Hoeveel voor weekbudget?

Discussie in 'De lounge' gestart door Maria1983, 3 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83

Hier 1 brood per dag a 1 euro
    Piepers, groente en een gehaktbal of een ander stukje vlees.
    Spaghetti met groente en zelf de saus maken
    fruit 1 stuks per dag.
    Verder water, limonade en thee.
    En goedkopere vleeswaren.
    Melk drinken wij weinig is ook niet zo heel gezond.
    Vitamine geven wij niet.

Probeer een tientje per dag aan te houden en dat andere tientje is dan voor eventuele drogisterijartikelen of als de kinderen nog iets nodig hebben.

Tsja het is niet altijd even makkelijk maar lukt wel aardig.

2. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    @Miranda81 : bedankt voor je uitgebreide voorbeeld! :)
    (en de rest ook natuurlijk)
    Zo krijg ik idd een beetje een idee.

Ik zie dat wij voor fruit en zuivel al veel meer kwijt zijn aangezien dat hier behoorlijk gegeten wordt door alle 4.
    (een pak vanillevla van 1l is soms na 1 dag meteen al op...)

3. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou daar dan wat aan doen want 250 cc toetje is voor de kinderen wel heeeel erg veel, zeker iets als vanillevla, als ze dan zoveel willen zou ik naturel kwark of yoghurt pakken. Hier krijgen ze een laagje...niet om te besparen maar het hoeft niet te vullen het is voor de lekker.

4. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Wij eten ook geen vla of andere toetjes nou ja soms.
    Dat scheelt natuurlijk al.

5. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.424
    126
    63
    Kan me voorstellen dat mensen meer zuivel kopen/eten.
    Wij eten niet elke dag een toetje na het eten. Geen behoefte aan. Dochter drinkt elke dag 2x melk en man melk door de brinta. Zoon en ik drinken liever thee bij het ontbijt.

Man is een slechte fruit eter. Hooguit 1x per dag als hij het meeneemt naar het werk (eet wel weer meer groenten dan de rest) Kids hebben een appel mee naar school en kunnen later op de dag nog kiezen tussen een nectarine of een mineola. Dan zitten zij op 2 stuks fruit.
    Zelf heb ik al een nectarine op en neem vanavond een appel. Dan heb ik ook 2x fruit gehad.

Oja, de watermeloenen zijn nu supergoedkoop bij Aldi/Lidl. Nog geen 2 euro voor een grote. Die ga ik morgen ook meenemen.

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik ben ongeveer 80 euro pw kwijt. Ik kan meer besteden maar vind dit gewoon zonde en niet nodig. Daarnaast ben ik het nog enorm gewend van tijden dat we het niet breed hadden en heb nu zoiets waarom meer uitgeven als het anders kan?

We zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen waarvan 1 een puber dus die eet best veel. Maar het lukt me toch om van de 80 euro gevarieerd en gezond te eten.

7. Islah

Islah Niet meer actief

Vla eten wij vaak zo: laag yoghurt, laagje vla, laag yoghurt. Klinkt vreemd maar is echt lekker. Heb dat zo van huis uit meegekregen. Zo doe je ook best lang met vla (wat we overigens niet vaak kopen).

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Of een vlaflip ook iets bij mij van 'vroeger'. Wij aten hem wel iets anders als gebruikelijk denk ik. Drupje limonade onderin, flink veel yoghurt en dan een topje van vla. Jammie! Maar moet zeggen dat onze kids gek zijn op gewoon simpele volle yoghurt dus dat we dat gewoon doen. Zijn nu de laatste tijd overgestapt naar yoghurt met muesli als ontbijt of lunch (ze kiezen meestal voor lunch) en dan geen zuiveltoetje meer na het eten. Ze zaten dan eigenlijk meestal vrij vol na het eten en dan ook nog een bakje yoghurt.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.291
    6.821
    113
    De groente haal je dan op de markt?
    Ik ben daar toch minstens 50-60 euro voor kwijt.

Wij hebben trouwens ongeveer 120 -140 euro per week

10. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Yoghurt eten wij ook vaak zat maar dus ook wel eens "gewoon" alleen een toetje vanille vla.
    En omdat we dat niet vaak zo eten vliegt zo'n pak er dan soms in 1x doorheen. ;)

11. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Niet echt budget
    Eind van de maan let ik opeens op haha

Denk 150 euro per week

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    #232 lovewinnie, 4 sep 2014
    Laatst bewerkt: 4 sep 2014
    Heb geen kinderen in de luiers meer gelukkig. Toen hun klein waren werkte wij bijde nog en hoefde ook nergens na te kijken. Nu krijg ik het al benauwd met kleine extra ongeplande uitgave. Bijv dochter moest nieuwe gymschoenen . Is maar 6 euro maar is wel een hap uit het budget terwijl ik toen niet eens na hoefde te denken bij wat ik kocht. Als je kinderen ziek zijn en ik bijv neusspray ofzo moet halen tikt dat aardig aan en zeker icm bij hoestdrank ofzo zit je zo op 20 euri. Of schoenen kapot die net nieuw zijn, schoolgeld etc.Tot nu tot gaat dit ook nog prima en kan het altijd net missen. Zoontje zit op zwemles en dochter op turne. Kunnen wij het missen , nee eigenlijk niet maar vind sport en zwemdiploma erg belangrijk. Als dit betekend dat ik zuinig aan moet leven doe ik dat voor hun. Dit hoort gewoon bij onze vaste uitgaven en zie dat als een verplichting. Zou me 50 euro opleveren mochten ze dit niet doen maar zolang ik het red zo waarom zou ik het hun dan ontnemen .
    Ik wil en ga geen aanspraak doen op bijv stichting leergeld omdat ik vind dat ik verantwoordelijk ben voor mijn kinderen en niemand anders. Er komt hopelijk een tijd dat ik weer werk en weer adem kan halen

13. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.432
    11.359
    113
    Vaak wel ja, ook laatst bij de Lidl toen we op marktdag wat anders hadden, had ik een goede weekvoorraad voor 18 euro. Heb t bonnetje niet meer, maar die 2 ons groenten halen we hier makkelijk. Ik let wel op de prijzen, en haal meestal geen zakken voorgesneden maar gewoon hele groenten.

Ik vind 50-60 aan groenten en fruit dan weer bizar veel!

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.861
    4.229
    113
    Toch denk ik dat ik daar ook wel redelijk aan kom.
    Ik vind groenten en fruit echt heel duur.
    En wij eten dagelijks verse groenten en daarbij sla (afwisselend met tomaat, komkommer, mais, paprika etc etc) Verder altijd radijs, komkommer, paprika, snoeptomaat en worteltjes in huis voor snaaien en dagelijks 8 stuks fruit die erdoor gaan en regelmatig een salade als lunch. De markt is hier echt niet goedkoper dan de supermarkt. Lidl heb ik weleens geprobeerd maar ik vond alles zo kort houdbaar dus hier komt het allemaal bij AH vandaan

15. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik hou niet bij wat ik eet geef aan boodschappen. Ik koop in principe weinig dingen die ik niet nodig heb.

Ik denk wel dat ik schrik als ik het bij zou houden maar de boodschappen die ik koop zijn vrij prijzig. Wij eten biologisch vlees, vis van de viswinkel, veel noten, heel veel fruit (zeker nu best prijzig zoals aardbeien frambozen e.d.) en heel veel groente. Ik eet om de dag een avocado en we eten meestal zuurdesembrood.

Ik koop geen chips, koeken, vla, snacks, frisdrank e.d. Wel drinken we graag goede wijn. Dat laatste heb ik onlangs beperkt tot het weekend ivm de lijn en de prijs.

Ik vind toch nergens echt goedkoop fruit en groente. We eten hier pp wel 2a 3 stuks fruit per dag en we eten twee keer per dag groente. Mijn kinderen eten elke dag cherry tomaten en wat paprika. Waar halen jullie dit goedkoop want ik zie bedragen hier van 16 euro voor een hele week?

Qua verzorging koop ik niet veel verschillende producten. Ik gebruik kokosolie voor bijna alles en gebruik olijfzeep. Dan nog shampoo, conditioner, scheermesjes en deodorant. Geen idee wat dit op maandbasis kost. De olie en zeep zijn erg zuinig in gebruik.

Dochter is zindelijk op de nachten na en zoon gebruikt nog pampers. Ik heb andere merken geprobeerd maar vind ze flut. Ik heb nogal forse drinkers en dan houden alleen pampers het uit.
    Ook de billendoekjes zijn van pampers en daar moet op bezuinigd worden. Gebruik ze echt voor alles, terwijl een washandje ook volstaat.

Kleding koop ik teveel.

Aan de kapper ook best wat kwijt. Ik verf de uitgroei elke 4 weken en elke drie maanden highlights. Knippen twee keer per jaar, haar is in hele goede conditie en is lang. Vriend gaat elke maand. De kinderen hoeven nog niet. Wij geven dus ook best wat uit aan de kapper. Zelf kleuren is geen optie, ik kleur lichter.

Nu ik dit zo schrijf, ga ik toch maar eens mijn uitgaven checken, denk dat er veel winst te behalen valt.

16. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Wij doen het met 120 euro per week. Wij zijn met 2 volwassenen 1 kind van 7 en 1 kind van 3.

Makkelijk te doen hoor, soms houden we ook nog wel over en dat stoppen we in een potje. Uit dat potje kopen we dan eens in de zoveel tijd dingen zoals shampoo enzo. Verzorgings producten koop ik of bij de Action of bij de op = op voordeelshop. Tegenwoordig ook mijn make up trouwens, kost geen drol en is echt goed spul.

Kleding koop ik in de uitverkoop en pas wanneer het nodig is.
    Spijkerbroeken voor mijn zoontje bijvoorbeeld koop ik altijd bij de Hema, die kosten daar standaard 11 euro. Voor een echte knul die in iedere boom klimt, over de grond glijdt zijn dat hele leuke prijsjes ;)

Winterjassen heb ik nu bijvoorbeeld alweer gescoord voor de kids, super leuke dingen, 15 euro per stuk. Is misschien niet de allernieuwste collectie maar boeiend, ze zien er netjes en verzorgd uit en dat vind ik veel belangrijker dan dat het uit de nieuwe collectie komt of van een bepaald merk is.

17. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Wij eten minimaal 1en Max 2 x fruit per dag en koop het bij de Ah.
    Aardbeien grote bak 3 euro. Genoeg voor 4 porties.
    4 groene appels 1.50
    Bak druiven groot 2 euro ( nu 2 e gratis bij ah ) toch zeker 6 porties
    Zak bananen 1 euro voor 6/7
    Zak rode appels 2 euro Max.
    Zak mandarijnen 2 euro.

Daarnaast dus peren, ananas, rode besjes, kiwi etc.
    Er is altijd wel iets van mijn fruit lijstje in de aanbieding waardoor ik onder de 10 euro kan blijven. Partner eet fruit op zijn werk van daar dus hij eet thuis bijna geen fruit

18. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.274
    418
    83
    Denk dat ik met 50-60 euro per week aan boodschappen wel uitkom. De dagelijkse dingen koop ik bij de AH. Aantal houdbare dingen zoals melk, eieren, koffiemelk, cola, toiletpapier, keukenrol, vaatwastabletten koop ik standaard bij de Lidl in Duitsland.

19. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Vier kids, waarvan 1 's nachts nog in de luiers en 1 helemaal in de luiers + voeding.
    Ik ben per week ongeveer 75 voor boodschappen kwijt en 25 voor de drogist (dus luiers, deo, billendoeken). Over het algemeen gaat het prima. Cadeautjes en kleding gaan hier apart...maar ook daar ben ik niet heel veel aan kwijt.

20. tuc

tuc Niet meer actief

Hier worden dagelijks verse groenten gegeten, ik schat zo'n 10 stukken fruit per dag, naast de groenten bij het avondeten dagelijks komkommer/tomaat en tussendoor dingetjes als paprika, snoeptomaatjes, worteltjes e.d. maar ik kom ook echt nooit aan 50 euro per week daarvoor. Een bak aardbeien voor 3 euro koop ik dus ook echt niet. We hebben altijd aardbeien staan, maar haal dat soort fruit op de markt.

Deel Deze Pagina