Hoeveel voedingen nodig om productie op peil te houden?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Miez, 2 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Mijn zoontje is nu 3 maanden. Hij krijgt nog 5 keer per dag bv. Ik maak hem 's avonds om 21 uur ongeveer wakker voor een voeding, anders neemt hij er maar 4.
    Nou hoor ik vaak dat 4 of 5 voedingen eigenlijk te weinig is om je productie op peil te houden. Is dat zo?
    Mijn zoontje plast en poept goed.\

ZIjn geboortegewicht was 3435, met 1 maand was dat 4390, met 2 maanden 5360 en nu met 3 maanden 5950. Dus de eerste 2 maanden groeide hij ongeveer een kilo per maand, nu de afgelopen maand nog niet eens 600 gram. Het cb was wel tevreden, maar die gaan uit van de groeicurves voor kunstvoeding. Op de groeicurve van borstvoeding.com zie ik dat het lijntje afbuigt naar beneden, van net boven het gemiddelde naar net onder het gemiddelde.

Moet ik me daar zorgen om maken? Moet ik vaker gaan voeden? Bijv na het slapen en weer net voordat hij naar bed gaat? Hij is maar een uur wakker dus dan moet ik wel heel vlot achter elkaar voeden.

Ik wordt een beetje onzeker omdat ik had gedacht dat hij wel weer een kilo gegroeid zou zijn...

2. Kirsten

Kirsten Actief lid

30 mrt 2009
    234
    0
    0
    Hoi,

om je productie gaande te houden is 5 voedingen ok. Ik zet ff op een rijtje wat hij is gegroeid:

geboorte 3435
    1 maand 4390
    2 maand 5360
    3 maand 5950

Idd is hij de eerste tijd heel hard gegroeid, maar bij bijna alle borstkindjes zie je na een tijdje dat de lijn afbuigt en van daar af rustiger verder gaat, bij veel kunstvoedingskindjes gaat de lijn stug door omhoog.

Groeicurves zijn gemiddelden, jouw baby is niet gemiddeld : )

groetjes
    Kirsten

3. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Oke dankjewel!

4. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009