Hoeveel voedingen per dag?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Beertje09, Feb 1, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hallo,

Zou graag willen weten hoevaak jullie de kleine voeden per dag (borstvoeding). En om hoeveel uur zeg maar, en hoe zit het met 's nachts, moet je wachten met voeden totdat de kleine er om gaat huilen, of moet je hem/haar ervoor wakker maken?

2. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Nu zit ik op 6 voedingen...Ik kan niet zeggen om de hoeveel uur, dat verschilt per dag...maar per 24 uur komen we op 6 voedingen uit.

Ik voed op verzoek, dus laat haar zelf komen voor een voeding, zowel overdag als 's nachts

Toen Mila pas geboren was, zat ik zeker op 10 voedingen per dag, met clusteren 's avonds ook nog er bij (heel vaak komen voor een kleine voeding)
    De kraamverzorgster had mij aangeraden er in het begin 's nachts niet langer tussen te laten dan 6 uur, maar ze kwam al uit zichzelf dus we hoefden haar niet wakker te maken.

misschien heb je wat aan deze link:
    http://www.borstvoeding.com/kindjeaande ... dagen.html

3. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,397
    3
    0
    Ons ukkie zit met bijna 6mnd op zo'n 8 voedingen per dag. In het begin (eerste weken) was het ook wel elke 2 uur hoor. Of soms niet eens duidelijk een voeding, soms gewoon willen sabbelen (daar lijden je tepels wel onder hoor, dus niet te lang toelaten ;) )

Ze sliep de eerste weken bij ons in bed (het was winter, en wij hebben geen isolatie en verwarming, dus dan is 7 graden erg koud), en ik werd wakker bij de kleinste kik. Je wordt zowiezo echt om het minste of geringste wakker hoor! Nu ligt ze in haar eigen bedje naast ons bed, en nog hoeft haar ademhaling maar te veranderen van ritme (als ze wakker wordt dus) of ik word wakker.

Inderdaad in het begin max 5/6 uur laten doorslapen. Maar onze meid vindt snachts drinken nog steeds lekker, dus ze komt zo 2 soms 3 keer hoor. Dat is vrij normaal trouwens bij borstvoeding, dat ze niet doorslapen (dat klinkt echt heftiger dan het is hoor, als je er eenmaal aan gewend bent is het helemaal niet erg om lekker elke nacht even saampies met je ukkie wakker te zijn).

4. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Ik voed op verzoek... dus wanneer hij op zijn handjes sabbelt naar dingen gaat happen e.d.

In het begin voedde ik hem 10-12x in 24 uur...

Nu zo'n 8x maar dit kan oplopen tot 12x per dag...hangt een beetje van zijn bui af...

Reken er maar op dat de kleine jou wel makker maakt 's nachts in het begin 2-3x en het kan heel lang duren voordat ze gaan doorslapen...

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik voed ook op verzoek.

De eerste twee maanden heb ik op 14 voedingen per dag gezeten. Nu met 6 maanden zitten we nog op ongeveer 7 voedingen per dag (hij krijgt nu natuurlijk ook bijvoeding). Om de hoeveel uur is hier ook altijd verschillend. Meestal zit er overdag zo'n 3 uur tussen, en 's nachts wat meer (hij slaapt dus nog steeds niet door).
    Ik heb 'm nooit zelf wakker hoeven te maken voor een voeding, meneertje liet zich wel horen als 'ie honger had ;).

6. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

Apr 1, 2008
    1,402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik zit op 6 a 7 voedingen per dag plus soms nog een nachtvoeding extra en ons mannetje is 3 maanden.

07.00
    10.00
    13.00
    16.00
    19.00
    21.00
    2300/24.00

(soms 04.00)

De nachtvoeding vond ik in het begin niet erg, na een paar weken begon het me flink te irriteren (ben erg gehecht aan mijn slaap) maar nu ben ik er al weer aan gewend en vind ik het meestal wel best.. Alleen dat ik uit bed moet over de koude vloer vind ik dan weer ietsje minder leuk ;)

7. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Leuk om te weten allemaal, waar is de rest van de borstvoedende mama's héhé.

8. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Ik zat in het begin op 8 voedingen (op verzoek), wat niet zo heel veel is.
    Nu met 6 maanden op 5 (meestal op schema, als ze tussendoor nog wil krijgt ze).

9. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

Sep 7, 2007
    3,945
    42
    48
    Female
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Ik voed ook op verzoek en zit meestal op 6 a 7 voedingen, 's nachts komt ie meestal om 5:00 (laatste voeding is rond 23:00)

10. Joveli

Joveli Niet meer actief

Ik voed ook op verzoek en zit ongeveer op 8 voedingen per dag. Maar soms ook wel meer, en soms minder. Het ligt er altijd maar net aan.'
    Van doorslapen is hier nog geen sprake, meestal nog 2 voedingen per nacht.

11. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Maar toch hoor ik weleens verhalen van ; 'mijn baby slaapt heel de nacht door', dan denk ik hoe kan dat, als de kleine melk nodig heeft?

12. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Ik heb de voedingen nooit geteld, vaak was het wel!

En doorslapen, ach, het ligt niet aan de bv, hoor! Ze slapen door als ze eraan toe zijn. Soms is dat snel, soms duurt het wat langer, en soms slapen ze tijdelijk door om daarna weer een paar keer tussendoor wakker te worden.

13. wendyp

wendyp Niet meer actief

Sasha is nu 8 maanden en zit nu denk ik zo tussen de 6 en de soms 8 a 10 voedingen.

Ze lag bij ons op de kamer (nog steeds trouwens hihi) en als ze begon te sabbelen of smakken dan legde ik haar aan.

14. Alita

Alita Niet meer actief

jeetje hier maar 5 voedingen per dag!
    ze slaapt wel door dan..

15. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Lekker als ze doorslapen zeg hihi.
    Vind het zelf ook erg prettig om de kleine bij je dicht in de buurt te hebben. Zeker als ze wat kleiner zijn etc.
    Het aantal voedingen per dag verschilt heel erg lees ik, leuk allemaal om te lezen.

16. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Bij ons hangt het er vanaf of mama vrij is of moet werken of tewel of ze live krijgt of afgekolfd.

Tijdens een opvang dag ziet er meestal zo uit;

06:00 uur borst
    08:30 Afgekolfde melk uit de fles bij de opvang (200cc)
    12:00 Fruit hapje + boterham met eventueel beetje water (wat mevrouw absoluut niet wil dus elke druppel is er 1 zullen we maar zeggen ;)).
    14:00 Afgekolfde melk uit de fles (200cc)
    17:00 Groente hapje
    19:00 Weer lekker thuis dus meteen aan de tiet ;)
    20:30 Weer aan de borst en dan slapen
    23:00 Nog een keer borst
    04:00 (soms iets eerder of later) de borst

En dan is het weer 6 uur ;)

Bij de opvang krijgt ze dus twee keer een fles van 200cc over de dag maar thuis wil ze toch wel minimaal 4x aangelegd worden. Dus dan kom ik totaal op zo een 9x.

Soms is het vaker soms is het minder.

Toen Jamila 3weken was ging ze doorslapen toen ze 3maanden was stopte ze hier echter mee en wilde weer gewoon haar nachtvoedingen. Ik vind het allemaal geen probleem het bedje staat naast me ik neem er even lekker bij me, zij dringt ik geniet en een kwartier later slapen we weer :)
    [/code]

17. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Ik voed ook verzoek en dat komt neer op 3 a 4x...de rest is bijvoeding (groente/fruit/brood...) er zit zo'n 5 uur tussen. Snachts hoeft ze niet meer.Om 20.00 slaapt ze tot 7.00 uur ;)

In het begin was het 10 a 12x om de 2 a 3 uur en ook snachts...bv is lichtverteerbaar in vergelijking met de fles en wil dus eerder eten...maar da's echt alleen het prille begin

18. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Misschien is thee een optie? Lekker wat lauwe venkel thee...gaat hier er wel in ;) ..is maar een idee hoor 8)

19. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Ook dat hebben we geprobeerd maar alles wat anders is dan melk vertikt mevrouw te drinken ;). tenzij ik het van een lepeltje geef maar goed dat schiet natuurlijk ook niet echt op, doe het wel is hoor zodat ze aan de smaak kan wennen maar als ik het dan vervolgens uit een beker oid wil geven laat ze het weer vrolijk uit haar mond lopen :p.

20. Alita

Alita Niet meer actief

hoe ziet jouw`n voedingsschema eruit, als ik vragen mag. Begin hier ook met bijvoeding en ben eens benieuwd hoe jij je dag indeelt.
    Sorry even off topic :oops: :D

Share This Page