Hoeveel voor een bril?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kanarie, 28 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fluitekruidje

Fluitekruidje Niet meer actief

Ik draag al jaren een bril en om de 2/3 jaar koop ik een nieuwe.
    Soms zijn ze goedkoop, soms duur. Ik koop wel echt wat ik mooi vind want ik draag dat ding elke dag.
    Die ik nu heb was €450 inclusief glazen. Maar ik kreeg van de verzekering €200 dus zelf nog €250 betaald

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ten eerste staat de sterkte van mijn ogen niet stil en kan ik dus niet laten laseren, en ten tweede zou ik het ook niet durven geloof ik ;)

Hier een bril van specsavers, dun geslepen glazen (heb rond -4), gratis ontspiegeld en beschermende laag geloof ik. Bril van mijn man (niet dunner geslepen ivm lagere sterkte) en mij samen kostte 250 euro, was een actie. Heb gewoon dezelfde gekocht als 3 of 4 jaar terug want die vond/vind ik leuk en fijn :)

3. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Ja, van aaaaalle brillen in een opticien zijn er vaak maar 3 of 4 die mij passen. Ik verdraag helaas geen lenzen meer, dus ben nu verplicht aan de bril.

4. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.801
    7.395
    113
    125 euro, niet al te lang geleden, bij Pearl. Zonnebril op sterkte heb ik niet, ik heb -1, dus maar zo minimaal. Ik heb ook jaren zonder bril gedaan, tot ik opeens veel hoofdpijn had en me toen pas bedacht: oh ja, ik had ooit een bril, die kreeg ik toen ook omdat ik steeds hoofdpijn had' :D Dus weer een nieuwe gehaald.

Glass vindt dit leuk.
  5. floppie888

floppie888 Bekend lid

3 sep 2014
    793
    549
    93
    Ik betaal zo'n €40 bij Charlie Temple en als ik het montuur zat ben bestel ik een nieuwe.

6. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Volgens mij €200/250?
    Heb er twee (normale en zonnebril) allebei van Rayban.

7. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Dat Charlie Temple ziet er wel aantrekkelijk uit, maar ik vraag me wel af of, bij een grote afwijking zoals ik heb, de glazen wel écht mooi dun zijn. Iemand daar ervaring mee?

8. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.206
    1.058
    113
    Vrouw
    Ik heb een lang en smal gezicht dus bij mij passen ook veel monturen niet.
    Dè oplossing bij mij; een kinderbril!
    Heb nu een model van Vingino :roflmao:
    Nu 2 jaar en hij zit echt heerlijk. Was €125 voor het montuur en de glazen zijn bij mij altijd rond de €300, ik heb -12 en -10. Moet helaas nu ook weer een nieuwe, denk dat mijn sterkte veranderd is.

9. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Mijn bril, heb er namelijk wel een voor 's avonds of op.een luie dag, is ook aan vervanging toe. Met name de glazen, die zien eruit alsof er een grindpad tegenaan gekomen is. :o:
    Vind het montuur nooit zo duur, maar die glazen zijn duur! En dan heb ik -1,50 en -1,75. Stelt niet veel voor dus..
    Ben het dus al heel lang voor me uit aan het schuiven, vind het gewoon zonde van m'n geld lol

10. Aries

Aries Niet meer actief

400€. Ik draag hem elke dag de hele dag, dus heb niet echt op de prijs gelet, ik wilde er echt blij mee zijn.

11. Zwitsal

Zwitsal Bekend lid

19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    €273,- voor 1 zonnebril op sterkte en een gewone bril.
    Beide merkmonturen.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Hier precies hetzelfde probleem, heel irritant. Ik heb nu weer 2 nieuwe leuke, maar een hele zoektocht. Overigens hetzelfde montuur in 2 verschillende kleuren;)

Ffion vindt dit leuk.
  13. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Mijn laatste bril was iets van €170 euro, met 100 euro korting van de verzekering. Ik heb -3 en -4 dus dat gaat nog wel. Ook verder geen cilinders of iets. Ik ben bij Hans Anders geweest maar volgende keer ga ik ergens anders heen. Mijn vorige bril was beter voor mn gevoel.

14. floppie888

floppie888 Bekend lid

3 sep 2014
    793
    549
    93
    Ik heb -2,5 en een cilinder en ik heb Charlie Temple de duurste glazen genomen en die zijn echt mooi dun. Ik weet niet of bij een grotere afwijking dit ook zo is.

15. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Montuur 240, glazen 90 per stuk.
    Op mijn zonnebril heel veel korting gekregen waardoor ik uiteindelijk maar 115 euro hoefde te betalen.

16. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Probleem heb ik ook, maar ik compenseer mijn gucci bril met mijn primark outfit :p

17. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    €400,- en dat was een mooie aanbieding. Niet goedkoop, maar ik wil geen dikke jampotglazen en ben qua montuur ook heeel kritisch.

18. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.660
    8.404
    113
    Vrouw
    Uh iets van 100 euro incl al de coatings tegen krassen, beeldschermen en ontspiegeling.

Zonnebril rond de 70 euro.

Inmiddels staat mijn sterkte stil en heb ik niet meer elke 2 jaar een nieuwe nodig.

19. JisL

JisL Niet meer actief

Heb extra extra dunne glazen nodig plus een flinke cylinder, maar heb bij specsavers de 2e bril gratis gekregen. Was daardoor maar 180 euro kwijt voor 2 brillen. Moet wel zeggen dat ik 2 monturen van maar 79 euro p.st. Heb uitgezocht...

20. Druifje12

Druifje12 Actief lid

1 feb 2018
    176
    86
    28
    Vrouw
    Rond de €80. Heb een Louis Vuittom bril. Was een actie, montuur gratis, bij de Pearl. Heb verder simpele glazen, alleen ontspiegeld volgens mij.

Maar, ik heb hem alleen voor erbij. Draag eigenlijk altijd lenzen. Dus dat erbij is voornamelijk in het weekend voor ik me aangekleed heb haha

Ik wacht overigens altijd op een actie, en zo nooit veel kwijt. Maar goed is dus ook echt maar voor erbij als ik mijn lenzen nog niet in heb.

Deel Deze Pagina