Dit is normaal borstvoedingsgedrag toch?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Jennifer0306, 7 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Hallo iedereen,

Mijn kleine baby is vandaag 12 dagen oud. Eigenlijk weet ik het antwoord voor mijn gevoel al, maar ik merk soms dat ik toch onzeker ben dus vandaar dat ik het ook even hier wil neerleggen:

Ze komt 's ochtends en begin van de middag minder vaak dan in de namiddag en s avonds. Prima, clusteren en s ochtends heb je een hogere productie dus daar kan ze dan langer op slapen, daarvan ben ik op de hoogte. Ze komt alleen sinds dag 6 ongeveer tussen 16.00 en 22.00 ongeveer om de anderhalf uur. Ze is dan meer wakker, ik merk dat mijn borsten leger zijn dan s ochtends en begin van de middag. Aan de ene kant denk ik: dat ze zovaak komt in de namiddag/avond is normaal. Het hoort bij clusteren en ze plast/poept goed en komt ongeveer tussen de 20 en 50 gram per dag aan.
    Aan de andere kant merk ik dat ik soms onzeker raak over de hoeveelheid melk die ik heb. Dan denk ik: Wil je nu weer drinken? Terwijl mijn borsten nog zo 'leeg'voelen van de vorige voeding. (ik weet dat je borsten nooit echt leeg zijn).
    Dan vraag ik mij wel eens af of ik genoeg melk voor haar heb?

Ik geef er overigens altijd aan toe hoor. Zoeken en handjes zuigen is direct aanleggen, ook al is dat al weer na een half uur. Niks geen pink, geen speen maar altijd aanleggen.

Doe ik dit goed?

2. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heel goed!

3. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Dit klinkt heel normaal en jij doet het goed!

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Er wordt tijdens het drinken ook melk aangemaakt he. Dus het is niet perse zo dat als je borsten ervoor leeg aanvoelen er ook geen melk is, want dat wordt gewoon steeds opnieuw aangemaakt. En dit is perfect om je productie te stimuleren, dus goed bezig!

5. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Inderdaad, het klinkt allemaal prima :) Niets om je zorgen over te maken.

6. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Volkomen normaal!
    Zolang ze tevreden is en dergelijke zal ik er lekker van genieten!

7. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Perfect! Gewoon haar volgen, da's de beste garantie op een fijne, lange voedingstijd.

Trouwens, er zullen periodes zijn dat ze extreem veel clustert en dan regelt ze gewoon jouw productie om haar in haar groei te ondersteunen. Meestal rond 10 dagen (zit je allicht nu midden in), 3 weken, 6 weken, 3 maanden, 4 maanden, 6 maanden en bij ziekte (van moeder en/of kind).

8. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ja hoor, dat is normaal.

Ik vind het zelf soms wel vervelend, omdat je zelf niets kan in die tijd. Mijn zoontje clustert nog steeds elke avond van 8 tot 11 ;)

9. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Bedankt voor jullie reacties! Ik voel me een stuk zekerder.

Deel Deze Pagina