Ons meisje is nu 5 weken en weegt 4 KG. Ze krijgt nu 6 flessen van 120 + 4 en JBPM. Ik zit te twijfelen om naar 5 flessen te gaan met 150 + 5 omdat ze zicht écht om de 3,5/4 uur zelf meldt (ook 's nachts). Als we de laatste om 23.30 uur geven komt ze rond 4/5 uur 's nachts MAAR als we de fles om 20.30 geven (dan moet eigenlijk die van 23.30 nog) en die van 23.30 slaan we over komt ze ook om 4/5 uur! Ze slaapt dus eigenlijk op het "verkeerde" moment door. Wat is nu wijsheid en hoe kan ik dit het beste aanpakken + is het een optie om over te stappen naar minder flessen? Hoe zien de tijden er dan ongeveer uit?
Hoi, Je kunt kijken of ze eraan toe is om 5 voedingen per 24 uur te drinken. Ze drinkt dan wat meer per keer (165 ml voeding, 150 ml water met 5 schepjes voeding) en zal hier waarschijnlijk ook wat langer tevreden op zijn. Goed drinktempo voor een voeding is 15-20 minuten. Tijden kun je kijken hoe het gaat (kan per kindje verschillen), ongeveer 7.00-11.00-15.00-19.00-23.00 uur. Groetjes Angelique
Ik blijf toch nog een beetje aan het tobben! Ik krijg het niet voor elkaar met de overstap. Wellicht omdat ze 's nachts ook nog niet doorslaapt. Gisteravond om 00.00 uur wel iets meer gegeven (150 + 5) maar hierven liet ze 20 staan. Was vanmorgen half 5 wakker. Toch nog op 6 blijven nu dan? Was is het beste?
Hoi, Wanneer je het idee hebt dat ze nog behoefte heeft aan 6 voedingen kan je dit geven. Zo te lezen is dat wel het geval. Je kunt gemiddeld 825 ml per 24 uur geven en dit verdelen over het aantal voedingen dat ze per 24 uur krijgt. Groetjes Angelique