,
    DD

Deel Deze Pagina