Met BV overvoeden kan niet, maar toch...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door oogappel, 12 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Hoi meiden,

Er wordt gezegd dat je met bv niet kan overvoeden, maar toch vind ik dat mijn dochtertje wel heel erg snel groeit. Ze is volgende week dinsdag 2 maanden en nu al bijna 3 kilo gegroeid.

Maak ik mezelf nu gek of moet ik me daadwerkelijk zorgen maken.

Ik heb haar gegevens ingevuld op borstvoedingsforum en ze gaat bijna haaks af op de bovenste lijn!

2. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Ik zou me er geen zorgen over maken. Met borstvoeden kan je inderdaad niet over voeden. Ik had hetzelfde met mijn zoontje. Hij was met 3 maanden explosief gegroeid met zijn gewicht en op het cb adviseerde zij dan wat minder eten. Dat is echt onzin met BV.
    Wat ik wel deed is hem 's avonds rond 22.00 wakker maken voor een voeding. Daar ben ik mee gestopt en hij sliep meteen heel de nacht door!

Vandaag is hij weer naar het CB geweest en ik heb verder niets veranderd aan de BV en nu is zijn groei weer wat genormaliseerd. Je hoort vaak dat BV babies wat harder groeien in het begin, maar dat trekt vanzelf recht. Je baby vraagt en je lichaam geeft. Dat is goed op elkaar afgestemd.

succes ermee!!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat je helemaal niet zou kunnen overvoeden met BV is niet helemaal waar, maar het zal niet snel gebeuren en het zijn dus wel uitzonderingen.
    Zo'n snelle groei komt wel vaker voor, en na de 4 maanden gaan BV-babies vaak langzamer groeien en stabiliseert het zich weer, dus voorlopig zal het wel loslopen, denk ik.
    Je kunt idd wel achterwege laten om wakker te maken voor een voeding, laat maar lekker zelf komen, want voor het gewicht en de groei hoeven er iig geen vaste momenten te zijn ;)

4. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

de eerste 3 maand groeide mijn zoon zo hard, zat toen al in maat 74. En nu nog steeds!!!!!
    dus de groei is nu gematigd.
    gr brenda

5. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Hier een een enorm snel groeiende baby (400 gram in de week), maar mij is doo het cb inderdaad verteld dat ze zoveel mag als ze wil en dat snelle groeien geen kwaad kan :)

6. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    heb het hier ook gehad. we zijn ziekenhuis in, ziekenhuis uit geweest voor onderzoek/

geboorte: 4290
    1 maand: 6550
    2 maand: 8290
    3 maand: 10055

en de laatste keer met 5,5 maand wegen zat ie op 10,8

7. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Mijn zoontje groeide ook zo hard! (geb 3385 gr - 3 mnd 7 kg)
    Gelukkig hier een CB dat inzag dat BV soms voor erg harde groei kan zorgen ;) Mijn zoontje kwam in de eerste week soms zelfs meer dan 100 gram per dag aan! (kraamhulp woog natuurlijk elke dag) Pas vanaf een half jaar ging het bij mijn zoon pas echt rustiger groeien en nu, bij 18 maanden, staat het (in vergelijking met voorheen) een beetje stil. Het komt uiteindelijk dus meestal vanzelf goed, al duurt het bij sommige kindjes wat langer dan bij andere. Tot zijn eerste verjaardag bleef het verhoudingsgewijs best hard gaan, maar zolang een kindje in verhouding is, dus lengte en gewicht stijgen allebei goed, dan is er niet snel reden voor paniek.

8. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Mijn vriendin heeft ook een dochtertje dat zo snel groeit, zij zit nu na ruim 2 maanden al op 6.5 kilo, maar haar CB vindt het niet ernstig. Het trekt wel weer bij....

Wat wel onhandig is dat wij haar vantevoren tweedehands gekregen kleertjes lenen omdat Simone 6 maanden ouder is maar inmiddels zijn ze wel even groot dus dat wordt delen :)

9. hier de eerste weken ook super hard en toen werd ze een keer ziek en werd het minder, nu is ze de afgelopen maand 400 gram gegroeid en in de kraamweek groeide ze ook 100 gram per dag dus dat komt vanzelf goed

xxxxxxxxxxxxx

10. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hier ook hoor.... Na een maand in maand 62 gezeten te hebben, door naar 68. Zij groeide ook verschrikkelijk hard.
    Pas na een jaar, werd het hier wat gematigder.
    Ze is nu 17 maanden, en de afgelopen 3 maanden qua gewicht helemaal niet gegroeid. geeft niets want ze is nu 14 kg :D

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat vlakt vanzelf af. Betekent gewoon dat je kind en jij erg goed op elkaar ingesteld zijn.

12. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Hier nog één, Miriam kwam in de eerste maand zo'n 300 à 400 gram per week aan. Kleine veelvraat :D Ze is prachtig in verhouding, dus allemaal geen punt. Hou er ook rekening mij dat die groeicurves vaak gebaseerd zijn op flesgevoede babies, en die groeien niet zo abrupt.

13. 4days

4days Niet meer actief

Hier hetzelfde verhaal. Met 6 maanden was mevrouwtje haast 9 kilo zwaar. En ze is ook nog eens korter dan gemiddeld!! :$ (terwijl het bij de geboorte 3,4 kilo was, heel gemiddeld dus) Maar nu, mat 7,5 maand, is de lijn alweer af aan het zwakken.

Deel Deze Pagina