Hoeveel vragen voor bugaboo cameleon??

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door mupet, 10 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susy26

susy26 Niet meer actief

Zou zelf rondde 200 e vragen, heb je toch weer een aardig centje, en denk wel dat ze dat begrijpen.

2. SDonya

SDonya Niet meer actief

Als ze zelf perse zo graag willen betalen, ondanks dat jij hebt aangegeven dat het niet hoeft, dan moeten ze zelf ook maar beslissen hoeveel ze ervoor willen geven.. Dat zou mijn reactie zijn als ze er dus op zouden staan om er geld voor te geven

3. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Ik zou er zeker geld voor aannemen als je het zelf goed kunt gebruiken! K'zou hun het bedrag laten bepalen en dan kijken of je er mee akkoord kan gaan. Waarschijnlijk al wel snel als je het in eerste instantie wilde weggeven :)

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    Maar andersom zou je wel een kinderwagen aannemen van je alleenstaande zus met 2 kinderen die het geld waarschijnlijk goed kan gebruiken?

Ik zou ook vragen wat hij ervoor wilt geven, maar weggeven zou ik niet nodig vinden als je het geld zelf goed kunt gebruiken.

5. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik ben alleenstaand geweest maar zelfs toen is het nooit in mij opgekomen om geld te vragen/aannemen van mijn broertje en- of ouders. Waarschijnlijk omdat we elkaar helpen daar waar nodig is. Maar ik snap dat dit voor iedereen anders is.

6. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    oef lastig
    ik zou er ook wel wat voor vragen helemaal als je zegt dat ze 2e hands nog 300 a 400 euro zouden opleveren en je het geld goed kan gebruiken.

ik zou het denk ik ook aan hun laten wat ze ervoor willen geven

7. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik zou hun een bedrag laten bepalen. Bekijk het ook van de andere kant. Ik zou het niet prettig vinden om van m'n schoonzus een dure kinderwagen voor niks over te nemen als ik weet dat zij de centjes zo goed kan gebruiken! Ze geven zelf aan ervoor te willen betalen, dus kun je daar best netjes afspraken over maken.

In dit geval denk ik dat 150 euro + kleinigheidje voor de kids heel netjes voor beide kanten kan zijn!

8. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Ik zou aangeven: en cadeaubon van favoriete kledingwinkel en hun Het bedrag laten bepalen!
    Vind het wel logisch als ze er iets voor willen geven. Jij heb er ook voor betaald en van een ander zou je er ook geld voor krijgen. Dus of uitlenen of dat zij een bedrag bepalen.

Ik heb onze box aan mijn schoonzus gegeven als verjaardag cadeau. (Laten kiezen of dit of de box.

9. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ik zou 150/200 vragen.

Hij brengt op Marktplaats minimaal het dubbele op en dan vind ik de helft al heel schappelijk.

Waarom zou je daar geen geld voor durven vragen. Omdat het familie is moet het allemaal gratis. Dat vind ik pas gek.

10. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Dit denk ik..

11. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik zou van mijn alleenstaande zus ook geen gratis kinderwagen aan nemen. Zeker als ik weet dat ze het goed kan gebruiken. Ik zou dan twee cadeau bonnen kopen of iets groots voor de kids en dit uit mezelf geven als mijn zus zou zeggen ik hoef er niks voor.

Maar ik zou zelf dus geen geld vragen ik zou familie (ouders , broers) dit soort dingen echt gunnen.

12. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames

Super lief al jullie reacties, ene kant gun ik t hun van harte om hem zo over te nemen (wat ik dus ook had aangeboden) andere ja t wat ik al zei, ik kan t geld best gebruiken

En tuurlijk helpen wij elkaar waar nodig en hebben ze mij heus wel es bv een dagje uit voor ons alle betaald toen we daar waren

Dus ene kant denk ik nee ik hoef er echt niets voor, andere kant, ga miss straks de schuldsanering in ( nu in afwachting of de nhg de restschuld vergoed, zo nee schuldsanering)

Dusja lastig

Maar wel goede tips, iets voor de kids, bonnen ergens voor, hun zelf t bedrag laten bepalen

Denk gewoon dat ik dat laatste doe en dan zelf wat voor de kids er voor koop of dus achter de hand hou voor de eventuele schuldsanering

13. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Ik zou hem uitlenen. Kunnen ze hem na tijd weer terug geven en kun jij hem nog verkopen via mp.

14. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Huh waarom is mijn topic naam Veranderd?

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Van onze dierbaren nemen wij nooit geld aan, dat is in onze familie/vrienden-kring een ongeschreven wet. ;)

Maar jouw situatie is natuurlijk wel uitzonderlijk dus misschien kunnnen ze een lekker etentje met z'n allen betalen en dagje uit? Of een abbo op de dierentuin, Efteling voor het gezin of zoiets? Heb je later ook weer waardevolle herinneringen en leuke foto's! :)

16. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Hier lenen mijn zusje en schoonzusje van mij als zij een kleintje hebben en andersom leen ik hun spulletjes weer straks als onze kleine wordt geboren... Dingen zoals kinderwagenbak, newborn set trip trap, meerijdplankje kinderwagen, kleertjes etc... Als iedereen klaar is met kids dan verkoopt degene van wie het is de spulletjes...

17. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou heb dus gezegd dat ze hem gewoon zo over kunnen nemen omdat ze me al vaak genoeg met dingetjes helpen, en dat mochten mijn vriend en ik dan ooit nog voor een kindje willen gaan, dat we hem dan wel weer terug zouden willen.

Hier voel ik me t prettigste bij, en ze gaan ons als bedankje een dagje mee nemen naar de Efteling dus dat is super leuk!

18. susy26

susy26 Niet meer actief

Ahh das mooi toch, :D

19. lies276

lies276 Niet meer actief

ik heb mijn zus destijds mijn duowagen gegeven omdat ik het stom vond om geld te vragen aan mijn eigen zus.
    Toen zij hem niet meer nodig had, verkocht ze hem voor 100 euro via marktplaats en stak dat geld in haar eigen zak.
    dat was wel even een katertje.
    meestal ben ik dus ook heel vrijgevig maar sindsdien kijk ik wel altijd aan wie ik iets gratis weggeef.

ik zou dus eerst kijken of je het geld zelf nodig hebt.
    Zo ja, vraag je er gewoon voor waar ze op mp voor verkocht worden.
    Als je het geld zelf niet nodig hebt, zou ik het denk ik aan hun overlaten wat ze er voor over hebben.

20. lies276

lies276 Niet meer actief

Leuke oplossing!

Deel Deze Pagina