Hoeveel voedingen per dag?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Beertje09, Feb 1, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wendyp

wendyp Niet meer actief

Sorry, mag ik even zeuren in dit topic? Pfff.
    Gisteravond ging ze om 9 uur naar bed en vanmorgen om half 10 wakker en daartussenin is ze 7 keer geweest. Pffff.

Bij mij gaat er niets in vanuit een fles of tuitbeker, maar een gewoon bekertje drinkt ze wel uit.

2. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Dat is toch het fijne van Forums dat je zo nu en dan ook even lekker kan zeuren ;)

Hier is het vanacht redelijk goed gegaan kwa slapen, ze was gisteren zo moe (doordat ze overdag echt niet wilde slapen) dat ze om 8uur als een blok in slaap viel en pas rond 3uur wakker werdt.
    Misschien moet ik haar overdag vaker wakker houden hehe ;) (Just kidding hoor).

3. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity

Zooo...een eigenwijsje dus :rolleyes: ;)

4. wendyp

wendyp Niet meer actief

Sasha was al vanaf 2 uur wakker, dus daar zal het niet aan gelegen hebben,hihi. Misschien kwam het wel door wat ze aanhad. Ze had alleen een romper aan met lange mouwen en een pyama met lange mouwen. (met broek)

5. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    @wendyp; En normaal ligt ze in een slaapzakje ofzo?
    Ik heb ook wel eens het idee gehad dat Jamila lekkerder slaapt zonder slaapzak maar of het echt zo is vind ik moeilijk te zeggen. meestal doe ik toch een slaapzakje aan omdat ze redelijk actief in haar slaap is en ik anders om de 10 minuten de deken over haar heen moet leggen ;)
    Slaapt zij lekker door sta ik haar telkens toe te dekken schiet ook niet op. :p

@Beastie; En dat is ze, we hebben nu al onze handen vol aan haar dus dat beloofd nog wat ;).

6. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    6.45 BV
    9.00 fruit
    12.00 brood (korsjes sabbelen) en BV
    16.00 BV of beetje fruit met een liga en thee
    18.00 groente, fruit
    19.00 BV

Maar ik ben begonnen met fruit na ons avond eten omdat ze snachts ineens weer wakker werd ivm HONGER! Ze krijgt nu ook smorgens fruit omdat we dat op het kdv ook doen en me meisje is geen goeie flessendrinker....ze wil warme mama ;)

Vind mezelf ook niet z'n goed voorbeeld hoor :oops: mijn scheme heet ook "klooi maar wat aan!" Maar ze doet het er goed op dus jah dan gaan we nog ff verder met klooien 8)

7. wendyp

wendyp Niet meer actief

@B en N... Dat verschilt, ene keer wel andere keer niet. Meestal is het óf romper-winterslaapzak óf romper-pyama-zomerslaapzak. Daaroverheen heeft ze wel een dekentje.

8. Alita

Alita Niet meer actief

ja ik kom er echt niet uit hoe ik het wil gaan doen, wat is goed en wat is slecht...zoooo moeilijk. Maar deze voorbeelden heb ik echt wel iets aan dus dank je!

9. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Het belangrijkste is denk ik dat je doet waar jij je goed bij voelt, dat je je er niet zo druk om gaat maken en gewoon naar je kleintje kijkt hoe ze het doet. En of jij nu smiddags groente geeft en savonds fruit bijvoorbeeld is meer "vreemd" voor je zelf dan voor je kindje (alsof die weet hoe het hoort ;)).

Wij doen heel relaxed kwa eten en ik ben er van overtuigd dat je dat uitstraalt tegen over je kindje waardoor deze ook relaxed is. Ons meisje is bijvoorbeeld verzot op pap, mensen zeggen niet meer dan twee keer hoor, nou als mijn meisje wilt mag ze gewoon 3 keer pap en smiddags doe ik er bijvoorbeeld van fruit hap door heen.

Soms heeft ons meisje echt geen zin in groente, nou dan niet, dan geef ik haar wat sperzieboontjes waar ze op knabbelt mee speelt en denk ik bij mezelf morgen weer een dag.

Ga echt niet in de stress schieten als je kleintje een keer wat minder eet/ niet eet, dan geef je gewoon een keertje wat extra tiet ;)

Succes er iniedergeval mee en vooral veel plezier want eten moet leuk zijn en niet direct een verplichting. Eten gaan ze hun leven lang nog doen hoor :p

10. wendyp

wendyp Niet meer actief

@cindy24... wij 'klooien' ook maar wat aan hoor. Soms heeft ze heel veel op, een heel broodje, fruithapje en half groentepotje. En vaak maar een half broodje, klein beetje fruit of stukjes peer en een klein beetje groenten.

Soms krijgt ze alleen een groentehapje en fruithapje. Soms potje, soms a la rapley. Soms heeft ze alleen zin in een fruithapje. Soms wilt ze alleen brood. Voornamelijk wilt ze alleen tiet haha. Zoals je ziet, geen enkele dag is bij ons hetzelfde qua eten.

Pap heeft ze eigenlijk nog nooit gegeten. Maak je dat in een fles? En maak je dat aan met bv of met water ofzo?

11. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,069
    2,203
    113
    Brabant
    ze wilde in het begin geen borst, dus kreeg ze afgekolfd. Ze kreeg meteen 7 voedingen en ging snel naar 6 (5 +1 nacht). We maakten haar eigenlijk niet wakker voor de voeding, ze meldde zich wel.
    Vanaf de 4/5 weken sliep ze goed door en zat ze op 5 voedingen. Nu maken we dr eigenlijk alleen maar wakker voor de late. Of ze moet anders niet goed uitkomen, dan maak ik dr overdag ook wel eens wakker.
    Oja, haha, vergeten: vanaf de 6 weken is ze fulltime aan de borst gegaan (wat een opluchting na het kolven). En ze heeft toen het ritme van de fles zelf opgepakt. En ook met de fles voed je eigenlijk op verzoek, ik ging echt niet rekken, als ze honger heeft, heeft ze honger hoor

12. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Ik voedde met de fles ook op verzoek en dat wisselde dus per dag. Ook de hoeveelheid die hij per keer dronk wisselde.

Sta er niet gek van te kijken dat je eerste tijd 10-12x per dag aan het voeden bent. Dat is niet uitzonderlijk. Het minimum is 8 voedingen, een max is er niet.

13. Baby25

Baby25 Niet meer actief

hoi hoi, mijn dochterje is bijna 4, hoe lang drijkt ze dan, als zij maar 5 voedingen krijgt, MIjne drinkt om de 2 uur, de laatste 23.00. en 04.00 komt ze weer. Slaapt ze S'middags en hoe lang?
    Bedankt alvast

14. Mutiara

Mutiara Lid

Feb 5, 2008
    18
    0
    0
    Midden- Nederland
    Ik zit nu met 3 maanden op 6 voedingen per dag. Wil er graag naar 5. Consultatiebureau zei dat dat wel normaal is rond deze tijd, maar als ik al die verhelen lees, is 5 wel weinig met bv! Mijn zoontje slaapt vanaf 7 weken al door (gemiddeld 7 uur per nacht)

15. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik zit op 6 voedingen ,op verzoek,mara ze komt stipt om de 3 uur.
    snachts liet ik haar ook zelf komen en overdag laat ik er niet langer dan 4 uur tussen (maar dat doet ze dus ook niet)

16. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Ik voed op verzoek en geef gemiddeld acht voedigen per dag. Maar ook wleneens meer, gister bijvoorbeeld: 10 voedingen per dag.
    Maar over het algemeen komt ze om de 2.5/3 uur. Ook 's nachts.

17. Nemo

Nemo Niet meer actief

Als je kindje net geboren is moet je rekenen op ongeveer 8-12 voedingen per dag. Er is wel een minimun (8x per dag) een max. is er niet.
    Dat zal dan vaak neer komen om de 2 á 3 uur.
    Je hoeft 's nachts niet te wachten totdat je kindje huilt. Voordat je kindje huilt geeft het al andere hongersignalen: smakken, zoeken, sabbelen op handjes, huilen is dus eigenlijk een laat hongersignaal. Als je kindje bij je op de kamer slaapt merk je vaak die eerdere hongersignalen al en kun je aanleggen. Als je wacht totdat je kindje huilt zul je het eerst moeten troosten omdat een huilend kind aanleggen erg lastig is. Dus beter is om al eerder aan te leggen als je kindje honger heeft.
    Meestal zal een kindje zelf 's nachts wel om een voeding vragen. Als de groei niet goed is of je kindje vraagt zelf weinig om voedingen dan is het wel verstandig om wakker te maken. Je kraamverzorgster zal je er t.z.t. wel meer over vertellen.

18. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

ben blij deze verhalen te lezen.. mijn dochtertje komt ook zeker op de 10 voedingen per 24 uur.
    ik wilde er al mee gaan stoppen omdat ik dacht dat het niet goed zou zijn..
    vooral in de nacht komt ze vaak en drinkt ze maar kort, soms maar 5 min..
    nu lees ik dat het vanzelf over gaat.
    nou dan zet ik nog door..vind het wel fijn om bv t egevn en natuurlijk ook handig!

19. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    2,964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Hier ook op verzoek.
    zo'n 8 a 9 voedingen zijn dat nu. En 'snachts soms 2 keer, soms 3 keer eruit..

20. foetbal

foetbal Actief lid

Feb 20, 2008
    209
    0
    0
    Hier vijf voedingen per etmaal (borstvoeding) op verzoek. Overdag iedere vier uur, is op verzoek maar als het mannetje wakker is kan je de wekker erop gelijk zetten.
    's Nachts slaapt 'ie nu al bijna een week door. Laatste voeding rond 2200/2300 uur, en dan tussen 500 en 630 uur weer.
    Ik kreeg trouwens de tip op het cb om hem op z'n eigen kamer te leggen, de kans op doorslapen is dan sneller groter omdat baby moeder niet ruikt en moeder niet van ieder zuchtje wakker wordt.

Mannetje is nu 12 weken en drie dagen

Share This Page