oefenen met flesje

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door kibi, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    Ik geef nog steeds 100% bv en ben van plan dat zeker tot 6 maanden te blijven doen. Eind februari ga ik terug (halftijds) werken en daarvoor ben ik nu een voorraadje aan het aanleggen dmv kolven.
    Lore heeft al genoeg aan vijf voedingen en slaapt van 21u30 tot 8u. Heel af en toe krijgt ze een flesje met bv omdat ik een afspraak heb. Ik ben daarnet naar het CB geweest en daar zeiden ze me dat ik vanaf nu minstens 1 keer per week moet oefenen met een flesje omdat de kans anders bestaat dat ze het zou afleren. Tot nu toe nam ze zonder problemen een flesje, ook al zat er een maand tussen twee keren. Maar de vk vertelde me dat vanaf 3 maanden een moeilijkere periode aanbreekt, dat ze dan plots durven weigeren. Dit wil ik natuurlijk vermijden, omdat ze vanaf eind februari afgekolfde melk zal moeten drinken uit een flesje. Maar dit is de eerste keer dat ik hoor dat ik elke week moet oefenen. Ik ben best trots op mijn kolfvoorraad en ik wil die liever niet aanspreken. Hoe meer ik overhoud, hoe langer mijn meid ervan kan genieten...

Wat denken jullie of hebben jullie hier ervaring mee? Elke week oefenen of toch niet nodig?

2. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Jaaaaa, oefenen..echt!

Mijn meid=sje in in het zh geboren en hoop gedoe ...in iedergeval...ze kreeg bij voeding met een fles...thuis kreeg ze alweer 100% bv...Tegen de tijd dat ze naar het kdv moest omdat ik weer ging werken dachten wij ...oww dat is ze gewend, de fles die pakt ze wel... #-o stom stom stom...mooi niet dus...ben de eerste week naar het kdv gereden om te voeden op ze kwam op me werk :rolleyes: ..week erna had ze het wel door...dronk ze een beetje :rolleyes: ....dus wel gelukt maar bracht toen een hoop stress met zich mee.

3. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    kibi, zeker blijven oefenen en zelfs dan loop je het risico dat ze ineens niet meer wil.
    dat was hier het geval met ruim 3 maanden. ga nu 2x per dag naar het kdv op werkdagen.

en het hoeft toch niet ten koste te gaan van je voorraad? vlak voor of na het gekolfde flesje, kolf je de hoeveelheid die ze uit de fles gedronken heeft.
    je kunt het ook maar max 3 maanden in de vriezer bewaren, dus het kan ook geen kwaad om op die manier de voorraad te verversen.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik kolf sowieso altijd de voeding af als ik Thirza een flesje BV geef. Zo houd je de voorraad op peil, en da's ook wel fijn, want na 3 maanden in de vriezer mag je het toch niet meer gebruiken... Bovendien houd je dan je productie ook op het peil van wat je kindje drinkt.
    Ik zie het probleem niet zo dus...

5. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ja hoor, oefenen.

maar dat oefenen hoeft echt geen hele voeding te zijn. 20-50cc is wel genoeg, het gaat erom dat ze de techniek behoudt.

6. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga inderdaad oefenen dan.

Ik vond het zeker geen probleem om te oefenen, maar aangezien ik nu elke dag een volledige voeding afkolf, breidt mijn voorraad zich alleen maar uit en dat stemt me ergens wel gerust. Ik wilde die voorraad niet laten slinken. Maar wat Rozemarijke zegt, klopt als een bus.

Vrijdag krijgt ze sowieso een flesje omdat ik naar een concert ga en vanaf dan doen we het elke week!

7. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    stranger, die muppet van mij kan het wel, maar weigert gewoon, soms gaat er wel 20-30 cc in..

Deel Deze Pagina