Hoeveel voor weekbudget?

Discussie in 'De lounge' gestart door Maria1983, 3 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Wij (2 volw en 2 kinderen 5+1 jr) verbruiken gemiddeld 50-60 euro per week aan boodschappen, maar wel excl. tanken en luiers en billedoekjes. En natuurlijk ook afhankelijk van de aanbiedingen. Wasmiddel koop ik in de aanbieding en als er een leuke aanbieding met vlees is, dan koop ik ook meer dan normaal.
    Wij hebben alleen met verjaardag frisdrank in huis en er gaat ongeveer 1 krat bier per jaar door, dus daar besparen we al behoorlijk op.

2. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    ik heb geen idee wat ik precies eraan uitgeef. we zijn met 2 volwassenen en dochter van 15 maanden. een hond, een kat en kippen. ik koop gewoon wat we nodig hebben ( let wel op de prijs, maar hou het echt niet bij) ene week is het meer dan de andere.
    luiers koop ik in de aanbieding vaak een maand box van Pampers bij bv de Wehkamp of Bol of zo. en verzorgingsproducten zoals douchegel en shampoo, tandenpasta ook vaak meerdere tegelijk in de aanbiedingen en eveneens met wasmiddel dit ook in groot verpakking. fruit haal ik bij de boederijwinkel. en verder verbouwen we zelf ook groentes of krijg ik het van mijn schoonmoeder die ook een grote groente tuin heeft. en honden, katten en kippenvoer kopen we ook in grootverpakkingen. Tanken niet zo veel rijden weinig met de auto en gaan veelal met de fiets

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Oke, dus je krijgt salaris én maaltijdcheques? Dus iedereen die fulltime werkt, krijgt 1 maaltijd van de baas gratis (uiteindelijk) Handig!

4. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hier 2 volwassenen en 3 kinderen en alles totaal (dus boodschappen, uitjes, lesmateriaal, bijeenkomsten) zitten wij op 70£ per week. Boodschappen is 45£ per week, en de kinderen gaan naar een aantal groepen die ook allemaal geld kosten.

5. Mv6

Mv6 Actief lid

9 jun 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het echt knap dat sommige zo weinig geld uitgeven
    Koop je dan nooit iets extra's waar je zin in hebt?

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ja 1 maaltijdcheque per 7.25u. Ik werk 22u dus ik krijg per week ik denk zo een 16/18 euro. Ik weet het niet meer precies maar op een maand is dat wel een leuk bedrag.
    En ik werk parttime dus als je fulltime werkt krijg je een heel mooi bedrag per maand.
    En er word niks van je loon afgenomen.
    Voordat ik in België werkte heb ik ook in Nederland gesolliciteerd en in Nederland zou ik 2 tot 4 euro per uur minder verdienen als ik nu in België verdien per uur voor identiek dezelfde functie.

Nu betaal ik wel veel aan benzine maar uitgerekend hou ik nog meer over dan als ik hier in Nederland gewerkt zou hebben.

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

vind het een prachtig systeem. Iemand die dus wel werkt, maar niet veel overhoudt pm, door bijv hoge vaste lasten, kan zo toch nog best boodschappen doen!

8. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Helemaal waar, maar ik wil eigenlijk vooral zicht gaan krijgen op waar ik nu onnodig geld aan uitgeef. Heb een gevoel dat als ik dat niet doe, ik steeds dezelfde fouten blijf maken. Dus om een beetje grip te krijgen op mijn uitgavepatroon, ga ik kijken hoe ik het nu doe, zodat ik precies weet wat ik moet aanpassen. Beetje omslachtig, I know...

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ja zeker. Echt handig voor de mensen die het moeilijk hebben of voor mensen die niet met geld om kunnen gaan.
    Sommige winkels bepalen ook zelf waar het aan uitgegeven mag worden. De colruyt waar ik ga is er losjes in maar in sommige winkels mag je er geen sigaretten of alcohol van kopen

10. twins2009

twins2009 Bekend lid

10 nov 2012
    563
    2
    0
    de pakken melk die ik koop van soja zijn 1,75 per pak. Er gaan er 2 tot 3 in de week op. Dus dat is rond de 5 euro. De kinderen krijgen alleen s'morgens en als ze thuis lunchen melk want ze vinden de melk niet lekker als die warm is. Ze eten 3 dagen op school, dus op die dagen krijgen ze alleen s'ochtend melk en bij de lunch ranja. Verder bezuinig ik dus op andere dingen zodat ik de melk kan betalen. En verder slim inkopen doen om met die 70 tot 80 uit te komen.
    Wij hebben een half jaar met 50 tot 60 per week moeten doen en toen had ik nog 2 kinderen in de luiers. Ook dat ging toen, je word gewoon creatief.

11. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Jawel. En dan kunnen we iets anders niet.

12. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Het zou moeten lukken als je echt goed oplet.
    Hier redden we het niet omdat we vaak duur eten.

13. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ja, ok, daar kan ik wel in komen ja. Maar waarschijnlijk heb je dan na 1 of 2 weken al prima inzicht in waar het mis gaat (en waar ik nu alvast een gok naar doe: te vaak boodschappen doen, geen maaltijden plannen maar in de winkel nog moeten nadenken, en veel impulsaankopen ;))

Pin je altijd in de winkel of betaal je contant? Als je pint kun je heel makkelijk kijken wat je in de afgelopen maanden per maand hebt uitgegeven in de supermarkten. Bij cash wordt dat wat lastiger als je geen bonnetjes hebt. Dan kun je aan de hand van dat totaalbedrag per maand een nieuwe planning maken waar je je aan wilt houden.

Wat hier heel goed werkt: 1x per week boodschappen doen. Voor de hele week (en soms al een paar weken) plannen wat we gaan eten. Aan de hand van die planning een boodschappenlijstje schrijven (begint standaard met 6 broden, 6 pakken melk, stuk kaas, etc). Niet toegeven aan de impulsaankopen! Wij vermijden bijna standaard het pad met koeken, snoep en chips. Oh, en geen frisdrank meer kopen scheelt hier ook flink. Er gaat hier 1 fles limonade per week door. En geen pakjes en zakjes meer gebruiken, dat hakte er hier ook flink in altijd!

14. twins2009

twins2009 Bekend lid

10 nov 2012
    563
    2
    0
    inderdaad, op bier etc. kun je veel besparen. Hier gaan er in een jaar tijd misschien 4 tot 5 kratjes doorheen en die koop ik dan in een aanbieding. Verder koop ik voor het weekend 2 flessen prik en als die op zijn dan is het op. Ik drink bijna de hele dag water of thee, en mijn man die drinkt ranja. Hij vind dat veel lekkerder dan die pakken drinken etc. of prik.

15. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Wij hebben 400 euro huishoudgeld per maand voor een gezin van twee volwassenen, 1 (bijna) kleuter die als een bootwerker eet, 2 poezen en een kleine hond. Van die 400 euro is 60 euro per week voor boodschappen (voeding, voor de huisdieren, verzorgingsproducten en schoonmaakproducten), 60 euro per maand voor voorraad en onvoorzien (medicijnen voor huisdieren of ons, etc) en de overige 100 euro is voor transport (ov), cadeautjes, huisraad en soms kleding. Kleding voor zoon haal ik van de kinderbijslag en we eten voor ongeveer 80% biologisch. Hier redden wij het makkelijk mee. Wij eten trouwens ook heel veel groenten en fruit.

16. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    #76 mam1991, 3 sep 2014
    Laatst bewerkt: 3 sep 2014
    Wij proberen het met 50-60 te redden per week.. Soms lukt dat, soms niet.
    We zijn met 2 volwassenen en 1 kind van bijna 1,5

Ruim een jaar geleden zat mijn man in de ww, we hebben het in die periode met 20/30 in de week gered. Auto laten staan en alleen het nodige halen bij de appie.

17. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Dank je voor de tips! Ik vermoed ook dat de knelpunten zitten op de punten die jij noemt. Ik heb ooit (in een ver verleden) wel geprobeerd om één (hooguit 2) keer per week boodschappen te doen. Wat er dan soms gebeurt, is dat we opeens bedenken dat we geen trek hebben in wat er al in huis is gehaald, waarna we toch ineens iets anders eten - en bye bye planning! Wat dat betreft dus echt discipline van likmnvestje, haha! Dat is ook echt iets waar we aan moeten gaan werken.
    Overigens pin ik inderdaad altijd in de supermarkt, maar daar wil ik dus ook van af: cash betekent toch dat je wat verstandiger om moet gaan met de keuzes die je maakt...
    Als je nog meer adviezen hebt: ik houd me aanbevolen, want 't klinkt goed, wat je doet! :)

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hier 57 euro per week incl. luiers en verzorging (is 250 euro in de maand). Met kleding, cadeaus en tanken moet het hier makkelijk van 450 euro kunnen.

Wij eten overigens allemaal 2 stuks fruit per dag, de jongste nog 1-1,5 en voldoende groente. Kwestie van je weinig luxe veroorloven. Biologisch lukt hier niet van het weekbudget. Wijn, bier, frisdrank en chips hebben we zelden.

19. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Wij doen nu voor 50,- per week de boodschappen. Afgelopen week is dit met gemak gelukt. Wat ik doe is van te voren bedenken wat we de hele week gaan eten, scheelt een hoop aankopen in de winkel. Van die 50,- haal ik eten, drinken enzovoorts. Tanken zit hier niet bij in. Ik rijd 100km op een dag heen en weer naar mn werk. Gemiddeld ben ik 30 a 40 euro kwijt per week aan benzine.

Ik was altijd met Robijn wasmiddel en dat haal ik altijd in de aanbieding bij kruidvat ofzo. Nooit gewoon met de boodschappen mee in de supermarkt.

20. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Leuk topic. Vooral ook omdat ik inkomen beheer van mensen die het zelf niet kunnen of schulden hebben. Daar kom ik ook kleine budgetten tegen en tegenwoordig word het steeds krapper. Ik verbaas mij ook hoe sommige rond kunnen komen van zo weinig. Veel van onze cliënten moeten van hun weekgeld ook nog hun verslaving bekostigen(roken, drugs, alcohol) dus wij zien ook jellas vaak dat de kids tekort komen.

Zelf let ik niet echt op wat ik uitgeef. Wel haal ik bepaalde producten in de aanbieding. Douchecel, shampoo, pampers, billendorkjes, wasmiddel etc. Dat sla ik dan groot in.

Wij geven wisselend uit. De ene week redden we het met 60 en de andere keer 130 per week. En dan zonder bovengenoemde dingen en puur boodschappen.

Deel Deze Pagina