Ik was euforisch toen Douwe bij 6 weken doorsliep op borstvoeding. Z`n zus was 3 weken toen ze doorsliep dus ik had zoiets wel een beetje verwacht... maar...... een beetje later was het tij gekeerd... Douwe (bijna 5maand) wordt nu ondertussen al 7weken 2 tot 3 soms wel 4 x per nacht wakker voor een voeding... Ik zit er stilletjes aan doorheen! Ben echt moe! Maar ik spartel me erdoorheen omdat ik niet anders kan of wil. Zou het eventueel kunnen dat ik niet voldoende melkproductie heb? Langs de ene kant weet ik al dat dat niet zo is... want wanneer hij eens wat langer doorslaapt is m'n bed nat van de melk Kan ik iets borstvoedingsvriendelijk doen zodat hij wat langer doorslaapt? Ik geef hem ook nog geen bijvoeding maar wil op 6mnd met bijvoeding starten dmv baby-led weaning. Zou hij nu al behoefte hebben aan wat extra? Ik heb echt geen idee hoor, dus ik vraag er maar op los... Veel liefs en alvast bedankt!
hoi ik snap dat het intensief voor je is! Toch is dit heel normaal gedrag voor baby's van zijn leeftijd. Nachtvoedingen horen er eigenlijk helemaal bij, het is eerder verbazingwekkend dat hij al doorsliep. Je hebt waarschijnlijk voeding genoeg ( ook getuige het feit dat je melk lekt!), maar wellicht ten overvloede; groeit Douwe goed? Hoeveel poep en plasluiers heeft hij per dag? Is hij een tevreden baby? Wat je kunt doen is hem op jouw kamer laten slapen, dicht bij je, zodat het je in elk geval minder moeite/tijd kost om te voeden, je kunt hem liggend in bed voeden zodat je zelf wat door kunt slapen/sufffen. Om je een hart onder riem te steken het volgende: Borstvoedingorganisatie LLL - Welterusten, een goede nachtrust voor moeder en baby Bij meer vragen hoor ik het graag weer! Mirjam
Bedankt voor je reactie! Hij slaapt lekker dicht bij mij, in een co-sleeper zodat ik niet uit bed hoef om hem te voeden... en toch ben ik zo moe... Maar we blijven met veel liefde nachtvoeden en als u zegt dat dit geen abnormaal gedrag is dan ben ik al wat gerust gesteld. Hij heeft voldoende plaspampers en om de 2 dagen stoelgang. Ook is hij een heel tevreden baby! Hij is wel wat aan de smalle kant, maar is vrij groot voor z'n leeftijd. We zien wel hoe het loopt... Hopelijk gaat hij snel doorslapen... (al geniet ik stiekem ook wel een beetje van de gezellige nachtvoedingen) Fijn kroelen met z'n 2'en! Groetjes, en bedankt!