Allebei de meiden hebben 2 voornamen. Zijn niet vernoemd, al is bij de 2e wel een perfecte vernoeming naar mijn moeder. Ook beide dezelfde voorletters.
3 namen. In ieder geval alle 2e en 3e namen zijn vernoemingen, bij de oudsten de 1e naam ook. De eerste naam van de jongste vonden we gewoon een mooie naam
4 namen tweede en derde naam vernoemingen, vierde speciale betekenis. De tweede krijgt dan ook maar 4 namen anders het lijkt een beetje sneu
Beiden 3 namen. De eerste naam de roepnaam, de 3e naam een vernoeming. De 2e naam van onze oudste hadden we al vóór we z'n eerste naam hadden, maar omdat we zijn 2e naam net niet mooi genoeg vonden voor een eerste naam zijn we verder gaan zoeken. Zo is het eigenlijk ontstaan. Daarnaast hebben we de 2e namen deels omdat we niet goed konden kiezen uit zoveel mooie namen maar ook vooral om de eerste en derde naam beter bij elkaar te laten passen (nu klinkt het wat vloeiender voor ons gevoel). Zelf hebben we 2 namen (ik) en 1 (partner). Schoonouders hebben er beiden 2 (gedoopt), hun kinderen beiden 1 (niet gedoopt). Mijn ouders hebben er ook beiden 2 (gedoopt). Twee van hun kinderen hebben ook 2 namen en 1 kind heeft 1 naam (daar wilden ze wel graag een tweede naam bij maar konden niets bijpassend vinden). Allen niet gedoopt. Neefjes/nichtjes van beide kanten hebben, uitgezonderd de oudste 3 die uit een eerdere relatie komen, allemaal 2 namen. Achternichtje ook en haar moeder (mijn nicht)+ oom (mijn neef) ook 2. Kennelijk ''zit het in de familie'' dat we het mooi vinden om meerdere namen te geven Mocht het er ooit nog van komen dat er hier een derde kindje van komt, ligt het in de planning om dan als 3e naam een vernoeming naar broer en zus te doen
Allemaal 3 namen. Ik heb zelf 1 naam en vind dat niet mooi. Dus ik vond sowieso 3 namen mooier, mijn man vond dat ook prima. En voor ons zijn het ook vernoemingen.
Nou zie ik dat je 2e en 3e kindjes dochtersvzijn die zijn vernoemd naar de broers van je man zeg je. Nou vraag ik me af: hebben jullie exact die namen overgenomen of hebben jullie het aangepast naar een vrouwelijke vorm, of waren de namen sowieso al unisex? Zelfde vraag over je jongste dochter die vernoemd is naar haar broer.
Mijn oudste zoon heeft er 1, deze baby krijgt er 2. Geen vernoeming overigens, gewoon 1 roepnaam en een 2e naam omdat we die mooi vonden
Beide twee namen. Geen vernoemingen. Wij vonden 1 naam een beetje kaal dus een tweede naam erbij bedacht. Gewoon namen die we mooi vonden maar om verschillende redenen ongeschikt als roepnaam. Mijn vriend heeft overigens zelf ook twee namen (wel vernoemd), ik zelf heb maar 1 naam en dat vind ik wel jammer.
Mijn ouders hadden steeds minder zin in vernoemen: ik heb 3 namen,mijn broer na mij 2 namen en de 3e maar 1 naam. Gelukkig kwam er daarna niks meer, de 4e had vast helemaal geen naam gekregen..
Allemaal 1 Ik wilde bij de 3e wel een tweede naam omdat ik dat mooi vond staan. Maar mijn vriend vond dat niet kunnen omdat de andere 2 maar 1 naam hadden. Dus dat ging niet door. We hebben zelf overigens allebei ook maar 1 naam.
Onze oudste heeft 4 namen en onze jongste heeft 3 namen. Beide hebben een 'gewone' roepnaam en daarna twee namen die van hun grootouders afkomen. Oudste heeft de namen van haar twee oma's, jongste van haar twee opa's (maar dan de meisjesversies omdat ze een meisje is). Oudste heeft toevallig nog een extra naam (haar tweede naam) die vond mijn man mooi, maar ik niet om als eerste naam te gebruiken, hij paste wel mooi in het rijtje namen qua klank en ook qua initialen, vandaar dat we daarvoor kozen. Ik heb twee namen en mijn man één, dat vonden we altijd zo 'kaal' . Vandaar dat we meer dan één voor onze kinderen wilden. We wilden daarnaast ook graag onze ouders vernoemen, maar niet in de eerste voornaam, vandaar zo.