Opvolgspenen op de fles bij kolfmelk?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Modra, 10 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Hallo,

Even een vraagje. Ik meende dat ik wel eens gelezen had dat als er, wanneer je aan het werk gaat, kolfmelk uit een flesje wordt gegeven, je de 1 spenen blijft gebruiken voor op de fles, ook na de 3 maanden, wanneer je anders aan de 2 spenen toe zou zijn.

Klopt dit? Hoe hebben jullie dit gedaan? :) Ik heb nu dus alleen 1 speentjes, hij gaat over 3 weken echt naar de opvang en zal dan dus regelmatig uit een flesje gaan drinken. Hij is dan 4 maanden. Moet ik nog 2 spenen gaan bestellen?

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben geloof ik alleen 1 spenen gebruikt. Een kindje moet aan de borst ook flink zijn best doen en met een 1 speen met de fles ook ;). En ze zijn gewend hard te zuigen waardoor ze er prima wat uit krijgen ;)

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Heb je al geoefend met een flesje, dit is wel handig als je over 3 weken weer aan het werk moet.
    Je kan dan ook kijken hoe je kindje drinkt met de nr. 1 speen. Als dit gewoon goed gaat, lijkt een grotere speen bestellen mij (nog) niet nodig.
    Als je kindje heel erg lang over de fles doet of gefrustreerd raakt omdat het niet snel genoeg gaat, dan zou je een grotere speen kunnen bestellen.
    Verder hoef je de leeftijdsaanduiding op spenen niet te volgen hoor (voor de fles dan). Hier dronk mijn zoontje al vrij snel uit de M- speen van difrax (voeding werd ingedikt), maar heeft hier tot hij een paar weken geleden met de fles stopte uit gedronken, nooit een grotere speen gekocht, is altijd goed gegaan.
    Dus ik zou niet allemaal spenen in huis halen als het (nog) niet nodig is.

4. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Jaa zeker. :) We oefenen regelmatig even en hij drinkt naar ons idee prima uit de 1 speen. We hebben een Tommee Tippee. We hadden eerst de Avent Natural, maar daar dronk hij ook na veelvuldig proberen haast niet uit... De Tommee Tippee begon hij na eventjes oefenen te pakken.

Hij raakt er niet gefrustreerd van. Ik heb ook niet het idee dat het té lang duurt. Maar hij krijgt meestal geen volledige voedingen. Vaker een cc of 50/60 om te oefenen en de vaardigheid te onderhouden en daarna nog de borst. Al heb ik ook wel eens 100 cc gegeven en kon hij dat ook. OVer een week/anderhalve week gaan we eens even kijken hoe het gaat als ik na een (volledige) voeding in een flesje geen borst aanbiedt! Dank je wel voor je reactie! :)

5. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Ik keek even over je reactie heen, Snoopy. Maar bedankt, dan denk ik dat ik het gewoon bij 1 speentjes hou zolang dit goed gaat! :)

6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Nou volgens mij gaat het prima hoor! Lekker zo doorgaan en niet gaan rommelen. Als er problemen ontstaan is het vroeg genoeg om met spenen te gaan wisselen.

7. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Wij gebruiken juist een 2-speen. Omdat mijn borsten nogal hard 'spuiten', werd zoontje nogal gefrustreerd van de 1-speen :) Het is dus maar net wat voor jullie werkt! En als het goed blijft gaan, zou ik dus gewoon lekker bij nr 1 blijven :)

8. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Wat iedereen hier boven zegt! Ik ken zelfs dames die een prematuur speen gebruiken.
    Mijn dochter drinkt nog steeds uit een 1 speen en dat zal altijd zo blijven. Ze zullen er denk ik niet blij mee zijn op het kdv, het duurt gewoon lang ;)

9. littledtje

26 feb 2015
    76
    0
    6
    Vrouw
    Wat/waar zijn de prematuur spenen van dan? Hier gebruik ika0mnd speen van aveneemnaventr mevrouw heeft dr fles echt te snel leeg (4wk oud, 100ml 5_10min)

10. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Dr Brown heeft prematuurspenen, misschien slim om over te stappen 5–10min is wel heel snel per fles, moet 15-20min zijn..

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Avent is 1 van de snellere flessen. Veel kindjes drinken te snel uit deze fles.
    De spenen van dr. Brown zijn erg klein en ook die van difrax zijn niet zo groot.
    Voor de dr. Brown fles heb je evt. ook nog een prematuurspeen, mocht de standaard speen die op de fles zit nog te snel gaan.
    Verder passen de difrax spenen op de dr. Brown fles en vice versa.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Onze oudste dronk ook heel snel uit de fles (nog geen 10 minuten), maar dat deed ze uit de borst ook, was vaak binnen 5 minuten klaar. Dronk dan wel zo'n 120 ml (een keer voor en na gewogen bij het cb ;), ze was toen 3 maanden). Daarna nog even een speentje en het was geen problem.

13. littledtje

26 feb 2015
    76
    0
    6
    Vrouw
    Dr brown duurde hier gelukkig al langer (10_15min)
    Aan borst drinkt ze 20_30minuten (eerst zelfs 40_50) dus tijd is nog kort, heeft daarna nog zon zuigbehoefte dus ook al speentje erna aangeboden.Misschien nog eens kijken naar prematuurspeen, wel jammer dat advent zo snel is want juist enthousisast over de vorm ipv lange speen brown/difrax

Deel Deze Pagina