Hoeveel melk mee naar het kdv?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Arti13, 12 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hoi!

Evy gaat vanaf 1 augustus voor 2 dagen naar het kdv en papa is ook een dag thuis. Dus voor 3 dagen in de week heb ik afgekolfde melk nodig.
    Maar hoeveel moet ik meegeven? Ik heb geen flauw idee hoeveel Evy drinkt. Soms drinkt ze 2 borsten, soms 1. Als ik kolf komt er meestal tussen 80 en 130 cc uit beide borsten samen. Ze drinkt 5 voedingen, soms 6 op een dag.
    Hoe hebben jullie dat gedaan,..gewoon een paar dagen alleen maar gekolfde melk geven, of gewoon iets meer meegeven en hopen dat het genoeg is.
    Ik ben bang dat ik te weinig meegeef, en dat Evy dus honger heeft. Aan de andere kant is het zonde als ze veel weg moeten gooien. En als het ingevroren is, dan duurt het wel even voordat het ontdooit is.

Alle tips en adviezen zijn welkom!! :)
    Alvast hartelijk dank!
    Judith

2. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    Hoi Judith, hebben jullie al een keer geoefent met een flesje, en hoeveel drinkt ze dan?
    Mijn zoontje drinkt op KDV en bij papa meestal zo'n 120 cc (als hij drinkt hihi), hij drinkt dan vaak om de 4 uur, afhankelijk van hoelaat hij heeft gedronken geef ik dan 1 of 2 voedingen mee ( hij gaat maar steeds 1 dagdeel)als hij de dag bij papa is halen we 1 voeding uit vriezer (tenzij ik dag ervoor heb afgekolfd), als hij die op heeft kijkt hij even hoe laat het is, als ik bijna thuis kom laat hij het zo, als het nog lang duurt haalt hij een nieuwe uit de vriezer en die is dan wel op tijd ondooit, tijden dat hij slecht drinkt laat ik ze altijd maar eerst 60cc warm maken, als hij dan weigert hebben ze nog wat, als hij goed drinkt en hij heeft nog honger maken ze nog wat warm.
    Ook hebben wij een voeding in de vriezer staan op het KDV, voor geval van nood, is wel een prettig idee, gewoon even vragen of dat bij jou ook kan.

3. Arti13

Arti13 Niet meer actief

L83,.. Dank voor je reactie! Meestal op woensdagavond ben ik sporten en geeft papa de laatste voeding in de fles. Meestal is dat rond de 100-120 cc. Maar overdag weet ik het niet goed. Laatst had ik een voeding in de fles gegeven en ze drink het helemaal op. Volgens mij lustte ze toen nog wel een hapje en dat was 125cc.
    Ik denk dat ik gewoon 4 voedingen van rond de 100 cc meegeef en een extra in de vriezer. Als ze die hebben. Alles wat ze niet op heeft gedronken overdag kan ik misschien ook wel 's avonds geven. Maar dat wordt wel een beetje een gedoe enzo.

4. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Mijn moeder en schoonmoeder passen op op de dagen dat ik werk.
    Ik laat 2 flessen van 200 cc achter, die drinkt Thije rond 11 en rond 15 uur. Ook laat ik een reserveflesje achter voor het geval hij extra honger heeft of ik onverwacht laat thuis ben door het verkeer oid. Dat reserveflesje is het verst (en niet ingevroren geweest), zodat ik die (als ie dus niet op is) weer kan bewaren tot de volgende keer.

5. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    ik nummerde de gekolfde flesjes....
    gaf er altijd 1 extra mee

nr 1 kwam uit de vriezer en moest eerst op.....
    dan nr 2
    de laatst was het verset en kon ik evntueel nog invriezen

6. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Het beste is het voeden op verzoek zoveel mogelijk na te bootsen zoals je thuis ook doet. Dat houdt in dat je meerdere kleine flesjes maakt +1 extra. Die ene extra kolf je ´s avonds af, zodat je die 5 dagen in de koelkast kan bewaren, en eventueel als eerste flesje op dag 2 van het kdv kan geven.
    In principe kan je afhankelijk van het drinkgedrag van je kind, die ken jij het beste ,bijv. 4 flesjes van 120 ml meegeven, en een extra flesje van bijv. 100 ml. De eerste week is het toch even afwachten hoeveel je kindje wil drinken op zo´n kdv. Veel kindjes willen namelijk ´s avonds bij mama de schade inhalen.
    En heel duidelijk zijn naar de leidster, dat er geen vaste drinktijden zijn,maar dat er op verzoek gevoed moet worden,maar misschien is dat op jouw kdv geen probleem.

7. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Meiden,..bedankt voor jullie adviezen!

Ik had inderdaad al het idee een vers flesje als extra mee te geven. Die is dan niet ingevroren en kan eventueel weer mee naar huis. En dat nummeren is een goede tip!

Ik ga ook proberen of de leidsters 4 x een flesje willen geven. Ik weet dat Evy altijd na haar slaapje drinkt en ze slaapt iig 3 x. En vaak komt ze nog een keertje extra. Dat bootst het meeste na hoe we het thuis doen.

Evy drinkt overdag rond de 2,5 - 3 uur, dus dat zal rond de 3-4 voedingen zijn.

Als ze dan 's avonds extra komt, dan is dat maar zo. Wil graag bv blijven geven,..geniet er nu echt van samen met Evy.

Nogmaals bedankt!
    Groetjes Judith

8. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Bij de meeste kinderdagverlbijven (in elk geval de goede) is dat niet nodig om er speciaal om te vragen, ze doen dat gewoon. Ze vragen jou wat voor ritme Evy ongeveer heeft en daar houden zij zich zoveel mogelijk aan vast. Enige 'beperking' bij ons is dat ze liever niet voor 9:00u al een fles moeten geven, want dan is er maar 1 leidster. Maar ja, je levert je kind toch niet hongerig af... En als ze toevallig eens vroeg honger krijgt zullen ze haar echt geen honger laten lijden. Voeden op verzoek is ook een bekend gegeven op kinderdagverblijven hoor en de meeste hebben inmiddels ook wel de nodige ervaring met borstvoeding.
    Oja, nog een tip: ik heb op het KDV een ijsblokjeszakje vol melk ingevroren liggen, kunnen ze altijd wat extra opwarmen als het nodig is. Verder nummer ik de bakjes ook altijd.
    Tot slot: mijn dochters kregen altijd heel snel een duidelijker ritme als ze eenmal op het KDV zaten, omdat de ochtendvoeding ineens op een vast tijdstip gegeven werd. Misschien bij jou ook wel het geval...

Deel Deze Pagina