Ik ga eerst 2 dagen werken, dinsdag en woensdag, dus wat ik woensdag kolf moet ik invriezen. Vanaf juni ga ik 3 dagen werken, ma-wo-vr dus dan heb ik altijd verse melk. Op zich lijkt me pannenkoeken van bv best lekker, want bv is zoeter dan gewone melk. Ik laat het jullie wel weten .
Ik ben aan het tobben met kolven, heb overproduktie. Ik heb nu zo'n 30 zakjes van 150cc liggen Hoop nu minder produktie te krijgen door nog maar 4x per dag te kolven.
pannekoeken van BV zijn echt lekker (vinden mijn kleine man en ik dan, papa houdt uberhaupt niet van pannekoeken ) Hier een mega voorraad..... ruim 20 liter nog steeds.... (eindelijk dus de knoop doorgehakt destijds om een extra vriezer te kopen en niet 2 kleine laadjes te hebben) ik wilde ook een voorraadje hebben voordat ik ging werken. Denk dat ik toen misschien 2 liter ofzo had..... maarja toen ik ging werken wilde Steven opeens geen flesjes meer drinken..... max 200ml ging er per dag in, dus alles wat ik meer kolfde kon zo de vriezer in..... Nu maak ik pannekoeken van de melk die niet gedronken is en toch al uit de vriezer gehaald is... momenteel slinkt mijn voorraad wel eindelijk.... want ik kolf nog maar 1 keer op mijn werk en dan dus niet genoeg voor een hele dag voeding voor Steven. Ohja recept, gewoon de normale melk vervangen voor BV; dus BV, ei en wat meel...... en bakken maar
Dees, maar jij kolft 4x per dag? Is dat wel verstandig, dan hou je de overproduktie toch in stand? Doe je al aan blokvoeden? (Gefeliciteerd met je zoontjes trouwens, jij wist van tevoren toch al dat 1 niet zou blijven leven?) Liefzonnetje, 20 liter! Dat is wel een idee, van de melk die niet opgedronken is pannenkoeken bakken. En die kan je dan weer invriezen (al is het dan niet zo lekker meer, maar om de dag pannenkoeken is ook zo wat, al is het wel erg lekker!)
haha af en toe maak ik er pannenkoeken van.... ik gooi ook gewoon de melk wel weg.... ondanks de mega voorraad blijf ik dat wrang vinden.... maar ja tis niet anders. Dees, gefeliciteerd met je mannetjes en wat vreselijk dat je al afscheid van Thijs hebt moeten nemen..... ik vroeg me ook af waarom je 4 keer per dag kolft... of voed je niet life? Anders zou ik niet kolven hoor.... probeer je productie te stabiliseren door blokvoeden.... want nu veel melk lijkt erg fijn.... maar een overproductie is echt geen pretje.... BO etc.....
Hij krijgt geen bv uit de borst, alleen gekolfde melk omdat hij Nutriton er doorheen krijgt. Ik kolf 4x in overleg met de laktatiekundige. Ik kolfde 6x per dag namelijk en kolf gemiddeld 250-300cc. Ja, ik wist dat 1 het niet zou overleven vanaf dat ik 14,5 week was.
Het is dat ik je onderschrift las, ik herkende je eerder aan je avatar, maar nu heb je een veel mooiere . En je hebt een laktatiekundige geraadpleegd, dan hou ik mijn mond :-#
Knap istie he? Ja, ik bel regelmatig met de lk van het ziekenhuis. Ik ben er ook 2x langs geweest toen ik wel de borst gaf omdat Luuk zo moeilijk dronk. Ik heb Nutriton los proberen te geven (als papje) maar hij bleef spugen. Vandaar dat ik nu alleen kolf
mijn voorraad was redelijk groot (stuk of 10-15 aventbakjes), maar is helemaal geslonken na een forse buikgriep. Ik had toen te weinig voeding, dus ging ik overdag steeds maar aanleggen om de productie te verhogen, maar voor de nacht een flesje uit de vriezer, zodat A. lekker kon slapen (en ik weer bijkomen van de buikgriep). Nu heb ik ongeveer 4 bakjes in voorraad. Is nog nooit te weinig geweest. Op het KDV staat ook nog 1 of 1,5 bakje. Ik ga er ook niet extra voor kolven, mocht het nu misgaan dan wordt het kunstvoeding. Ik vind het wel gemakkelijker worden nu, omdat A. ook wat ouder wordt.