Hoeveel voedingen normaal?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lentekriebel, 23 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Bedankt voor je geruststellende antwoord.
    Maar als het ritme steeds wordt aangepast, hoe gaat het dan straks bij de oppas over een dikke 3 weken? Moet ik dan gewoon meegeven wat hij bijv de vorige dag heeft gedronken? Ik weet ook niet hoeveel cc hij per keer uit mijn borst drinkt. Of zal ik gewoon uitgaan van dat standaard rekensommetje en dat x het aantal voedingen dat hij de vorige dag heeft gedronken?

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Waarom kolf je eigenlijk 's avonds?

3. Lentekriebel

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    In de eerste instantie om een kolfvoorraadje op te bouwen (dat lukte me niet met 's ochtends kolven. En nu om mijn man ook de kans te geven om 1 voeding te doen, dus wat ik kolf, geeft hij aan de kleine man. Dan heeft hij ook z'n momentje met hem en went de kleine man alvast een beetje aan de fles.

4. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik heb bij de oudste ook 's avonds gekolfd, maar merkte dat dit op een gegeven moment effect had op mijn productie, met ontzettend clusteren tot gevolg. Ik zou je dus aanraden een beetje af te wisselen.

Ik gaf naar het kdv mee wat ik kolfde, met een extra flesje in de diepvries als reserve. In het begin 120, later 150 tot max 180. Alles wat hij te kort kwam haalde hij 's avonds en 's nachts in. De jongste wordt met wat kv bijgevoed. Die redt het gewoon niet op wat ik kolf, hoewel ik ongeveer hetzelfde kolf.

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.945
    113
    Vrouw
    Dit inderdaad. Zeker als ze nog zo piep zijn en de "clusterleeftijd" hebben, is de avond voeding eigenlijk nou juist de voeding die je het allerbeste live kan geven, zodat je kindje de mogelijkheid krijgt om te clusteren. Anders kan ie jouw productie niet omhoog krijgen!

6. Lentekriebel

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Ojee, dat wist ik niet.. Dan maar idd stoppen met kolven en gewoon weer live bv geven. Tnx voor de tip!

7. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland
    Hmm, zo te lezen bof ik met 5 voedingen per dag, soms 6. Hopelijk blijft het zo :)
    Maar ja, een kindje komt wanneer het honger heeft en neemt wat het nodig heeft, dus als ze vaker gaat komen zal ze het wel nodig hebben.

8. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Op zich is regelmatig kolven en een flesje geven geen slecht idee. Als je het bijhoudt heb je de kleinste kans dat je kindje gaat flesweigeren. Daarnaast vond ik het zelf wel fijn om ervaring te krijgen in het kolven. Maar ik zou gewoon afwisselen op een dag. Dan voorkom je problemen.

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.945
    113
    Vrouw
    Klopt! Bij jongste dochter was ik het vergeten en ja hoor...mevrouw bliefte geen fles.
    Dus idd, voor je borsten en je kindje is oefenen met kolven en flesje een goed idee :))

10. Lentekriebel

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Ik vind het heel eerlijk gezegd ook wel een lekker momentje. Ik ben zelf met een kwartiertje klaar (normaal bijna een uur) en manlief heeft z'n momentje met ons mannetje.
    Gelukkig pakt hij al vanaf zijn geboorte de fles goed. De eerste week moesten we bijvoeden omdat ons mannetje teveel afviel en dat hebben we afwisselend met fingerfeeding en flesje gedaan.
    Nu koopt ie af en toe wel te spelen met de speen van de fles, ik weet niet of dit echt spelen is of dat hij na een dag tepels even niet meer weet wat ie met een speen moet doen. Wij hebben iig de Close to Nature van Tommee Tippie, die lijkt het meest op een vrouwenborst.

Misschien dat jullie ook ervaring hebben met het volgende:
    Hij krijgt rond 00.00 uur de laatste voeding (bv in flesje en hiervoor maken we hem wakker) en dan wordt ie de volgende ochtend rond 6.30 wakker (luxe). Het maakt dan niet uit of hij 30 cc of 100 cc of 150 cc heeft gedronken. Ik voed meestal 2 borsten (1 borst 15 minuten, verschonen en dan volgende borst tot ie loslaat). De eerste borst om 6.30 gaat prima en daar drinkt ie vol overgave van, maar als ik de tweede borst aanbied hapt ie maar matigjes aan, likt een paar keer en begint dan zelfs te kokhalzen. Als ik dan probeer de eerste borst weer aan te bieden, kokhalst ie ook. Je zou toch denken dat hij een enorme honger zou hebben omdat hij er al een flinke ruk slaap op heeft zitten en soms zelfs maar 30 cc drinkt om 00.00 uur.

Soms denk ik dat hij dan wel van 20.00 tot 6.30 uur zou kunnen slapen, maar daar is hij toch nog veel te jong voor? Daarbij wil ik niet het risico nemen dat ik dit heerlijke nachtritme (voor ons) verstoor en dat hij dan ineens 's nachts weer gaat komen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Deel Deze Pagina