Hoeveel voedingen overdag met zeven maanden?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Konijn, Oct 29, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Konijn

Konijn Niet meer actief

Beste experts...

Kunnen jullie me helpen?

In pricipe zou ik dit schooljaar (ik ben docent in het vo) thuis zijn om voor Judith te zorgen. Nu twijfel ik er echter over om miscchien toch na de kerstvakantie alweer te beginnen voor twee dagen. Ik ben er helemáál nog niet uit: het liefst blijf ik zelfs thuis tot ze naar school gaat.

Maar goed... ik zit te dubben en daarbij weegt ondr andere mee dat ik nog heel lang borstvoeding wil blijven geven (totdat er geen druppel meer uitkomt) en een hekel heb aan kolven. Ik wil mijn dochter gewoon het liefst altijd 'live' voeden.

Na de kerstvakantie is Judith zeven maanden en zijn we als het goed is al begonnen met vaste voeding naast de borstvoeding, maar ik heb geen idee hoe snel dat gaat. Hoeveel voedingen hadden jullie met zeven maanden ongeveer overdag?

Groetjes,

Esther

2. roses

roses Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    1,946
    1
    38
    Ik geef bijvoeding op de Rapley methode. De eerste tijd is het dan alleen maar om eten te ontdekken. Zien, voelen, proeven. Mijn zoontje is echter gek op eten en die (vr)eet heel goed!

In het begin vervangt het de borstvoeding nog niet. Als je borstvoeding wilt blijven geven is het verstandig om eerst een borst te geven en daarna bijvoorbeeld groente/fruit. Zo blijft je bv op peil.

Hier gemiddeld 5 voedingen op een dag.

3. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    toen hadden we 4 voedingen en s nachts soms nog 1 voeding.

4. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Echt voedingen 3. maar hij drinkt tussendoor ook..gewoon ff een slokje. En voor het slapen gaan ook nog ff mamatanken. Soms drinkt hij veel soms niet.

5. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mirre zat toen overdag op (ongeveer):
    7u BV
    11u BV
    15u BV
    19u BV
    23u BV
    nacht BV

Dus op werkdagen kolfde ik 2x ... inmiddels drinkt ze nog maar 1x overdag (sinds een maandje oid) en is ook de nacht er regelmatig uit (jeeej!) en kolf ik dus ook maar 1x.

Ik werk ook in het onderwijs en ook 2 dagen ... Ik vind het prima te doen en ben ook niet dol op kolven ...

6. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Ik zat toen nog op 8 voedingen ong. en zeker 1 's nachts.
    Bijvoeding was toen echt nog een ontdekkingsreis. Het echte eten was hier rond 9 maand.

7. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik gaf toen nog best veel voedingen... denk zeker wel 8 keer ook snachts. Ik was toen net begonnen met bijvoeding en de bv was toen echt nog niet geminderd... die bijvoeding was afentoe eens een hapje en wennen aan een smaakje maar zeker geen maaltijd.

Zowiezo het eerste jaar was de bijvoedng voor erbij en bleef bv het belangrijkste en grootste deel van z´n voeding.

8. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

Nov 14, 2007
    614
    0
    0
    Ongeveer hetzelfde als Salapio hier:

7u BV
    11u BV
    15u BV
    19u BV
    23u BV
    nacht BV

Maar als ik aan het werk ben dan heeft ze een totaal ander schema en drinkt ze veel minder vaak! En als ik vrij ben dan leg ik haar ook tussendoor wel eens aan. Ik kijk eigenlijk nooit op de klok maar alleen naar mijn kindje ;)

9. Konijn

Konijn Niet meer actief

Bedankt vor jullie reacties! Ik ga er nog maar even heel goed over nadenken.

Groetjes,

Esther

10. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Ontelbaar hier ;) !

Share This Page