jawel, hier en daar koekje of zakje chips. maar ook niet altijd hoor. dat past gewoon niet in het budget
hier dus 70,- per week. wij roken niet, drinken niet, geen auto, nooit openbaar vervoer. doen alles op de fiets. kachel staat nooit aan tenzij het buiten vriest. wasmiddel maak ik zelf al en lampen staan alleen aan voor de nut en niet voor de sfeer. bezuinigen op alles al wel zo'n beetje. enige wat minder kan is de droger gebruiken. die staat 3x per week te draaien. mijn waslijn is stuk dus moet nog nieuwe(stevige) hebben
Wow das best veel. Hier 5 personen en zijn 120 euro per week kwijt. Let dan niet eens op de koopjes en haal alles bij de AH. We hebben dan alles, van fruit, groente, vlees, pakjes en koekjes voor school, wasmiddel enz. Ik denk dat we het, als we echt op de prijzen zouden letten makkelijk met 100 euro per week kunnen redden.
Misschien vind je mij heel brutaal en/of wil je niet antwoorden, maar waarom dit budget? Is er simpelweg niet meer of wil je niet meer uitgeven? Het lijkt mij namelijk wel een erg sober leven?
voor Benzine en shag zijn we ongeveer 200 per maand kwijt.. (belgie) en boodschappen (ook luiers, wasmiddel enzo) zitten we altijd rond de 80-100 euro.. heel soms 120 euro en dit zijn gewoon flinke boodschappen voor een week.. ik zou niet weten wat je ingodsnaam allemaal moet kopen om aan de 200 euro te zitten? misschien helpt het ook wel dat we alles in 1x kopen.. iedere zaterdag. en we gaan trouwens altijd naar de plusmarkt.. (liddl is nog duurder)
Aan boodschappen zijn wij met 3 personen tussen de 70-80 euro per week kwijt met luiers. Soms iets meer soms iets minder, ligt eraan wat er nog in huis ligt. Tanken is zo'n 70 euro per week voor het werk. Maar ongemerkt geven we hiernaast toch nog veel extra geld uit aan een x broodje bij de bakker, kleding kopen oid en daar wil ik wel mee stoppen dus ga vanaf ons nieuwe loon gewoon geld pinnen en kijken of dat lukt.
Wij hebben 80 euro voor boodschappen per week. 2 volwassenen, 2 kinderen en een hond. We doen de boodschappen bij de ah en nettorama. kinderen krijgen elke dag vers fruit mee naar school en eten gevarieerd.2x aardappels/vlees/groente, 1x rijst met kip en wokgroente, 1x pasta met groente, gebakken aardappels met rauwkost en vis of kip, een keer stampot bijv zuurkool of spinazie . 1x per week friet met hapjes of bestellen domino's ( maandag pizzadag ) Halen het prima. Er is altijd snoep in huis, kopen eigenlijk alleen ah merk of a merk ( euroshopper krijgen we echt niet weg van veel artikel ) en met hamster weken sla ik in . Kom eigenlijk zelden geld te kort
Hier hebben we voor de boodschappen een budget van 400 euro per maand. Luiers en billendoekjes en evt verzorgingsproducten voor de kids zitten daar ook bij. Tanken zit er niet bij in en kleding etc. ook niet. Hier lukt het vaak net wel of net niet.. Doe echt mijn best om er binnen te blijven en we kopen echt geen overdreven dingen maar vind het wel lastig moet ik eerlijk zeggen! Wij zijn met 2 volwassenen, 2 dochters en een kat.
Boodschappen doen we trouwens bij de Dirk van den Broek (en geen A-merk) en luiers haal ik bij de Aldi of LIDL.
Ik heb voor mezelf 200 euro per maand gereserveerd, maar ik doe heel vaak 30 euro per week. We eten bloemkool/brocolli vers en sperziebonen ed uit blik (kost ook 80 cent en redden we met 4 personen mee. Vlees ligt vaak nog veel in de diepvries (of zelf gehaktballen maken, is goedkoper dan losse vleesjes kopen. Pasta is ook niet erg duur, en fruit is nog onze grootste kostenpost, maar dat vind ik gezond en mogen ze veel eten. Luiers doe ik 1x in de 3 maanden en dan aanbieding van kruidvat, dan ben ik 30/40 euro kwijt, maar kan ik weer paar maanden vooruit, dochter is hopelijk bijna zindelijk dus houden we luiergeld weer over! Ik probeer zo min mogelijk uit te geven aan boodschappen, is echt een hobby probeer zoveel mogelijk te sparen. Wat ik ook doe: als mijn loon binnenkomt, meteen zoveel mogelijk op de spaarrekening zetten, ik weet wat mijn vaste lasten zijn en wat ik overhoud, dus dat zet ik weg. Dan heb ik bepaald budget op mijn rekening en hoe minder dat budget wordt hoe zuiniger ik ga doen, want dan heb ik niet zoveel meer.
Wij hebben zowel binnen als buiten gewoon waslijnen hangen, dat koop je voor 2 euro ofzo bij de Hema. Veel goedkoper dan een droogrek of -molen.
Voor de boodschappen in de basis zo'n 70 euro per week, de ene week veel minder, de andere week meer (vooral als we gasten krijgen). Als ik de groenten en fruit op de markt haal, heb ik 2 tassen vol voor nog geen 20 euro, inclusief luxe als aardbeien en perziken, avocado's etc. Luiers komen daar nog bij, nu 2 kids in de luiers, dus via de aanbiedingen zo'n 30-40 euro per maand. Ik geef de jongste borstvoeding, de oudste eet volledig met de pot mee. Diesel is heel wisselend - soms rijden we een week hooguit een keertje naar de ouders, de andere week hebben we een paar lange ritten. Denk gemiddeld 2x per maand tanken a 65 euro. Cosmetica kopen we groot in als het in de aanbieding is, of soms bij de action. Zijn ook geen wereldbedragen. Als je geen auto hebt en nooit met het OV gaat, kom je dan nooit je stad uit? Of word je dan altijd gehaald en gebracht? Eerst fietste ik ook veel, nu kan de jongste nog niet op de fiets. Als het te ver is om te lopen is het dus bus/tram/metro of helaas toch de auto.
Hier met z'n 3en (dochter 20 maanden) 60 euro aan boodschappen per week. Maar de rest vind ik moeilijk uitrekenen. Ik koop luiers in de aanbieding, dat houdt in dat ik soms tig pakken luiers in 1 keer koop. Voor fruit ga ik naar een fruithandel die niet duur is (kan ook marktkraam).
Hier word gemiddeld tussen de 6 en 10 stuks fruit per DAG gegeten en ik ben op de markt altijd tussen de 10 en 15 euro kwijt echt een super groenteboer gevonden, het fruit leg ik altijd in de koelkast en gaat makkelijk 1,5/2 weken mee
Hier 130 per week gemiddeld. Dit is boodschappen incl. luiers. Ik ga ook wel regelmatig naar de markt en doe verder de boodschappen bij de Lidl en de Boni. Luiers (kruidvatmerk), shampoo etc. haal ik vrijwel altijd in de aanbieding bij de Kruidvat. En toch geven we best veel uit eigenlijk. Maar 'ns bedenken hoe dat beter kan.... Dit is voor 2 volwassen en 2 kinderen, die beide nog in de luiers zitten. En benzine + diesel is hier gemiddeld 95 per week. Mijn man woont niet zo dichtbij z'n werk (150 km per dag)
Ik pin elke week 70 euro voor de boodschappen. Dat is aan het eind vd week meestal wel (zo goed als) op. We zijn nu nog met 2 volwassenen. Tanken, kleding, cadeautjes ed koop ik daar niet van. Tanken is ongeveer 50 euro in de week en de rest kopen we wanneer we wat nodig hebben of leuks zien Wij hoeven eigenlijk niet echt op te letten of bezuinigen, maar ik vind het wel belangrijk om bewust met je geld om te gaan. Voorheen pinde ik gewoon altijd alles, het geld vliegt er dan veel sneller uit merk ik.
Als wasmiddel bij 'schoonmaakmiddelen' zit inbegrepen kan ik het me wel voorstellen, vooral met 5 kinderen.
2 volwassen, 2 kinderen (straks 3) ongeveer 360 per maand hierin zit tanken 40 euro per maand boodschappen 80 euro per week(zit ook schoonmaakmiddel of wasmiddel bij) 7 euro per week shag. wij krijgen straks een baby dus zal het ongeveer 400 euro per maand zijn voor luiers e.d. erbij momenteel don we het vaak van 60 a 70 euro per week door extra rekeningen vind het vrij pittig