Baby bijna 6 maand/warm eten + voedingsschema vraag.

Discussie in 'Voeding' gestart door missguit, 22 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missguit

missguit Bekend lid

17 mei 2011
    886
    1
    16
    Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje met betrekking tot het warme avond eten.Ik heb nu de smaken sperziebonen,worteltjes en broccoli gegeven, puur.En gewoon gepureerd, dit gaat goed!En vindt hij erg lekker.
    Vanaf vandaag, vanavond, gaan we S. bloemkool geven.
    Maar wat mag je straks precies geven vanaf een half jaar ongeveer?bv aardappel, broccoli en kip?En dan helemaal glad pureren of een klein beetje met stukjes erdoor heen?
    Hij heeft nog geen tandjes namelijk.

En wat voor voedingsschema is dan handig?Hij krijgt al sochtends fruit en 4x210+7 flessen.(Laatste fles, 1 schepje rijsterbloem er door heen)
    Ik stap dan vanaf 6 mnd over op Friso nr.2 en dan 4x180 fles?en sochtends en savonds papfles?Who knows?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Gr.MG

2. minon

minon Niet meer actief

Wat ik vaak maakte in de philips stomer:
    1 witlofstruikje zonder de harde binnenkant (is bitter)
    150 gram aardappel
    1,5 / 2 appels kort meegekookt

150 gram aardappel
    1 appel kort meegekookt
    paar scheppen bruine bonen uit een potje zonder zout

bloemkool

bloemkool sperziebonen

bloemkool wortel kip (75 gram)

wortel sperziebonen 0,5 tartaartje

sperziebonen broccoli

Dit zijn recepten uit het boek Opperdepop van de AH (9,99 kost het)

Maakte het helemaal glad nog omdat stukjes kokhalzen veroorzaakte.
    Schema was
    8:00 fles 180/6
    12:00 fruit met 70cc sterk verdunde diksap of water
    16:30 180/6
    18:00 200 gram groentepotje
    22:00 180/6 met rijstebloem

Als je kindje vier flessen nodig heeft kun je om 12:00 gewoon melk geven en om 10:00 bijvoorbeeld fruit

3. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik ben zelf ook een beetje zoekende naar wat allemaal te geven voor de variatie....

Ik zou idd dan 4 x 180 geven en sochtends fruit en smiddags groente aardappelen en vlees en dan rond de middag lunch oefenen met brood. Als hier allemaal voldoende van wordt gegeten vervalt er een fles.

Ik ben we al vrij snel begonnen met fijn prakken ipv fijn malen. Ik ben er voor dat gij al snel went aan de structuren. En idd de eerste paar keren wat meer kokhalzen maar dat is zo weer over. Ze moeten natuurlijk wel de kans krijgen er aan te wennen, anders kan je blijven pureren tot ze 18 zijn. Bij wijze van spreken dan ;)

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Een kindje van 6 maanden kan ook heel goed stukjes eten, daar heeft hij geen tandjes voor nodig. Een stuk geven in zijn handje is wel beter dan een stukjes in een verder glad gepureerd papje. Zo verslikt hij zich minder snel. Je zou bijv. een struikje broccoli kunnen stomen/koken en dit in zijn handje geven en hem lekker laten rommelen.

Pureren zou ik met 6 maanden niet meer doen, wel bijv. grof malen of prakken.
    En verder mogen ze met 6 maanden bijna alle groenten, aardappelen, pasta, couscous, rijst... kies voor vlees mager vlees (kip, vis, kalfsvlees, rund, etc.) of vleesvervangers (half ei, linzen (weet nog niet of dat met 6 maanden mag)).

Wij geven nu max. 3 keer per week vlees.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Met 6 maanden zou ik niet meer gladpureren hoor! Als je gewoon een stuk in de hand eng vind, je kunt het ook prakken.

6. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Dochtertje (6mnd)lust alles tot nu toe, dadelijk voor t eerst kip proberen.
    Pompoen is ook erg lekker! Ik doe groente met aardappels of rijst.

De bloemkool met appel van alijda klinkt ook goed, van de week eens proberen.

Ik pureer alles nog wel, niet superglad maar wel fijn. Bij cb zeiden gister dat dit rond 7/8 mnd grover mag. We oefenen nu met korstje brood. Over n paar weken probeer ik om 12 uur brood met wat drinken en dan fles van 11.30 eraf

Ons schema nu om na bij
    7.30 fles
    9.00-10.30 slapen
    10.30 fruit
    11.30 fles
    12.00-14.30 slapen
    15.00 fles
    16.00-16.45 slapen
    17.00 groente
    18.30 slapen
    21.00 fles met bambix

7. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Laat t cb maar lullennwat betreft die stukjes hoor. Mijn kindje is nog geen 6 mnd en eet nu al gewoon geprakte aardappel met groente. Eerste paar keren kokhalsde hij wat meer (maarja dat was in t begin met dat hele fijne ook) en nu hapt hij het net zo snel weg als gepureerd. Gewoon langzaamaan steeds wat grover maken en zorgen dat je kindje goed overeind zit dan ka er niks gebeuren....

Het advies is trouwens om die fles van 3 uur weg te laten.

Bijvoorbeeld:

Half 8 fles (of pap)
    Half 11 fruit
    12/half 1 boterham met fles
    3 uur tussendoortje met wat drinken
    5 uur warme hap met eventueel een toetje
    7/8 laatste fles met eventueel rijstebloem.

Daarna wordt die fles van tussen de middag steeds kleiner en dan gaat hij er af maar dan is je kindje denk ik al eenn maand of 8/9

8. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0

Deel Deze Pagina