Weer enorme dip

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Tuuttuterdetuut, 24 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuuttuterdetuut

Tuuttuterdetuut Actief lid

22 jan 2014
    378
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zo soepel en relaxd als het in het begin van de bv ging, zo moeizaam gaat het nu. Elke twee weken een enorme dip, weinig tot niet kolven, weer 2 nachtvoedingen en in totaal soms wel 10 voedingen ipv 5/6.
    Het is zo onstabiel. Ik begrijp het niet, want bij de andere twee was dat juist andersom. En toen werkte ik ook, was ik ook druk, waren de kindjes ook regelmatig ziek.
    Ik moet wel zeggen dat het onstabiel is geworden met de 4 maanden dip icm met weer gaan werken.
    Maar ik had gehoopt dat de productie wel redelijk bleef. Ik kolf twee keer op het werk. Rond 11:00 en 15:00.
    Nog tips?

2. Tuuttuterdetuut

22 jan 2014
    378
    0
    16
    NULL
    NULL
    Niemand?

Het lijkt wel een beetje te verbeteren, maar het houdt niet over,..

3. Merlijn

Merlijn Actief lid

16 mrt 2012
    280
    0
    0
    Is een normaal proces; geef je eraan over: ga met een zak chips op de bank en de baby op je borst zitten, zie het als regeldagen. Kindjes hebben vaak mamahonger als je begint met werken, dan moeten ze de gemiste tijd met jou inhalen. Wat dat betreft hebben bv kindjes het makkelijker, want die mogen onbeperkt drinken :) Dus, ga ervoor en ga lekker zitten met je kindje. Niets om je zorgen over te maken! En dan zul je zien, gaat de dip vanzelf over!
    :D

4. Tuuttuterdetuut

22 jan 2014
    378
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb nu 3 avonden laten clusteren en dat gaat wel goed moet ik zeggen.
    Hij kwam vannacht al niet meer om de drie uur :).

Je hebt wel gelijk denk ik. Maat het is lastiger on weer terug te gaan voor mijn gevoel naar de 'pasgeborene tijd' qua voedingen.

De meeste reacties die ik krijg zijn,... Stop toch met die bv en gooi er een papfles in ;):(.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Misschien moet je er niet met mensen over praten die er geen 'verstand' van hebben...

Ik ben benieuwd hoe het hier zal gaan over een maand... dan ga ik weer werken.

6. Merlijn

Merlijn Actief lid

16 mrt 2012
    280
    0
    0

stoppen met vragen aan mensen die er geen verstand van hebben! die weten ook niet af van de voordelen van bv op langere termijn, en van hoe fijn het is als je langer bv kunt blijven geven.
    Dus geloof ze niet, laat lekker kletsen zou ik zeggen:D

7. Tuuttuterdetuut

22 jan 2014
    378
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik bedoel eigenlijk dat ik dan tegen mensen in mijn omgeving zeg dat het even niet zo lekker loopt of dat ik moe ben. Dan krijg ik dat meteen als ongevraagd advies.
    Soms wil je ook gewoon je verhaal kwijt, maar er is weinig begrip. Merkte ik de vorige twee keren ook wel hoor. Maar doet me toch elke keer weer wat.
    Ik stop er trouwens ook echt niet mee. Wil minstens een jaar volhouden, net als bij de andere twee.

Maar ik vroeg me wel af of iemand nog tips heeft om het wat meer te stabiliseren. Het dipt zo enorm elke twee weken.

Ik lees net in een ander topic dat het misschien wel eens te maken kan hebben met het feit dat het jongetjes melk is :p:D.

8. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Of wellicht is je menstruatie weer op gang? Hier ook elke twee weken een dip in de productie (eisprong en menstruatie...).
    Ik drink veel bv-thee, havermout, veel drinken en heb bv capsules. Daarmee gaat het hier wel een stuk beter moet ik zeggen.
    Heb de indruk dat het nu na 7 maanden eindelijk een beetje stabiel begint te worden.

9. lotsoflove

lotsoflove Actief lid

20 dec 2012
    329
    157
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Herkenbaar. Als ik een paar dagen gewerkt heb is de borstvoeding ook weer sterk verminderd. En ik heb een zoon die als de melkstroom wat minder wordt gelijk uit frustratie gaat bijten (handig, tandjes vanaf 3 maand). In plaats van dat mijn kind dus regelt, regel ik zelf maar met mijn kolf. Ik ga een dagje bankhangen en veel kolven! Zl krijgt dan als hij wil drinken de borst aangevuld met flesje mm. Dit doe ik dan een dag of twee en dan is zl weer tevreden met de bv.

10. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Dit doe ik ook vaak, dl wil uit frustratie niet drinken als de melkstroom langzamer wordt ...

11. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Kun je niet naar drie keer kolven gaan?

12. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Als het elke 2 weken komt het misschien door je eisprong en menstruatie? Ik heb het de laatste 2 maanden ook. Heel vervelend... Hier is het dan 2 clusteravonden en 2 rotnachten en dan trekt het weer aan.

13. lotsoflove

lotsoflove Actief lid

20 dec 2012
    329
    157
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wel lastig he! Op alle bv-websites lees je dat je je baby langer en vaker moet aanleggen om je productie op te hogen, maar je leest er weinig over wat je moet doen als je baby dat niet wil!;)

Deel Deze Pagina