ik ben op mn werk ook vele malen drukker dan thuis. Met je kind spelen en samen eten vind ik geen werk. Ook even de stofzuiger door het huis halen vind ik geen werk. Op mn werk moet alles snel, alles goed en gecontroleerd en ik heb een uur pauze.
Dagelijks vanaf 19.45 tot 23.00 ongeveer, dus dat is zo'n 23 uur. Verder ga ik wel eens iets voor mezelf doen, ik denk zo'n 5 uur in de week. Totaal ongeveer 38 uur me-time!
Ja dat vraag ik me ook weleens af, hoe sommige meiden zoveel op het forum kunnen zitten Als mijn dochter wakker is, zit ik niet achter de computer. Maar om terug te komen op je vraag, ik werk 32 uur, dus dat betekend dat ik alleen savonds van 7 tot half 11 vrij heb. Op vrijdag en zaterdag ben ik alleen met de kleine en dan heb ik dus 2 uurtjes extra als ze slaapt. Maar dan doe ik het huishouden dus echt vrij... Zondag is manlief ook thuis en heb ik mn handen wat meer vrij. Maar ik red die 40 uur dus ook echt niet...
tja, Jelmar ligt nu lekker achter me op het speelkleed te spelen... moet ik daar dan 1,5uur naast gaan zitten hem toe te lachen?? ik hij gaat 's avonds om 19.30naar bed, dus dan heb ik "vrije" tijd... tja, en ik werk 3 dagen, dus 4 "vrije" dagen en over 2 weekjes ga ik hele dag met m'n moeder te shoppen en blijft Jelmar lekker bij z'n heit
stof wel ja, maar geen brood,koek of andere kruimels, yogie op de grond, overal speelgoed, was en dat soort dingen... dat is allemaal weer extra werk.. als ik bv zou werken en mijn dochters de hele dag op een kdv zaten en ik ze om 6 uur zou ophalen is het even koken eten de boel aan de kant maken en de kids op bed... is minder werk dan de hele dag vanalles opruimen lijkt me... maarja werken gaat ook niet vanzelf natuurlijk... maar het lijkt mij als thuisblijf moeder wel wat ontspannender dan de hele dag met kinderen thuis te zijn... alhoewel ik dat 10x liever doe hoor... als mijn dochters op de basisschool zitten wil ik weer wat gaan doen kwa werk... dus dan ondervind ik het vanzelf wel
Ik zit wel achter de computer overdag. Ook als mijn kinderen er zijn. Ik werk vanuit huis dus dan kan ik tussendoor op een forum.
Ik doe ook best veel als de kleine gewoon wakker is en mijn man helpt mee op de vrijdag (hij is altijd vrijdagmiddag om 15 uur klaar en de kleine zit tot 17 uur op kdv). Ook gaan wij wel es afzonderlijk van elkaar iets doen, ook gewoon 's middags als manlief vrij is. Mike gaat 19.30 uur naar bed elke avond en dan ruimen wij op, even stofzuiger erdoor, wasje aanzetten of ophangen etc. Dus 20.30 uur gaan we zitten en is het tijd voor ons. Dus 7 x 2 uurtjes me-time (ga 22.30 uur naar bed) = 14 uur per week. En dan als hij 's middags slaapt doe ik even wat rommelen en ga ik erna ook nog uurtje lekker zitten, dus 7 x 1 uur = 7 uur. En dan ga ik dus ook af&toe tussendoor weg, dus red denk ik 30/35 uur.
Sja, het is maar net wat je meerekent natuurlijk. Mijn zoontje gaat rond 18.30 naar bed, en ik rond 23.00 uur dus dat is elke avond 4 1/2 uur * 7 = 31,5 uur. Ik werk drie dagen, ben vier dagen thuis, hij slaapt elke dag zeker 2 uur. Dus tel daar 8 uur bij op = 39,5 uur. En ik ga wel eens even alleen de stad in, dus over die 40 uur kom ik wel. En ja, dan moet ik daarbinnen ook schoonmaken en de was opvouwen. Maar dat doe ik ook vaak waar mijn zoontje bij is, en de was opvouwen doe ik bijvoorbeeld voor de tv. Bovendien word ik ook wel blij van een opgeruimd en schoon huis, dus is het dan tijd voor mezelf, of niet? Beetje vaag hoor dit...
Ik werk vanuit huis en daar vul ik misschien 3 dagen per week mee, dan moet ik wel keihard aan de slag. Ook bepaal ik zelf wanneer ik wat doe. Veel tijd vul ik met het huishouden en mijn lieve vriend is ook veel thuis dus dan zijn we lekker samen dingen aan het doen. Hoeveel uur dat precies is geen idee... maar ik heb toch wel 4 dagen in de week dus echt voor mezelf meestal. Die tijd kan ik straks mooi gebruiken voor de kleine! Overgins snap ik ookniet hoe sommige hier zovaak online kunnen zijn en zolang..
Haha, dat komt me bekend voor. Mijn werk is tegenwoordig echt ontspanning. Die 2 vliegen elkaar continu in de haren of er knotst er weer een tegen een tafelpoot aan, dus ik vind het echt heerlijk als ik op m'n werk zit dat ik dan gewoon 3 uur ongestoord iets af kan maken, in plaats van elke minuut onderbroken te worden... Ik krijg dat dus ook niet voor elkaar hoor, het huishouden doen als de kids wakker zijn. Voordat ik een was opgehangen heb.... heb ik alweer 5x op moeten treden als mama
Is dat gemiddeld PER WEEK, die 40 uur vrije tijd? Lijkt me wel wat veel. Ik werk 40 uur per week, kom pas rond 18:30 uur thuis 's avonds met kindje en moet dan eten, kindje in bad, naar bed brengen, wassen, strijken, schoonmaken, opruimen, enz. Tegen de tijd dat alles klaar is, hooguit één uurtje relaxen / praten met manlief of TV kijken en dan naar bed. Volgende dag hetzelfde verhaal. Mijn vrije dag in de week staat in het teken van mijn kind, dus dan is er geen me-time (maar dat betekent niet dat ik er niet van geniet). ECHT ECHT ECHT vrije tijd voor mezelf... ik schat zo'n 8 uur per week.
S'ochtends een halfuurtje, lekker tutten in de badkamer, haren doen.. Als Esmee s'middags op bed ligt dan bereid ik het eten voor, dweil ik en vouw de was.. Heb dan nog zo'n 1,5 uur over. Esmee ligt om half 7 op bed.. Dan nog even opruimen, vaatwasser inpakken en wasvouwen of strijken.. 19.30-22.30 , 3 uur s'avonds.. *** Op de ochtenden dat Esmee naar de PSZ is doe ik de boodschappen en de grote dingen in huis , hierdoor minder vrijetijd maar wel meer quality-time met mijn meisje! 35 uur per week ongeveer! En dan nog - de avonden die ik werk.. Helemaal vergeten.. Zo'n 20 uur per week ongeveer.
mijn zoontje slaapt nog zo'n 3 uur op een dag meestal verdeeld over 2 slaapjes. sommige dingen kan ik echt niet doen als hij wakker is, bijvoorbeeld ramen zemen, dweilen en was ophangen. dus zodra hij op bed ligt doe ik een paar klussen en dan even koffie drinken. probeer een uurtje per dag voor mezelf te hebben. maar meestal als ik klaar ben met wat huishoudelijke klussen en ik wil gaan zitten wordt hij 10 min later wakker maar goed mijn vriend werkt de hele week en heeft overdag ook geen tijd voor zichzelf dus ik zie ook niet in waarom ik wel meerdere uren overdag voor mezelf zou moeten hebben. ik werk trouwens 2 dagen. tussen 7 en half 8 ligt hij op bed, dan ruimen we het speelgoed en de keuken op dus we hebben vrije tijd van 8 tot 11 ongeveer. ik ben vaak wel een paar keer per dag op het forum en mail, hyves. maar dat is elke keer kort en kan ook als zoonlief even lekker aan het spelen is.