Hallo, Ben al een tijdje aan het sukkelen met mijn zoontje... Vaker spugen, smakken na de fles (als ik hem in het voedingskussen in de box leg na een half uur rechtop te hebben gehouden). Kortademigheid... Afgelopen dinsdag bij de kinderarts geweest, deze heeft Nutrilon Pepti voeding aangeraden. Sinds die tijd verslikt hij zich echt enorm vaak tijdens de voeding, maar ook daarna (in de box, in bedje, op de arm). Ze gaven aan dit uit te willen testen ivm koemelkallergie, maar ik persoonlijk denk eerder aan reflux. Hij was altijd redelijk onrustig na de fles en nog huilen en happen. Ik heb ivm het verslikken gisteren de kinderarts gebeld, deze zou me gisteren terugbellen maar niks gehoord. En nu ook niet. Durfde mijn zoontje gisteren nog niet eens in zijn bedje te leggen, bang dat hij zich weer zou verslikken en er misschien in zou blijven??? Gebruikte eerst de Dr. Browns fles maar omdat ik maar niks hoorde van het ziekenhuis, heb ik gisteren de Avent fles uit de kast gehaald. Heb gehoord dat deze minder snel zou gaan. Met verslikken gaat het hier inderdaad wat beter door, maar nog niet zoals het was met de standaard voeding. Ook heb ik het idee dat hij hierdoor rustiger drinkt (hoor het minder kloeken) maar de tijd van de voedingen blijven hetzelfde (15/20 min). Beetje in dubio... Kunnen de klachten écht door koemelkallergie komen die mijn zoontje heeft? Buiten het feit dat ik zelf zit te kokhalzen van de geur van de melk die ik hem moet geven, lijkt het me niet zinvol zo'n speciale voeding te geven als het niet nodig is... Alvast bedankt voor de tijd. Groetjes
Hoi, Spugen kan een reactie zijn op de koemelkeiwitten. Benauwdheid is ook een mogelijke reactie op de koemelk. Misschien heeft het spugen 2 oorzaken en kun je overleggen met de arts of je de voeding iets dikker mag maken met Nutriton. Groetjes eveline
Nutriton 2 x gebruikt (elke keer een paar dagen) maar de laatste keer van het CB per direct moeten stoppen omdat zijn darmen hier blijkbaar niet helemaal tegen kunnen. Is er nog iets anders dan Nutriton op de markt dat de voeding dikker maakt, maar niet laxerend werkt? MVG
Hoi, Er is helaas niets anders verkrijgbaar dat de voeding in kan dikken voor zo'n jong kindje. Groetjes Eveline