Hoeveel vrijheid in een relatie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jewel22, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

Hier hebben we geen vaste avonden/ dagen waarop we iets apart doen, maar in principe kan en mag alles altijd.
    Ik zou het alleen niet waarderen dat mijn man bijv elke zondag weg zou zijn voor zijn sport, dat vind ik zo ongezellig, ook omdat hij full time werkt voor de rest.
    Daarom heb ik een exemplaar uitgekozen die niks heeft met voetbal ;)

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Tja wij spreken dus geen tijd af als hij of ik weg gaan, je weet nooit of het gezellig is. Dus nee afspraken daarover maken we niet.

Als hij op de motor weg is dan weet hij dat we rond 6 uur eten, dus dan is hij altijd wel rond 6 uur thuis.

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ja in het andere topic schreef iemand dat zij de auto zou verzetten naar een andere straat als hij hun afspraak niet na zou komen en de sleutel niet klaar zou leggen zodat hij vriend er niet in kan komen. Dat is toch triest of niet dan? Dan vraag ik me af wat voor relatie je hebt, en hoe oud je bent?

Niet op de manier zoals jij doet, als jij een afspraak maakt en hij komt dat niet na dan kan ik me voorstellen dat je het niet leuk vind. Maar om dan je auto te gaan verzetten en zo kinderachtig te reageren vind ik triest ja.

En er zijn ind genoeg vrouwen die hun vriend tot irritant aan toe gaan smsen of bellen als ze op stap gaan, omdat hun vertrouwen bijvoorbeeld niet goed zit. En ja dan kan ik me goed voorstellen dat die man zijn telefoon uitzet.

4. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Hier ook niet moeilijk. We sporten allebei 3x in de week ( nou ja, ik nu even niet dan, maar over 3 weken mag ik weer ) en daarnaast ga ik graag uiteten met vriendinnen en hij doet hetzelfde met vrienden. Nu lijkt het net of we elkaar nooit zien, maar dat valt reuze mee:D. We hebben ook een grote gezamenlijke vriendengroep en dan zijn natuurlijk ook samen.

We proberen sowieso altijd in ieder geval 1 avond samen thuis te zijn, maar in de praktijk is dat vaker en we gaan ook graag samen uiteten.

5. Sensea

Sensea Niet meer actief

#45 Sensea, 2 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 mei 2011
    hier alle vrijheid wat betreft hobbie's, overwerk, sporten of ergens heen willen. maar niet wat betreft flirten, zoenen, of wippen (op een dame dan). dat is einde verhaal.

ik heb het andere topic trouwens gemist denk ik. ik ga maar eens ff zoeken.

ik ben van mening dat je elkaar niet kunt dwingen of in een bepaald patroon kunt duwen. dan krijg je een scheve relatie, die volgens mij nooit een lang leven beschoren kan zijn. iedereen heeft recht op zijn eigen ruimte, mocht daar behoefte aan zijn.

wel wil ik graag weten hoelaat we hem thuis kunnen verwachten ( of hij mij) en veranderd dat, dan is een belletje genoeg om dat te laten weten.

ik heb gelukkig ook een exemplaar uitgekozen die niet van voetbal houdt, dus dat scheelt weer. bij ons ben ik degenen die aan de zijlijn staat om onze oudste dochter aan te moedigen.

6. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Wel op een man?:D:p

7. Sensea

Sensea Niet meer actief

hahaha, nee ook niet.

8. MHMW

MHMW Niet meer actief

Hier ook alle vrijheid wat betreft hobby's, werk en vrije tijd. Zondag en donderdag zijn zijn voetbaldagen. Mooi heen laten doen. Vrijdagavond gaat hij regelmatig een biertje drinken met zijn vrienden. Totaal geen problemen mee. Ik wil alleen weten hoelaat hij ongeveer thuis en daar word altijd aan gehouden. Ik ga meestal op de dinsdagavond weg. Naar een vriendin, zwemmen of sporten. Wij laten hier elkaar helemaal vrij in!

9. Mayon

Mayon Niet meer actief

Wij zijn allebei niet vaak weg in onze vrije tijd, mijn man heeft trouwens geen vrije tijd die studeert al vanaf de middelbare school ;) Maar als we weggaan gaan we met zn drieen en voorheen samen. Heerlijk. Verder heeft hij af en toe iets van de politiek en gaat soms een avond naar zn ouders. Zelf ga ik eigenlijk nooit weg s avonds.

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik moet er niet aan denken om alles samen te doen, maar soms lees ik ook van stellen die elkaar nauwelijks zien en bijna nooit wat leuks met elkaar doen. Dat lijkt me nou ook weer niet gezond....
    Dus hier hebben we allebei onze eigen dingen en dat kan allemaal. Mijn man gaat regelmatig naar een concert van favoriete bands, alleen of met een vriend/broer.
    Ik ga regelmatig even winkelen met vriendinnen, naar beurzen toe, dat soort dingen. Heerlijk om af en toe even echt tijd voor jezelf te hebben :)

11. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Mijn vriend en ik laten elkaar heel vrij in hoe we onze vrije tijd indelen. We plannen geen vaste avond voor ons samen in, maar als we het erg druk hebben gehad en elkaar weinig hebben gezien, dan maken we daar wel speciaal een avond voor vrij. Dat gaat als vanzelf, we vertellen sowieso altijd aan elkaar wanneer we iets gaan doen of met wie we hebben afgesproken. Dit is niet elkaar controleren, maar interesse in elkaar tonen, vind ik...

Als we afzonderlijk van elkaar wat gaan doen, spreken we niet een tijd af hoe laat we terug zijn, maar houden we gewoon af en toe contact via een smsje. Wordt het erg laat dan laten we dit aan elkaar weten en is het geen probleem. Als je gezellig met vrienden of vriendinnen weg bent, moet dat gewoon kunnen vinden wij.

Ik kan me voorstellen dat je er niet vrolijk van wordt als je partner een gemaakte afspraak niet nakomt. Bovendien zou ik erg ongerust worden als mijn vriend zegt om 23.00 uur thuis te zijn en er om 01.00 uur nog niet is. Gelukkig is dat hier nog nooit voorgekomen.

12. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Mijn man "mag" van mij als hij wil elke avond de hort op: naar vrienden, sporten, de kroeg in, whatever - vind ik helemaal prima. Alleen... Hij wil niet, dus zitten we eigenlijk gewoon elke avond lekker saampjes op de bank. Voor veel mensen te klef om voor te stellen, maar wij vinden het heerlijk :)
    We vinden het gezellig en praten graag met elkaar, dus hebben beiden niet zoveel behoefte aan tijd weg van elkaar. Afspreken met vrienden doen we dan ook veelal als gezin, niet zo snel apart. Heel toevallig gaat hij as vrijdag de kroeg in met een vriend, maar ik durf te wedden dat 'ie om 10 uur weer thuis is, hahaha! Dan mist 'ie me gewoon - lekker ding.

Maar ik snap dit soort topics eigenlijk nooit zo goed. Iedereen vult zijn relatie toch op z'n eigen manier in, nl op de manier die het best bij beide partners past. Dat kun je niet vergelijken, denk ik. Ik kan me er in deze relatie niets bij voorstellen dat mensen iedere avond los van elkaar op pad zouden willen, maar eerlijk is eerlijk: in mijn vorige relatie vond ik dat juist heerlijk! Werd ik gek van mijn vriend als hij elke avond langskwam. Je kunt dus zelfs zelf hierin heel erg veranderen ;)

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Overigens, nog even ter aanvulling, heb dat andere topic even snel bekeken, maar als wij een tijd afspreken, verwacht ik ook dat mijn man dan thuis is OF even belt als hij dat niet redt.
    Dat doet hij regelmatig niet, en dan ben ik dus ook boos. Ik reken ergens op, houd daar ook rekening mee in mijn eigen planning en dan is het wel fijn als hij zich ook aan zijn kant van afspraken houdt.
    Tegenwoordig bel ik gewoon vaak even rond de tijd dat hij dan zou moeten vertrekken, om even te horen of hij idd zo weg gaat.... dat werkt hier wel, want mijn man valt dan wel onder de categorie: Stom, tijd helemaal vergeten....

14. tulip

tulip Niet meer actief

nee, maar er zijn dus wel mensen die een tijd afspreken en dat vind ik het idd ook wel zo fatsoenlijk om even te bellen dat je later komt. Heeft niks met vrijheid te maken in mijn ogen.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.450
    36.359
    113
    Mijn man heeft alle vrijheid te gaan en staan waar hij wil, net zoals ik dat heb. Wel vind ik het niet meer dan normaal, zoals ik ook al heb aangegeven in dat andere topic, dat als hij een tijd aangeeft dat hij dan even belt als het later wordt.

16. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Genoeg vrijheid hier, maar wel met mate! Het moet niet de spui gaten uit lopen.

Mn man is nog al een fanatieke visser, dus regelmatige dat hij 2 a 3 keer per week lekker gaat vissen en dan gaat hij echt om 06:00 weg en komt dan ook pas om 20:00u thuis, soms wel wat eerder.

Prima, moet kunnen en hij doet het ook alleen in de zomer periode.
    Ik heb niet echt hobby's, vind het heerlijk om thuis lekker achter de pc te zitten of een spelletje te spelen.
    Maar soms ga ik ook rustig eens naar een vriendin en dan laat hij me daar ook wel vrij in.

17. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

pff dit zou ik echt niet kunnen hoor !!

dat hij gewoon hele dagen doorbrengt met exen !! al is er niets meer tussen hun.. maar het idee dat hun echt de intiemste dingen met elkaar gedeeld hebben ooit.. en dan het idee dat mijn vent met die vrouw de hele dag weg is.. terwijl hij ooit alles gedeeld heeft met haar, haar naakt gezien.. sex gehad heeft.. etc etc..
    ik persoonlijk zou daar niet tegen kunnen...

en dan vooral door die vet gedrukte zin... als die vaste afspraken met die exen zijn, zou ik echt niet leuk vinden...
    dan zou ik niet de deur uit kunnen omdat man lief zo nodig een dag met zn ex weg wilt !!.. (ook iemand anders hoor... als dat vaker voorkwam.. dan wilde ik ook wel eens lekker een dagje weg, en moet hij zn afspraak maar verzetten)

maar voor de rest gaat het hier redelijk vrij hoor.. wilt hij een weekend naar zn familie 200 km verder.. prima.. maar wel eerst overleggen..
    het zelfde met stappen met vrienden of collega's.. er is dan wel nooit een vaste tijd.. hij heeft een sleutel en kijkt maar wanneer hij naar huis wilt.. ik ga niet opzitten en wachten !!

alles kan en mag (behalve vreemdgaan enz).. maar dan wel eerst gewoon overleggen/zeggen welke dag hij wat wilt doen !!

18. xxsuuzxx

xxsuuzxx Fanatiek lid

7 sep 2008
    2.417
    0
    0
    juf
    Gelderland
    Hier gaan we ook vaak apart op stap, spreken nooit een tijd af. Vaak smsen we wel even tussendoor, we kunnen elkaar ook gewoon bellen.
    Hebben 6 mnd geleden een overlijden gehad van ons broertje/zwager die op weg naar huis een ongeluk heeft gehad, schrik zit er hier goed in. Zullen dus altijd de telefoon in de gaten houden om elkaar gerust te stellen.

Vind het heerlijk om iets zonder hem te doen en hij zonder mij, hij wel iets vaker maar soit ;) Hij kan altijd weg, mits hij niet tot 10/11 uur op bed blijft liggen, gewoon eruit om een of 8/8.30. En dat doet hij keurig :)

19. tulip

tulip Niet meer actief

dat vind ik ook nog wel een goede idd, bij een vriendin gaat haar man ook bijna elk weekend stappen en ligt dan de hele dag op zn bed te meuren en zij staat er alleen voor met de kids, dat zou bij mij dus echt geen waar zijn hoor!!

20. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Mijn man werkt in de buitendienst en is ma-vrij in de kost. Elke week! En op zondag gaat hij altijd een wedstrijdje voetballen.
    Oh en als hij eens een vrijdag of zaterdagavond naar de kroeg wil, dan kan dat gewoon.

Ik zelf werk 2 dagen in de week dus ben redelijk vrij.
    Sport op donderdag.
    Maar als hij thuis is in het weekend en ik wil een drankje doen met een vriendin of naar de dansavond bij de dansschool dan kan dat ook gewoon.

Alles in goed overleg.

Ik zou niet willen dat mijn man tegen zn vrienden zegt dattie een sprookjeshuwelijk heeft, en dat bij thuiskomst de heks al op de bank zit.
    Lijkt me vreselijk benauwend dat we niks meer zonder elkaar zouden doen en altijd maar samen ergens verschijnen.

Dat betekend namelijk dat we nooit meer weggaan want ik wil niet constant oppas regelen voor mn zoon.

Hij gaat 2x in de maand zonder mij weg en ik 2x per maar zonder hem. En 1x per maand gaan we samen een avondje uit.

Deel Deze Pagina