Hoeveel vragen voor over te nemen jaloezieën?

Discussie in 'De lounge' gestart door An79, 6 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Ons huis gaat in de verkoop over een paar weken en nu moet ik een lijst voor over te nemen spullen invullen.

We hebben beneden, voor en achter, 3 jaar geleden vlinderjaloezieën laten plaatsen. De kosten waten ongeveer € 3000,-.
    Er zijn al meerdere buren geïnteresseerd.
    Ik weet niet zo goed wat een reëele prijs is voor overname.
    Ik had zelf 500,- in gedachten. En dan wel voor alle raambekleding. Maar misschien sla ik hiermee compleet de plank mis.
    Wat denken jullie?

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Lijkt me wel een goede, redelijke prijs, misschien zelfs 700.

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik zou inzetten op 800,-
    En een tegenbod vragen.
    Zakken kan altijd nog als je een acceptabel tegenbod krijgt. Meestal gaan mensen nml wat onder de vraagprijs zitten.
    Ws zullen ze dus 500-700 gaan bieden ;)

Bailey07 vindt dit leuk.
  4. Ik vind 700 ook zeker redelijk!

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    als er al meer mensen interesse hebben zou ik ook inzetten op 750 ! Zakken kan altijd nog.

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zou het eerst zetten op een lijst met over te nemen spullen voor de kopers. Wanneer zij het niet willen hebben kun je ze altijd nog verkopen.

7. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik zou het nu al verkopen, zeker als ze al interesse hebben!

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik zou ze zeker nu verkopen. Als het huis niet snel verkocht wordt hebben de buren ws al andere raambekleding gekocht en als de nieuwe bewoners het niet willen overnemen zit je er nog mee. Nu weet je zeker dat je het wel kwijtraakt.

Ik denk dat je ook wel wat hoger kan vragen, kan je idd altijd nog wat zakken met de prijs.

Athina vindt dit leuk.
  9. fafa

fafa Niet meer actief

Maar dan heb je ten eerste kale ramen bij bezichtigingen, wat mij heel ongezellig lijkt staan. En ten tweede zit je dan zelf nog weken/maanden zonder raambekleding.

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Daar had ik niet aan gedacht idd.
    Omdat ts het heeft over buren die ze over willen nemen nam ik aan dat ze daar wat op bedacht had?
    Want dan zou ik ze zeker verkooen, weet je zeker dat je ze kwijt bent.

11. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wij hebben ons huis 2 weken geleden verkocht voor €25.000 boven de vraagprijs.

Ik heb ze alle raambekleding erbij cadeau gedaan! Zo'n situatie kan dus ook...

Bailey07 vindt dit leuk.
  12. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Daarom gaf ik aan dat je het eerst te koop moet aanbieden aan de nieuwe kopers. Je kan het als onderhandelingsmiddel gebruiken. Op de lijst zet je ze ter overname maar als ze genoeg bieden kun je ze kado doen.
    Voor kopers ziet mooie raambekleding er een stuk gezelliger uit, wat ervoor kan zorgen dat mensen het sneller kopen als het ter overname is.
    Je kan het toch pas verkopen als je er zelf uit gaat anders zit je misschien tijden zonder.

13. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Hmm, heb er nooit bij stilgestaan dat je raambekleding ook kunt verkopen, haha. Wij hebben het gewoon laten hangen en er verder niets voor gevraagd. Kwam niet in ons op. Overigens hing in ons nieuwe huis ook al raambekleding, waar wij op onze beurt dan weer niets voor hebben betaald. Vraag me af of er vaker wel of niet geld voor gevraagd wordt. Ik had er in ieder geval nog nooit van gehoord.

14. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dit inderdaad.
    Wij gaan ons huis ook in de verkoop plaatsen, hebben 2 maanden geleden nieuwe jaloezien en rolluiken gekocht maar deze blijven achter... zijn op maat gemaakt dus passen toch niet in onze nieuwe woning.

15. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Niet alle verkoop trajecten lopen even soepel natuurlijk. Kan me voorstellen dat er in de crisis mensen zoveel tekort kwamen op een huis dat ze de raambekleding bv willen verkopen of verkopen aan buren met dezelfde kozijnmaat.

16. Hayat84

Hayat84 Actief lid

1 aug 2015
    258
    69
    28
    Dit is altijd lastig.. wij hebben in december een huis gekocht en werd gevraagd of wij de raamdecoratie over wilde nemen. Beneden (4 grote ramen) van die zebra rolgordijnen (ingemeten en professioneel opgehangen) Boven voor 1 slaapkamer houten jaloezieën en voor 2 andere kamers rolgordijntjes met wit gordijn. Dit hebben we allemaal voor €200 overgenomen, was 2,5 jaar oud en zij hadden daar toen €2700 voor betaald. Ik vond het zelf een hele goede deal, zij hadden er echter ook geen andere kopers voor en meenemen was geen optie

17. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik vind het een beetje aso......
    Laat de boel lekker hangen.

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Inderdaad. Verder is het aardig gebruikelijk. Ik ben best vaak verhuisd en op 1 huis na waar alleen ouwe meuk hing, hebben we het overgenomen tegen betaling en hebben ook de nieuwe bewoners bij ons ervoor betaald. In een huis hoefden ze het niet en hebben we het aan de buren verkocht.

19. tuc

tuc Niet meer actief

Wat is er aso dan?

20. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Snap ik ook niet.

Deel Deze Pagina