Ja klopt ik had eigenlijk sinds gister juist het idee dat k wel weet wat ze nodig heeft en welke signalen ze laat zien als ze honger heeft of moe is maar dat word op deze manier weer allemaal teniet gedaan... Ik zei inderdaad ook van ja maar bij reflux kindjes zeggen E dat het juist beter is kleine flesjes te verdelen over meer flesjes maar volgens haar is dat niet zo omdat ze om de 3 uur 100 krijgt en er dan altijd wat op de maag blijft liggen. We hebben het hele tijd zo gedaan en dat is goed gegaan.. Inderdaad hoe word je onzeker gemaakt als moeder zijnde ben al lekker zo vatbaar aangezien we een slechte start hebben gemaakt. Ik kijk gewoon naar wat mijn dochter aangeeft en stem haar behoefte daarop af. Baby in een droomritme heb ik inderdaad ook..
Zie je, het ging prima! Dan hoef je echt niks te veranderen hoor ( tenzij ze het zelf aangeven, maar dit zit wel prima heb je al gemerkt) Ik ben blij dat je zelf weer een beetje inziet dat je het wel Goed doet! Jij kent je kindje echt het beste hoor!
Ja precies ze heeft een prima ritme van slapen verschonen voeden boeren/knuffelen en evt spelen als ze niet te moe is. Qua slaapjes doet ze het ook prima meestal 1.5 uur per slaapje soms meer. Als k haar moet gaan rekken is gelijk heel dat ritme zoek en daar pas ik voor. Ben overigens weer dat boek van baby in een droomritme aan het lezen en kom tot de conclusie dat ze het gewoon prima doet nu de reflux onder controle is.
Even een vraagje k merk nu dat ze ouder is kortere slaapjes doet meestal 1.5 uur. Wat doen jullie dan? Gewoon uit bed halen en bij je nemen en ff spelen tot de volgende voeding?
Ik doe t zo: Echt klaarwakker: eruit halen. Moe maar niet meer slapen: even eruit voor flesje/spelen en meteen weer terug naar bed Huilen: lekker in bed blijven want je bent nog niet uitgeslapen
Als je kindje in die anderhalf uur goed geslapen heeft zal hij ook langer wakker kunnen en willen blijven. Ik geef daarom altijd bij wakker worden een flesje, tenzij ik denk dat ik hem nog weer in slaap ga krijgen, dan probeer ik dat eerst. Mijn zoontje is vaak minimaal 2 uur wakker, dus zelfs als hij maar een uurtje slaapt zit er al 3 uur tussen de voedingen. Ook komt het door een lang slaapje incidenteel voor dat er 5 uur tussen voedingen zit. Ik probeer daar niet te veel op te letten, want dat regelt hij zelf wel.
Helemaal mee eens! Ik heb me zelden wat aangetrokken van wat cb zei. Die willen alleen maar zo snel mogelijk naar zo min mogelijk flessen, en grote flessen. Heb altijd gedaan wat Dafne aangaf, ben altijd meegegaan in haar ritme. Maar lees dat je je weer zekerder van jezelf voelt, mooi!
Ja precies. Ik zit de hele dag met een kind en niet hun dus nogal makkelijk gezegd. Vind het ook nogal wat ineens over te stappen van 7 naar 5!! Flessen... Ook die hoeveelheid vind k ineens veel ophogen moet je ook langzaam doen en heb besloten dat ze gewoon 6 voedingen krijgt en indien nodig 7 voedingen. Gewoon goed naar haar kijken en ze geeft het zelf wel aan. Het is ook een klein poppetje voor haar leeftijd en ze kwam ook van een laag geboorte gewicht. Ja he hoe word je onzeker gemaakt en zeker na alle stress in het begin (waarin mijn moeder gevoel zei dat het niet klopte en er iets met haar is). Zelfs nadat er reflux geconstateerd werd in het zkh en toen ze daar lag had ik het idee dat ze haar als huilbaby zagen en dat werd soms ook gezegd door de verpleegkundigen, kon me daad zo kwaad om maken want ze is geen huilbaby ze huilde veel omdat ze pijn had van de reflux! Zelfs de kinderarts zei het op een gegeven moment dat ze kenmerken vertoond van een huilbaby omdat ze zo onrustig was. Ja duh nogal logisch aangezien ze pijn had en daardoor huilde en onrustig was, zie maar is een ritme te vinden met een kind dat pijn heeft nou dat lukt dus niet... Nu heb ik een ritme met haar gevonden nu de reflux onder controle is met medicatie en is het huilen vele vele malen minder. Ze huilt nauwelijks nog, enkel savonds huilt ze omdat ze dan niet in dr eigen bed wilt slapen maar zodra ik haar bij me neem is het goed. Een huilbaby huilt de hele dag door en is ontroostbaar en dam nog vind ik dat de medici een baby al snel bestempelen als zijnde huilbaby Grrr kan me er zo kwaad om maken om die dingen... Enige houvast die ik heb is mijn eigen gevoel, goed naar haar te kijken en haar te volgen en heb handvatten uit het boek baby in een droomritme.. Ga haar gewoon kleinere flesjes geven en niet die grote plonzen dat doet de reflux ook geen goed. 120 cc kan ze wel goed aan maar ook daarin speel ik een beetje om haar weer niet te veel te laten drinken met gevolg dat ze misselijk word dat was gisteren nl hèt geval met die 135 cc. Ze drinkt nl gewoon stug door ook al zit ze vol.😕 4x 120 en 2x 100 dan zit ze op 680 ml totaal.