Hoi, sinds vorige week komt Bas weer 2 x snachts (dus om de 4 uur) terwijl; hij dat nooit heeft gedaan. hij drinkt dan heel zijn fles leeg ( 180 cc water met 6 sch). overdag drinkt hij dit ook op maar geeft veel mondjes terug (johannesbroodpitmeel werkt niet, krijt hij ontzettende krampen van). dus meer geven is geen oplossing. Nu zit ik te denken om nu al rijstebloem bij zn laatste fles te doen (dat is tussen 6 en 8 uur savonds). is dit verstandig of niet? omdat hij ook niet tegen dat jbpm kan? bedankt alvast
Rijstebloem is geschikt vanaf 4 maanden. Dit ivm rijping van darmpjes. Als je zoontje krampjes krijgt van jbpm dan vind ik het niet verstandig om hem nu rijstebloem te geven. Grote kans dat hij daar nog meer krampjes van krijgt. Sowieso is de laatst fles tussen 6 en 8 uur bij 3 maanden vaak niet haalbaar. Een baby van 3 maanden heeft nog vaak rond 23:00 uur een laatste fles. Ik zou hem rond die tijd nog wel een laatste fles geven en kijken wanneer hij dan komt. Wellicht is dat pas tegen de ochtend?
dat hebben we al geprobeerd maar dan komt meneer toch om de 3 uur (niet leuk snaachts) en als we dat niet doen dan kwam hij maar 1 keer in de nacht en om 6 uur smorgens weer
Ik zou ook nog geen rijstebloem geven. Als JBPM al krampjes geeft, is dat waarschijnlijk met rijstebloem nog erger. Mijn zoontje sliep ook vaak van 6-2 's avonds en daarna weer om de 3a4 uur. Bij ons werkte dat flesje om 23 uur geven wel. Niet na 1 dag, maar na de 3e dag verschoof zijn "lange slaap" van 6-2 naar 23-7. Maar eigenlijk kun je ze met 3 maanden nog niet dwingen door te slapen. Dat komt vanzelf wel. Dit kan gewoon even een groeispurtje zijn met veel honger, of gewoon een nieuw ritme. Wat voor soort voeding gebruik je nu?