Heej hallo, Ons zoontje is bijna 4 maanden (6 kg geweest). Hij zit al 3 weken op 4 flessen (7 - 11.30 - 16 - 20.30) omdat hij de laatste fles echt niet meer wou. Hij drinkt nu 4 x 210/7. Nu mogen we van het CB het groente en fruithapje introduceren... Wat is het verstandigste om mee te beginnen? De een zegt groente (ivm milder voor het buikje en wat milder qua smaak) de ander zegt fruit (omdat dát weer milder is en lekkerder). Wil het groentemoment tussen 17.30 en 18.00 uur gaan doen, zodat het dadelijk overeen komt met het avondeten. Het fruit dacht ik rond 13.00 uur te geven en dan rond 13.30 weer naar bed. Hij is rond een voeding 1,5 tot 2 uur wakker en dan slaapt hij weer lekker tot de volgende voeding. Dit lijkt me dan de meest geschikte tijd? Mijn volgende vraag... Wat is nu het verloop van zijn eten en drinken? Hij krijgt nu 4 flessen, en dan beetje fruit en groente als bijvoeding. Wanneer wordt een papfles meestal aangeboden? En welke tijd zal dit dan zitten? Mijn laatste vraag; hij wordt tegenwoordig 's nachts vaak even wakker rond 5.30 uur. Het is dan even pruttelen en dan slaapt hij weer verder. Eerder (ook met 4 flessen) moest ik hem 's morgens wakker maken om 07.30 omdat hij nog in diepe slaap was. Nu is het uiterlijk 07.00 dat meneer wakker is. Is het een idee om rijstebloem bij de laatste fles te doen? Bijvoorbeeld 2 schepjes? Of is het verstandig om de laatste fles te mengen met Forte voeding? Vind het een beetje lastig. Iedereen zegt wat anders vandaar dat ik de vraag eens hier neerleg. Heb al vanalles geprobeerd; savonds in badje, overdag 1 slaapje in de box zodat hij 's nachts meer moe is. Helaas werkt dit laatste niet, na een kwartier/half uur in de box begint hij te krijsen en wil echt naar bed toe. Ben erg benieuwd. Alvast bedankt voor de reactie. Groetjes
Hallo! Het maakt echt niet uit met welke variant je begint; groente of fruit. Belangrijk is wel om niet tegelijk met de rijstebloem te starten. Rijstebloem mag ook als eerste, maar dan is het even wachten met de hapjes. De tijdstippen lijken prima hoor, het is toch even kijken hoe zo'n ritme uitpakt voor de kleine. Ook met de slaapjes en de volgende voeding. Qua slapen is het eigenlijk al een plaatje hoor! Als je wil dat hij 's ochtends wat langer slaapt zou je straks kunnen kijken met de introductie van de hapjes of het ritme iets verschoven kan worden zodat hij ietsje later naar bed gaat. Ik zou geen forte voeding adviseren,dat wordt teveel van het goede. Eerst eens kijken hoe het gaat met de introductie van bijvoeding hap of pap. Succes! groeten Femke
Hallo, Hardstikke bedankt. Ja, is even lastig... Het ritme kan niet heel veel meer verschoven worden, omdat ik weer aan het werk ben en op ma/di/wo dus uiterlijk om 8.00 moet vertrekken en ik mijn kindje af moet leveren met een volle buik. Maar wat is precies de bedoeling waar ik naartoe ga? Laatste fles een papfles? En dan de 2e fles ook een papfles? Of hoeveel papflessen zijn er per dag? Fruit wil ik rond 13.00 geven (na de fles van 11.30) en groente om 17.30 (na de fles van 16.00). Dan kom ik ook op de tijden uit dat hij dadelijk vast moet eten, dus lijkt me het verstandigste. Sorry voor mijn vele vragen. Het is gewoon super om advies te krijgen van een onafhankelijk iemand Groetjes
Hoi, Je kunt 1 papfles per dag geven (hooguit 2, zorgt ook voor meer kcal), in de ochtend of voor het slapen gaan. Wat voor jullie fijn is, wat meer verzadiging in de nacht bijvoorbeeld. Groetjes Angelique