Familie

Discussie in 'De lounge' gestart door Piep2016, 29 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Soms hè heel soms denk ik zuuuuuccchhhhtttt...wij hebben best een enorme familie en het is altijd gezeur. Op zich denk ik tegenwoordig laat maar, dan rij ik naar huis en ga ik maar weer even niet richting hun. Waar ik wel enorm tegenaan loop is dat mijn zus op de een of andere manier zich altijd moet mengen in mijn vriendschappen. Het is net diegene die altijd kleinerend is, altijd commentaar heeft en dus altijd loopt te zeuren over mij maar mijn vrienden zijn blijkbaar wel leuker dan die van haar. Zo heeft ze nu weer appcontact met een van ze, is ze Facebook vriendjes geworden en tagt diegene te pas en te onpas en het irriteert me enorm. Ik weet alleen niet wat ik er mee moet. Heb diegene al gezegd dat ik ons contact even op een laag pitje zet aangezien ik er geen behoefte aan heb dat er dingen die ik vertel bij mijn zus terecht komt maar ik twijfel dus om mijn zus zelf ook aan te spreken. Aan de ene kant heb ik daar helemaal geen zin in omdat ik verwacht dat ze dan denk: Hahaha ik heb haar zover, aan de andere kant denk ik laat toch niet over me heen lopen. Wat denken jullie? En is het herkenbaar?

2. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Beide mogen toch beslissen of ze met elkaar omgaan of niet??

Beetje raar dat jij je eigen er aan irriteert dat ze op Facebook vrienden zijn en appen met elkaar.
    Je bent toch geen 8 meer...lijken wel schoolplein ergernissen.
    Mama mijn zus speelt met mijn vriendinnetje!

Je vriendin zal het zelf wel oke vinden anders had ze er zelf wel wat van gezegd.

a2cmieux, Stampertje1, amdaa en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Ze mogen zeker zelf beslissen of ze met elkaar omgaan, er staat ook nergens dat ik ze dat verbied? Er staat zelfs dat ik er voor kies mijn persoonlijke dingen niet meer met diegene te delen...

Ik vraag me af of het normaal is dat iemand die eigenlijk alleen maar commentaar heeft op mij als mens, dan niet alleen op mij persoonlijk maar op alles wat met mij te maken heeft, zich dan wel zo mengt in mijn vriendschappen.

4. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Nouja je wilt er wat van gaan zeggen.
    Tegen je vriendin heb je dat al gedaan en je twijfelt om je zus er op aan te spreken.
    Dus ja je laat weten dat jij het niet oké vindt dat ze elkaar spreken.

Misschien is je zus wel jaloers op je.
    En hoopt ze (op een wat vreemde manier) haarzelf in jouw kringetje te werken.

Piep2016 vindt dit leuk.
  5. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.632
    8.365
    113
    Vrouw
    Je bent bang dat ze tegen jouw vrienden over je gaat roddelen?

Piep2016 vindt dit leuk.
  6. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Ik denk dat door hoe jij en je zus met elkaar om gaan, niet zo heel leuk als ik het zo lees, het je irriteert dat ze dus wel je vriendschappen goed genoeg vind. Voor je gevoel probeert ze het over te nemen, van je af te nemen? Ik kan me het ergens wel voorstellen hoor dat je dat vervelend vind als je het ziet of merkt. Maar ik denk dat je er verder niet veel mee kunt. Je kunt een gesprek aangaan met je zus maar je kunt haar niet verbieden met wie ze wel of niet om mag gaan en er zullen waarschijnlijk alleen maar meer irritaties ontstaan tijdens zo’n gesprek? Van je af zetten en negeren lijkt me de beste optie in deze..

kleinepien, Ysabella en Piep2016 vinden dit leuk.
  7. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik zou gewoon tegen mijn zus zeggen dat ze haar eigen vrienden moet zoeken.
    En niet mee moet liften op mijn contacten.

Blijdorp, louan, Uuz en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Ik heb diegene niet aangesproken als zijnde je mag er niet mee praten aangezien ik weet dat diegene niet heel duidelijk het contact zoekt, het contact zoeken komt echt vanuit mijn zus. Echter begrijp ik als ze zich zal verspreken als ik iets heb gezegd en mijn zus vraagt erom en dat wil ik voorkomen. Het idee om mijn zus aan te spreken zit niet alleen in dit stukje maar ook in de rest.

9. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Nee ons contact is niet zo heel geweldig. Dit heeft altijd bestaan uit het nemen van haar kant maar weinig geven. Zo vind ze het heerlijk om me af te kraken en te kleineren op het moment dat er iemand iets tegen mij zegt. Roept ze altijd dat ik niks voor haar doe terwijl ze altijd voor mij klaarstaat (oppassen lukt nooit en zie haar nooit bij mij binnen) Heeft ze mijn halve bruiloft geprobeerd de aandacht op haar te vestigen (wat haar op dat moment niet lukte met het gevolg een gezicht dat tot het einde op onweer heeft gestaan) en ze heeft standaard commentaar op mijn manier van opvoeden. Dus onze relatie is niet zo gezellig inderdaad daarom snap ik het ook niet dat ze wel genoegen neemt met mijn vriendschappen en dat irriteert me :oops:

10. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Daar hoef ik niet bang voor te zijn want ik weet dat ze dat doet helaas. ;) De vorige vriendin waar ze dit bij probeerde heeft haar ook aangesproken op het moment dat ze dat ging doen. Toen was de vriendschap ook snel over voor mijn zus want toen kon ze geen grip krijgen.

11. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Hoe oud zijn jullie?

smax en Piep2016 vinden dit leuk.
  12. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Zal je zo zeggen dat mijn zus best een stukje ouder is dan mij...ze doet dit al heel lang en meestal lach ik haar gedrag gewoon weg alleen vraag ik me serieus af of ze misschien niet door heeft dat ze dit doet.

13. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Och zo eentje die altijd in het middelpunt wilt staan heb ik ook in de familie zitten.
    En die krijgt van mij geen aandacht.
    Iedereen weet ondertussen hoe ze in elkaar steekt.
    Hoe meer aandacht er aan gegeven wordt hoe zieliger ze wordt en hoe meer aandacht ze wilt hebben.
    Negeren gaat hier dus het beste.

Chocolat en Piep2016 vinden dit leuk.
  14. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.632
    8.365
    113
    Vrouw
    Wat vervelend. Ik zou fb vrienden op afschermen gaan zetten. En evt bij andere media die je hebt.

Piep2016 vindt dit leuk.
  15. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Ik zal je zeggen dat ik altijd dacht dat ik de enige was die zag dat dit gebeurde, tot mijn tante na de bruiloft naar mijn toe kwam met wat was er met ... kreeg ze weer niet genoeg aandacht want jeetje wat heeft haar gezicht de hele dag op standje onweer gestaan en overigens geweldig dat jij dat zo goed kon negeren, dat ben ik naar al die tijd nog niet vergeten. Misschien is negeren ook wel het beste, uiteindelijk gaat ze haar eigen ruiten ingooien, karma is a bitch zeggen ze dan maar goed misschien zit daar dan juist het probleem want ik ben in die zin dan weer zo sociaal dat ik dat weer zielig zou vinden :rolleyes:

16. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Dank je wel voor je tip misschien is dat wel een optie zie ik in ieder geval bepaalde dingen ook niet meer als ik dan weer een keer aan het struinen ben op Facebook!

17. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.632
    8.365
    113
    Vrouw
    Ik bedoelde voorkomen dat zij jouw vriendenlijst kan zien.

18. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Volgens mij zie je dan ook weinig reacties meer :)

19. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Nee dat staat helemaal los ervan.
    Ik heb mijn Facebook ingesteld dat als iemand mijn profiel bezoekt, zij mijn vriendenlijst niet kunnen bekijken. Mensen kunnen wel berichten op mijn pagina zien, de reacties op mijn berichten en vrienden die ik er in tag, maar je kan dus alleen het stukje vriendenlijst afschermen

PBV vindt dit leuk.
  20. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik zou haar van FB afgooien, en verder negeren.

Deel Deze Pagina