Hoeveel voedingen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door JinxieWeasel, 8 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    Mijn meisje is volgende week alweer 5 maandjes oud.

Meestal drinkt ze 5 keer per dag. (de nacht slaapt ze door),
    maar soms wordt ze redelijk laat wakker waardoor het 4 voedingen worden.

Is dit niet te weinig?

Hoeveel voedingen willen jullie kindjes?

Zou dit een overgangsperiode zijn?

groets

2. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Mijn meisje zit op 7 voedingen momenteel. We hebben een tijdje op 6 gezeten, maar nu dus weer op 7.

Ik vind 4 voedingen wel wat weinig. Maar het is denk ik gewoon een kwestie van uitproberen. Goed je kindje in de gaten houden (of ze nog goed groeit) en ook in de gaten houden of je productie niet inzakt.
    Als dat allemaal goed gaat, dan is er niks op tegen om 4 voedingen te geven.

3. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dean is bijna 10 maandjes en drinkt nog 4 keer per dag.

4. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Tjeeee.
    Ons ukkie is bijna 5 maanden en drinkt zo 8/9 keer per dag (per 24 uur) hoor. Ze sliep tot vorige maand wel eens door snachts, of werd hooguit 1 keertje wakker, maar nu weer 2 keer (rond de kerst was het zelfs 3 keer per nacht! ik denk door de drukte overdag en savonds, dat ze savonds voor het slapen "vergat" te drinken).

Ik heb zat melk en ze drink zich elke keer lekker vol, dus ik denk niet dat het vaak drinken komt omdat ze per keer weinig krijgt. Ze heeft ook geen honger of zo (huilt niet) en groeit lekker en plast genoeg. Ze is er gewoon aan gewend denk ik.
    kVind het niet zo erg, want ik zit nog thuis, baan zoeken.

5. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    Dat bedacht ik me ook. Goed in de gaten houden. Ze is een heel tevreden meisje. Ze groeit enorm goed (bij cb zeiden ze tegen de bovengemiddelde lijn). Er zal wel slagroom uitkomen bij mij ;) De produktie is in de avond wel minder (naar mijn gevoel).

Maar ik ben verbaasd over de verschillen in voedingen die ik hier lees. Ach ja, elk kindje is anders. :D

6. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij zaten toen op 5 voedingen. Maar het kan ook gewoon zo zijn dat je de ene dag 4 en de andere dag 5 voedingen hebt. Plasluiers en alertheid zijn de belangrijkste graadmeters inderdaad.

7. essie23

essie23 Actief lid

15 feb 2008
    148
    0
    0
    postbezorgster
    Heerenveen
    hallo dames

mijn zoontje is 7 weken en krijgt al sinds dag 1, 6 voedingen soms zijn het er 7. ook slaapt hij snachts door. 23.00 uur krijgt hij de laatste en tussen half 7 en 8 uur komt hij voor de eerste van de volgende dag. en overdag komt hij om de 3 uurtjes soms moet ik hem wel wakker maken.

succes

8. Alita

Alita Niet meer actief

Selina zit nu op 5 voedingen dus, het ligt gewoon aan jouw`n kindje als je kindje genoeg bijkomt?

9. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Wat een verschillen, zeg! Ik was vorige week bij het CB en voed Luca, 3 mnd oud, nu 5 x per dag en snachts slaapt hij door.
    Zij zei me dat hij goed op gewicht zat en goed groeide, dus als hij minder wil drinken, 4x dus, dat het geen probleem was.
    Als hij maar genoeg bleef groeien.
    Ik vertelde erbij dat ik ongeveer 180cc kolf en dat vond zij zat. Dan zou hij met 4 voedigen niets tekort komen.
    Dus als je kindje geen trek heeft in een voeding, hoef je die ook niet te geven.
    Ik blijf nog steeds op 5 x omdat Luca gewoon komt voor zijn voedingen. Als hij de laatste zou willen overslaan geen probleem, maar dat laat hij echt niet gebeuren!

gr Sanna

10. Rups

Rups Actief lid

29 jun 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Als ze goed groeit en alert is dan is er niets aan de hand. Gewoon goed in de gaten houden.

11. Alita

Alita Niet meer actief

hoelaat is die laatste voeding, even geïnteresseerd. Selina krijgt haar laatste om 20:00 uur sinds kort en slaapt tot s`morgens 8 à 9 uur!

12. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    @cindy Hij komt rond 10 uur 'savonds.
    Tot nu toe krijgt hij die voeding ook gewoon nog. Ik heb er geen problemen mee. Dus als hij lekker wil eten dan mag dat.

gr Sanna

13. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Rond die leeftijd zat mijn zoontje zeker op 8 voedingen, en dan had ik ook nog nachtvoeding.

14. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Ja dat merk ik wel meer. Daarom laat ik die laatste voeding ook niet weg. Hij groeit als kool, op een gegeven moment een explosie bijna. Dat vonden ze erg leuk bij het CB. Een echte BV baby noemden ze hem.
    Nu groeit hij nog steeds hard dus kennelijk is voor hem 5 x genoeg. Anders komt hij wel vaker, want hij is niet vies van BV!

15. Alita

Alita Niet meer actief

Zeker als Selina die voeding ook nog wilde kreeg ze m ook maar ze slaapt lekker door :D

16. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    Mijn zoon zit op de 4 a 5 voedingen per etmaal. De laatste keer is om 21:30-22:00. Maar die haal ik er vanaf vandaag af zodat hij weer de vroege pakt van 6:00 uur.
    Hij sliep met 6 weken ook al door. Erg lekker moet ik zeggen.
    Ik vind 6 a 7 voedingen nog best veel als ik at zo lees.

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Volgens mij is het aantal voedingen nogal afhankelijk van hoevele jij produceert (en dus eigenlijk: hoeveel je kindje per voeding ongeveer drinkt) en hoe hard je kind groeit.
    Thirza slaapt hier 's nachts (meestal) door en zit ook bovenaan de groeicurve, (bij geboorte 4330 gram en 53 cm, met 4 weken 4620 en 57,5 en gisteren, dus met 8 weken 5430 en 61!).
    Thirza zit, als ze niet ziekig is of regeldagen heeft, op zo'n 6 voedingen nu, dus ik verwacht dat die met 5 maanden ook echt niet meer dan 4-5 keer zal drinken, als ze zo door gaat... Ik kolf nu zo'n 130/140 af als ik kolf, en dat is ook wel ongeveer wat ze opdrinkt momenteel.
    Zolang ze groeien en tevreden zijn, zou ik me niet druk maken om het aantal voedingen. Lekker toch: heb jij je handen nog eens vrij, :) Ik had hier afgelopen dagen een dame met regeldagen en zat 1 dag zelfs weer op 9 keer voeden... pff, blij dat dat weer over is hoor!

Deel Deze Pagina