Hoeveel voor weekbudget?

Discussie in 'De lounge' gestart door Maria1983, 3 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Zij vindt dat waarschijnlijk net zo nodig als jij je
    kapperskosten :D

2. KimK

KimK Niet meer actief

Klopt, maar ik zit niet noodgedwongen met een budget ;)! Als mijn man in de ww zou belanden (ik werk niet) zou ik per direct niet meer naar kapper gaan hoor!

3. Islah

Islah Niet meer actief

En al helemaal als je probeert zwanger te worden...

4. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    80 euro per week, 5 personen.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Wij proberen het van 70 euro per week te doen, eten en drinken en drogisterij. Maar het is gelukkig niet dat we het daarvan moeten doen dus als het niet lukt maakt dat niet uit. Maar fijn als het wel lukt.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

zonde is het in ieder geval wel.

7. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    80 euro 2 volwassenen en 1 dreumes
    excl. luiers

8. Verox

Verox Niet meer actief

Ik doe mijn best om onder de 200 euro per maand te blijven voor de boodschappen. Met twee volwassenen en een baby van 1 jaar. Inclusief luiers en babyvoeding etc.

Lukt niet altijd, maar onder de 300 euro blijf ik zeker wel.

9. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart

Geeft niet hoor begrijp wat je bedoelt. Ik probeer zelf te stoppen en tja ml krijg ik zowiezo niet zover dat hij stopt maar hij rookt al minder.

10. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart

Compleet mee eens maar stoppen gaat moeilijk met alles wat wij moeten doorstaan :(

11. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    hier ongeveer 50 euro per week alleen boodschappen ( eten )
    schoonmaak / verzorgingsartikelen / luiers koop ik altijd met actie's , ik denk zo'n 75 euro per maand
    zal straks met de baby meer worden, flesvoeding en weer veel luiers en doekjes

12. KimK

KimK Niet meer actief

Mja roken heeft daar natuurlijk wel invloed op, toch?

13. Islah

Islah Niet meer actief

Sorry dat begrijp ik niet, (maar ik ben dan ook geen roker) helemaal in jouw situatie... Ik zie dat je een mk hebt gehad, ben je dan niet bang om juist weer een mk te krijgen door het roken? Of dat het überhaupt niet lukt door het roken? Zo levert dat roken je alleen nog maar méér stress op en kost het je kapitalen.

14. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Toch wel benieuwd....

De mensen die hier ook een gezin van 4 personen hebben en die rond de 80 euro elke week kwijt zijn..is dit dan incl luiers? Of bv vitamines (vitamine D bv)?
    Ik zou ook graag elke week 10-20 euro minder kwijt zijn maar vind het vaak maar moeilijk om onder de 100 te blijven.

Zou ik eens een voorbeeldlijstje van jullie boodschappen mogen zien? :)
    Hoeveel zijn jullie dan kwijt aan brood? Of zuivel? Of fruit?

15. Islah

Islah Niet meer actief

Luiers heb ik laatst groot ingekocht bij Lidl, ze hadden een goede aanbieding. 50 euro in één keer. Heb dus niet een vast bedrag per week, maar als er ergens een aanbieding is koop ik vaak groots in en dan heb ik daarna een tijdje per week weer wat minder dat ik uit hoef te geven.
    Brood en billendoekjes maak ik zelf.

16. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.189
    10.782
    113
    Hier krijgt de jongste alleen nog maar BV, maar om wat richtlijnen te geven (2 volwassenen, peuter en baby):

-Twee broden per week (tussen de middag vaak warm als ik thuis ben of verzorgde lunch op t werk buiten mijn verlof), een zak afbakbroodjes en in de ochtend vaak muesli oid en brinta voor dochterlief- ongeveer 7 euro/week, plus ongeveer 6-7 euro aan verschillende vormen en soorten kaas

-Zes pakken melk, een pak yoghurt en een emmer Turkse yoghurt, die laatste niet wekelijks: ook iets minder dan 7 euro, plus ongeveer 6-7 euro aan verschillende vormen en soorten kaas

-Groente en fruit samen iets van 15 euro per week - en dan eten we veel groente

-Vlees eens in de zoveel tijd groot ingekocht, omgerekend nog geen 5 euro per week, is dan ook lang niet dagelijks en alleen voor man en dochter; daarnaast ovgeveer 5 euro per week aan vleesvervangers

17. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart

Ik heb 3 mk s gehad maar dat komt niet door het roken was het maar zo makkelijk en zodra ik zwanger ben stop ik altijd meteen.

18. tuc

tuc Niet meer actief

Wij zitten rond de 70/80. Luiers in principe ook, en drogisterij. Maar vitamine doen wij niet aan;)

Boodschappenlijstje zal ik eens opzoeken van afgelopen week.

19. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ja koop hier alles van. luiers, voeding. helaas wil mijn 2jarige nog steeds elke dag die verrekte fles melk hebben. proberen het af te bouwen maar het is oorlog hier als ze geen fles krijgt. dus zit hier helaas aan vast nog.

lijstje? nu ff geen idee. mijn man heeft het sinds deze week overgenomen omdat hij beweerd dat hij het beter en goedkoper kan doen :p

Wij kijken in foldertjes wat er in de aanbieding is en daar sluiten wij ons week-menu op aan. nu was er boerenkool in de aanbieding. dus daar halen we alles voor. kip bij de Plus in de aanbieding dus dat gaan we ook halen voor in de vriezer. bij c1000 nu roerbak groente een euro dacht ik. dus daar hebben we er een paar van gehaald voor in de vriezer.

deze week zullen we meer dan 70 kwijt zijn, maar we hebben aardig wat aanbiedingen die we invriezen en dat scheelt in andere weken dan weer geld omdat we t dan al in huis hebben.

20. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Bonnetjes net gister weggegooid haha. Morgenochtend weer boodschappen doen en deels al een lijstje klaar.

€ 10,- brood (5* boerentarwe, 1 grote suikerbrood, 10 krentenbollen, pak crackers en rijstwafels)

€ 4,50 Fruit: deze week bij AH € 2 euro voor 2 bakjes pitloze druiven, 1 kg peren voor 0,70 bij Lidl. En dan nog 2 bananen en anderhalve kg appels

€ 6,00 Groente: Bij Aldi en Lidl hebben ze groente heel voordelig in de aanbieding. Aldi heeft op vrijdag en zaterdag div. soorten groente/fruit en vlees in de aanbieding. Ik kijk op de site wat er dan is en als wij het lekker vinden nemen we dat mee. Deze week haal ik rode kool diepvries AH 0,55, diepvries sperzieboontjes (eten we bij de currysaus met rijst) 0,59 voor 450gram, spitskool 0,89, net tomaten (door pastasaus) voor 0,75. En verder nog ter plekke 2 groentes uitzoeken bij Aldi/Lidl. Standaard uien in huis. Ong. 1 euro per week aan aardappels. Zak van 5kg kost nog geen 3 euro en doen wij 3 weken mee.

€8,00 Broodbeleg: boter 0,60, pakje kipfilet, smeerworst 3 bolletjes 0,60, pindakaas/pasta/hagelslag/jam reken ik 1,50per week gemiddeld voor, blok kaas 4 euro.

€4,50 zuivel: 3* melk, 2* yogho, 1* budget vla en een pak vruchten yoghurt.

€ 7,50 per week aan wc papier/shampoo/haarlak/schuimgel/wasmiddel/schoonmaakmiddel

€10 euro vlees. kg gehakt is regelmatig in aanbieding 4 euro. verder eten wij regelmatig kipfilet, verse worst, kipburgers of een hamburger.

Nu zit ik op ong. 50 euro.

Hou je nog 30 euro over voor kruiden, rijst, pasta, olijfolie, nootje, toostje met iets erop, koekje bij de thee, pak koffie/thee, suiker, wijntje, limonade, pak sap, wereldgerecht, zakje snoep voor de kids.
    Onze 2 kids zijn zindelijk dus geen pampers meer te kopen. Maar voor 7,50 heb je een pak bij de Lidl. Voldeden mij goed.
    Je kunt natuurlijk ook kiezen om geen toostjes, sap e.d. te kopen en dat extra bij te leggen aan duurdere groentes/vlees.

Verder standaard in huis
    kg zak zilverliesrijst 1,00 bij AH
    kg zak macaroni van AH
    kg zak fusilli van AH 0,80
    kg zak patat 1,00 en frikandellen.
    curry, mayo, kokosmelk 0,80 AH, ketjap.

Deel Deze Pagina