Uhm, misschien een domme vraag. Maar ik zie overal op webwinkels voetenzakken voor het autostoeltje, voetenzakken voor de wandelwagen, voetenzakken voor de kinderwagen enzovoorts. Kun je er niet gewoon één kopen en die voor alles gebruiken? (Tot je kind er eventueel uit is gegroeid en je een andere moet kopen.) D'r gaat echt een wereld voor me open op babyuitzetgebied... Ik geloof nooit dat we ALLES nodig hebben, maar ik vind het nog erg moeilijk om te beslissen wat wel en wat niet.
Nou in principe 2: 1 voor de maxicosi en 1 voor de wandelwagen. Wanneer je nog de kinderwagenbak gebruikt, kun je ook gewoon een dekentje of omslagdoek gebruiken. Ik geloof ook niet dat ze daar specifiek een voetenzak voor hebben. Een vriendinnetje van mij gebruikte de voetenzak van de wandelwagen ook in de maxicosi. Nu was dat ding daar wel erg groot voor, maar het werkte wel. Ik heb de voetenzak voor de maxicosi alleen maar de eerste 2 a 3 maanden gebruikt. Toen was het alweer lente en vond ik het veel te warm. Jij zult hem denk ik langer gebruiken aangezien je geloof ik ergens eind augustus/begin september bevalt?
Volgens mij ben je ergens in de zomer uitgerekend? Dan heb je in het begin helemaal geen voetenzak nodig. Ik zou wachten tot de kleine er is en het wat kouder wordt, dan merk je vanzelf waarvoor je een voetenzak wilt gebruiken. Ik heb voor mijn dochter (geboren in november) na een maand enkel een "winterzak" voor de Maxi Cosi gekocht (waar ze tot haar nek inligt).
Ik ben half september uitgerekend, dus best kans dat het de eerste paar weken nog wel lekker weer is. Maar daarna gaan we natuurlijk wel de kou in.
Eén? Tenminste ik heb er één in de wagen en verder niet. In de maxicosi heb ik een deken gebruikt maar nu gebruikte ik de maxicosi ook niet als wandelgebeuren... misschien dat ik dat nu wel ga doen en dan is een voetenzak in de herfst / winter misschien wel fijn.
Ik heb gewoon 1 voetenzak voor in de wandelwagen. Voor in de Maxi Cosi heb ik een Lodger Shelter gekocht via MP.
Zo'n lodger shelter is een soort draagzak / wikkeldeken geloof ik hè? Ik ben zelf van plan te gaan dragen in een draagdoek. (Ik krijg snel rugklachten, dus zo'n asymetrische drager is voor mij echt geen optie.) Maar gewoon een wikkeldeken kan dus ook? Ik zie dat die vaak ook wel openingen hebben voor de gordels. Maar ik vroeg me af of dat niet een hoop 'gepiel' is om je kind dan in zo'n doek in de autostoel te krijgen. Die puckagogo ziet er dan wel weer handig uit, maar is net zo duur als een voetenzak. Hoewel je die puchagogo misschien ook wel weer op andere momenten gebruikt en er dus meer aan hebt.
Je kan de Lodger Shelter idd ook al draagzak gebruiken, maar ik heb 'm echt aangeschaft puur om te gebruiken voor in de Maxi Cosi. Het lijkt me namelijk helemaal niet comfortabel dragen zo met al het gewicht op 1 schouder.
Nee, het lijkt mij inderdaad ook niet lekker! Nou ja, ik zal me in de winkel ook wel voor laten lichten. Maar ik heb zo'n gevoel dat ze me daar gaan staan uitleggen dat ik er toch absoluut wel minimaal twee nodig heb. Wat dat betreft is het wel altijd fijn om het even van andere moeders te horen. En ik zal mijn man wel eens op zijn werk laten vragen. Hij heeft daar nog een paar collega's die kleine kinderen hebben. Ik heb zo'n gevoel dat mannen ook weer heel anders met voetenzakken bezig zijn (lees: niet) dan wij. Misschien dat één van die jonge papa's er nog wat intelligent over kan zeggen. (Ik hoor mijn vriend straks alweer zuchten. "Wij práten niet over dat soort dingen!" Maar ondertussen komt hij wel om de paar weken thuis: "... zei dat we geen kinderwagen met drie wielen moeten nemen hoor, want..." "... zei dat je niet persé een wiegje op de ouderslaapkamer hoeft te hebben, de eerste weken kun je je kind ook ook in de wandelwagenbak laten slapen als je hem dicht bij je wilt houden." Maar ze praten natuurlijk NOOIT over dat soort dingen.
@ tupp: haha mannen praten inderdaad volgens mij wel degelijk over dat soort dingen Vooral over kinderwagens of gezinsauto's Mijn man komt ook regelmatig met dat soort verhalen thuis. Ik vond de voetenzak van de maxicosi wel prettig. Het vroor 10 graden toen zoonlief werd geboren dus zo'n warme voetenzak was toen wel fijn. En we gebruiken het ding nog een keer voor kind nummer 2 dus we hebben er nog wat langer plezier van (die wordt in oktober geboren dus bij nummer 2 kunnen we het ding wel de hele winter gebruiken). Maar een dekentje zal vast ook prima volstaan. Voor in de kinderwagen vind ik het echt aan te raden, ik heb het ding de hele winter door gebruikt (lodger bunker). De lodger shelter vond ik overigens persoonlijk helemaal niets.
gewoon 1 voor de kinderwagen. In de MC gebruikte ik altijd een dekentje, veel handiger! In de auto zelf is zo'n voetenzak veel te warm. en ik heb de MC niet gebruikt om uitgebreid te gaan shoppen ofzo...
Ik heb de maxicosi ook niet gebruikt om te shoppen, maar had toch echt de voetenzak nodig (of in ieder geval, handiger in gebruik dan een deken). Maar ik gebruikte ook geen jas, vond ik veel te onhandig met zo'n klein baby'tje.
Ik denk dat wij de maxicosi ook wel op het onderstel van de kinderwagen zullen gebruiken. Niet als we echt een dagje weg gaan of als ik lang ga winkelen, maar voor zomaar een boodschapje in de supermarkt lijkt het me wel handig om gewoon het autostoeltje op het frame te klikken. Dus dan zal het toch wel neerkomen op twee voetenzakken: één voor mc en één voor in de wagen. Tenzij ik er één kan vinden die je makkelijk voor allebei kunt gebruiken, maar dat vraag ik wel even in de winkel na. Bedankt voor jullie tips!
Wij hebben er 3! -1 voor in de maxicosi, zo'n dekentje vond ik echt niks. En ik gebruikte de maxicosi ook vaak even voor een snel boodschapje. - verder hebben we een in de kinderwagen - en 1tje voor de buggy. De buggy zit altijd in de auto en gebruik ik voor als we even snel boodschappen gaan doen. Is toch wel handig om daar ook 1 in te hebben, helemaal met de kou van afgelopen winter.
Ik vind 2 voetenzakken toch wel erg handig. Je kan inderdaad ook wel 1 voetenzak voor de maxicosi en de kinderwagen gebruiken, maar dan zit je dus telkens te priegelen met het eruit en erin doen van de gordels, daar heb je echt geen zin in... Hier dus een voetenzak voor de maxicosi (ideaal, zonder jas de maxicosi in, dekentje erin, voetenzak dicht) en straks voor de wandelwagen een grote voetenzak. Voor in de kinderwagen heb ik een Lodger Wrapper, ideaal! Maar daar kan je ook goed een lakentje en deken voor gebruiken. Voordeel van een wikkeldeken vind ik dat je je kind er met deken en al makkelijk uit kan halen. Ik gebruik de maxicosi ook niet om te gaan winkelen, maar wel voor een snelle boodschap en dan loopt je toch ook even buiten.
ik heb een voetenzak voor de wandelwagen (niet voor in de mand maar je weet wel wat ik bedoel he) en voor de mc voorlopig niets,tegen dat het heel koud wordt (zeg november,december) wordt onze meid 5 à 6 maanden en dan is ze waarschijnlijk bijna te groot voor de mc. Maar als het echt nodig moest zijn ga ik voor de lodger bunker/shelter of die van mc zelf. Voor de buggy niets. Dan zijn ze al lekker groot en hebben ze dat niet meer nodig hoor. Zou even afwachten wat het weer doet. De lodger bunker/shelter is wel lekker zacht en warm
Als ik nog in NL of Frankrijk zou wonen had ik zeker alsnog een Lodger Bunker aangeschaft voor de kinderwagen. Wat een ideale dingen zeg en zo lekker zacht en leuk . Dat had ik bij de eerste moeten doen i.p.v. dat onding van de Quinny Verder heb ik bij de tweede de zak van de Maxi Cosi van mijn ouders gekregen en dat was echt heel erg handig, maar heb het bij de eerste zonder gedaan, dus zie het meer als ee luxe/extraatje dan echt een noodzakelijkheid. Met een dekentje gaat ook. Liefs Elea
Ik heb een voetenzak in de maxi- cosi en een andere voor in de wagen. Mijn dochter is eind september geboren, en het was toen al flink herfstig, dus ik heb veel gebruikt gemaakt van de zak. Het zelfde eigenlijk voor de zak in de kinderwagen. In maart was ze een half jaar, en toen was het nog behoorlijk koud, en in de voeten zak zat ze heerlijk warm. En nu afgelopen winter was het weer heel prettig!, kleintje zat er lekker warm bij! Ik heb trouwens de voetenzak van de maxi-cosi er bij afgedongen. Ik vond dat ik zoveel kocht dat ik die wel gratis mocht krijgen! en dat lukte
Ik heb alleen voor de wandelwagen een voetenzak. Voor in de maxi-cosi had hij een dekentje er overheen en dat ging prima. Maxi-cosi gebruikte wij nooit op de kinderwagen anders had ik er ook wel 1 gekocht.
Ik heb er 1 voor de wandelwagen, ga er nu 1 voor de reiswieg op mp kopen! In de maxi cosi die wij alleen voor de auto gebruiken had ik altijd een deken.