hoeveel voedingen per dag?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door raldaellen, 7 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

Hallo,

Mijn zoontje is nu 10 dagen oud, in het begin kreeg hij bv om de 3 uur. we zijn de 7e dag overgegaan op voeden op vraag. nou komt hij uit op 6 keer per dag. om de 4 uur. nu mijn vraag is dat wel genoeg??

alvast bedankt!
    Groetjes,
    Ellen

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Als eerste gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje.
    Je kindje geeft zelf aan wat hij nodig heeft. Zolang hij goed groeit, plast en poept zou ik me geen zorgen maken dat hij om de 4 uur drinkt.

Ik wil je wil het advies geven om voorlopig niet meer tijd ertussen te laten zitten omdat hij nog zo jong is. Mocht hij dus langer slapen, dan zou ik hem wel wakker maken voor zijn voeding.

Groetjes Saskia

3. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

Hoi!

Dankjewel!

De kraamverzorgster zei ons, overdag niet langer dan 4 uur, s'nachts mag er 6 uur tussen zitten (haalt hij niet, hij komt aan de 4,5. dit mag dus niet?)

Dan komt eruit mijn ene borst veel meer melk dan uit de andere, hij verslikt zich er regelmatig in. Het begin ging erg moeizaam en uiteindelijk na alles te hebben geprobeerd drinkt hij nu met een tepelhoedje. gaat goed, maar verslikt zich dus vaak. kan ik hier wat aan doen?

Alvast bedankt!
    Groet,
    Ellen

4. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

's nachts mag er inderdaad 6 uur tussen zitten. Had ik er even bij moeten zeggen.

Komt het verslikken door de goede productie of door een "heftig" toeschietreflex. Bij het toeschietreflex is het tepelhoedje een goede oplossing. Je zou ook met de hand het eerste reflex kunnen opwekken en hem aanleggen als de melk is gaan stromen.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina