Hoeveel vrijheid in een relatie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jewel22, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Wij gunnen elkaar veel en laten elkaar vrij. Dat gaat ook makkelijk, mijn vriend werkt in de horeca is 's avonds altijd laat thuis. Maandag en dinsdag heeft hij weekend en die avonden laten we zoveel mogelijk bewust leeg.
    Als hij een keer wil stappen of ik een keer wil stappen is dat prima en vaak haalt de een de ander dan midden in de nacht op.
    Allemaal geen probleem. Het gebeurt namelijk maximaal 6 keer per jaar dus het is voor ons iets bijzonders wat we de ander graag gunnen.

Ik heb zelf nog jarenlang een goede vriendschap onderhouden met mijn ex en mijn vriend kent mijn ex ook. Allemaal geen probleem. Omgekeerd zou ik het ook niet vervelend vinden als hij met zijn ex zou afspreken.

Waar ik niet tegen kan is wanneer het op het werk heel laat wordt en hij dat niet laat weten. Ik wacht heel vaak op hem en word dan vreselijk ongerust. Maar ook dat komt eigenlijk niet meer voor.

Ik had doordat ik vreselijk ben belazerd door een kerel tussen mijn ex en mijn huidige vriend niet gedacht dat ik ooit nog iemand zou vertrouwen, maar ik vertrouw mijn vriend echt blind en dat voelt heel erg goed!

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.274
    6.185
    113
    Bij mij zou hij veel vrijheid mogen hebben, alleen neemt ie die gewoon (zonder te overleggen dus) en dat frustreert mij.
    Ik zou het ook leuk vinden als ie dezelfde energie die hij in 'zijn' dingen stopt aan mij/ons/de kindjes zou besteden.

3. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wij laten elkaar vrij als het gaat om uitgaan met je vrienden of je hobby's.... we wensen elkaar dan veel plezier en er word echt niet steeds gebeld om te vragen waar je blijft! sleutel mee en have fun...

dat ge bemoei met hoelaat ben je thuis daar ben ik echt allergisch voor... mijn man ook trouwens... we spreken dan wel af dat degene die uitgaat de dag erop mag uitslapen... wel zo eerlijk :p

verder doen we ook vaak leuke dingen samen, en met ons gezin... vind dat je daarnaast ook je eigen dingen met je vrienden moet kunnen doen zonder gezeik van je partner erbij....

moet wel zeggen dat ik een hele lieve man heb die altijd eerst voor zijn gezin gaat, en veel met onze dochters onderneemt zodra hij thuis is... ook nooit te beroerd om iets te doen voor ons... een echte lieverd!!! ik gun hem dan ook zeker zijn ding...

4. Arti13

Arti13 Niet meer actief

zolang het een beetje in balans is, prima om ieder eigen tijd te hebben om iets voor jezelf te hebben.
    Manlief was een fanatieke scout en dat kostte te veel tijd, dus dat is behoorlijk beperkt geworden. Maar gamen ofzo heb ik minder moeite mee. Dan is ie in ieder geval thuis. Ik ga af en toe een dagje shoppen.

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier veel 'vrijheid', maar weinig behoefte er aan.
    Wij doen ( hoe cheesy ) gewoon echt graag dingen samen. Alleen op stap, dus met vriendinnen, hebben wij gewoon écht geen behoefte aan. De mannen gaan gewoon mee!
    En ja, we hebben elkaar nog genoeg te vertellen, we hebben nog een spannend leven etc.etc.
    We zijn nu eenmaal graag bij elkaar. En 'spastisch' wordt hier absoluut niet gedaan.
    We hebben allebei wel onze eigen dingen ( ik mijn paard, mijn man de hond en sport ).

Wel vinden wij allebei dat je elkaar dient te respecteren en zo ook de eventuele afspraken die er gemaakt zijn na te komen.
    Prima als hij een avond/nacht weg gaat, maar stel dat hij zegt rond 5 uur thuis te komen en ik word om 7 uur wakker en hij is er nog niet ( en heeft niet gebeld ) dan krijgt hij het zéker te horen.
    Als mensen dat spastisch vinden, tsjah ik weet het niet hoor maar dat is gewoon gezond.
    Als je er geen flikker om zou geven, dan vraag ik me serieus af of er wel iets goed in de relatie zit.

Ik vind dat er zo minderwaardig wordt gedaan als je graag bij elkaar bent, en veel dingen samen doet. Alsof dat niet kan? Alsof dat niet gezond is?

6. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Wij geven elkaar alle ruimte om eigen dingen te doen, zolang er ook genoeg tijd voor elkaar en ons gezin is. Er is een gezonde balans en daar gaat het om. Ik ben er van overtuigd dat elkaar geen ruimte gunnen een slechte relatie oplevert. Wij zijn allebei geen jaloerse types en vertrouwen onszelf en elkaar volledig. Wij vinden het juist heel belangrijk om ook weleens dingen los van elkaar te doen met eigen vrienden en dat gebeurt hier ook regelmatig. Dat is alleen maar goed voor je relatie. Zo hebben wij vanaf het begin gedaan en het gaat na 9 jaar samen zijn nog altijd uitstekend. Wij hebben nooit enige onenigheid gehad wat betreft vrijheid in een relatie.

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh en zijn boot niet te vergeten, oooooh zo belangrijk. Fuuuu hij werd al bijna boos ( ja hij leest soms mee, de horror!!!! )

8. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Daar ben ik het helemaal mee eens.

9. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    We hebben een leven samen en een leven apart: we doen veel samen maar hebben ook echt onze dingen die we echt alleen doen: vrienden/vriendinnen, stappen, hobbies.. Als 1 van ons op pad gaat, dan houden we wel elkaar op de hoogte. Ik moet bijv altijd even een smsje sturen als ik naar huis kom met de auto, dan is hij gerust dat ik goed thuis kom (nu ik zwanger ben al helemaal). En als ik later ben laat ik dat ook weten. Omgekeerd doet hij dat ook bij mij, ik hoef er niet eens om te vragen. Uitzondering is als hij met vrienden naar de kroeg gaat. Ik vraag meestal van te voren wat hij verwacht qua tijd. Soms wil hij vroeg naar huis komen en dan zit ik er ook wel op te wachten maar meestal zegt hij: ga maar slapen, ik zie je morgen en dan wordt ik wakker wanneer hij erbij kruipt. Moet kunnen toch?

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik hou er niet zo van als mijn man naar de kroeg gaat. Maar dat is meer omdat hij heel irritant is als ie dronken is, dan gaat ie ruzie zoeken. En hij kan geen maat houden.

Verder kan ie doen wat ie wil mits hij even overlegt. naar een voetbalwedstrijd, motorbeurs, stukje motor rijden, naar vrienden etc. maakt mij niet uit. Maar ga er niet blind van uit dat ik wel bij de kinderen ben want dat haat ik. Verder vind ik het wel fijn als hij 1 avond in de week thuis is. Hij werkt ook nog vaak s avonds. Maar dat gaat meestal in overleg.
    Verder kan ik ook doen wat ik wil als ik maar even overleg of het uit komt.

11. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik vind er wel een groot verschil in zitten of ie om 07.00 nog niet thuis is,
    of om 22.30 tijdens een stapavond nog niet thuis is, en dan 22.45 al panisch gaan bellen

12. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Wij doen eigenlijk weinig apart. Ik doe wel meer dan hem maar hij werkt fulltime (ploegendienst) en ik ben fulltime thuis dus ik ga natuurlijk makkelijker even shoppen met mijn ma. Verder sport ik 2x id week. Hij doet niet aan sport.

We hebben alleen gezamelijke vrienden waar we dus ook alleen samen naar toe gaan. Stappen doen we eigenlijk niet ( wel uit eten etc). Maar als we dat al zouden doen doen we dat samen.
    Dus ja, hier bijna alleen maar samen dingen doen, Heerlijk!!

Wel gaat hij soms even een flinke wandeling maken met de honden en die kleine en dan blijf ik thuis. Of dat hij een stukje gaat fietsen.

Ik zou het ook niet anders willen, dit past bij mij/ons. Als hij 4 dagen van huis zou zijn voor sport,stappen,vrienden etc zou ik dat niet leuk vinden. Een vakantie apart van elkaar oid is dan ook ondenkbaar.

Er is geen goed of fout zolang je er samen over eens bent met de manier van indelen van tijd en samen leven.

13. noukie89

noukie89 Niet meer actief

in het begin deden we redelijk veel afzonderlijk maar dat veranderde toen we bij elkaar kwamen wonen
    we hebben nu samen een bedrijf de vrienden die we hebben wonen niet bepaald in de buurt om daar wekelijks mee af te spreken

daarnaast hebben we samen een bedrijf dus we zitten soms 8 a 10 uur per dag naast elkaar op kantoor (op 6m2)

soms komt hij leterlijk mijn neus uit dan is ie sjagerijnig maar verder hebben we eigenlijk nooit wat

en als ik ga shoppen gaat hij mee vind ie leuk

het enige wat ik alleen doe is een paar keer per week na me moeder heel af en toe gaat hij mee
    en af en toe naar een vriendin van me
    en verder doe ik heel weinig alleen

14. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Mijn vriend mag van me gaan en staan waar hij wil, zolang hij me maar wel laat weten als die later thuis is oid...
    Andersom is het precies zo!
    Gelukkig zijn we allebei redelijke huismussen dus dat we apart van elkaar weggaan komt heeeel weinig voor!! ;)
    En daarbij vind ik ook nog eens dat we allebei niet het recht hebben om elkaar iets te verbieden ofzo... We zijn elkaars partner, niet elkaars kind! ;)

15. Skye

Skye Niet meer actief

Hier wel wat dingen die we apart doen. Zo ga ik elke dinsdag flyballen met de hond. Dat is gewoon echt mijn ding en als hij op dinsdag wat wilt gaan doen, dan regelt hij zelf de oppas maar. Dinsdag is mijn avond. Verder is hij elke donderdagavond weg. Hij speelt trompet en dat doet hij op donderdag. Dan ben ik nog vrijdagavond weg, ik speel Hoorn. En de rest proberen we samen te doen, aangezien man ook vaak avonddiensten of nachtdiensten heeft. Anders zien we elkaar helemaal zo weinig!!

16. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Hier heel veel vrijheid in de relatie en ik ben blij toe.

Ik zou er persoonlijk niet tegen kunnen als ik altijd maar met mijn vriend zou zijn.

Ik ga nog erg regelmatig stappen, uiteten of andere leuke dingen doen met vriendinnen en daar hoef ik hem echt niet bij te hebben. Hij vind dat ook geen probleem en andersom wil ik ook niet mee met hem.

Als ik die vrijheid niet zou hebben zou ik het niet lang volhouden in een relatie. Ben gewoon geen type om altijd thuis te zitten of dingen te doen als gezin.

Mijn eigen ding vind ik heel belangrijk en ben blij dat wij elkaar die ruimte geven. Zou niet anders willen!!

17. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Ooh ik word daar altijd zo kriebelig van als ik met mijn vriendinnen weg ben die wel een paar keer op de avond/nacht met hun vriend of man zitten te pingen/appen of bellen.

Ik bel mijn vriend nooit als ik weg ben en hij mij ook niet...kom op wat moet ik hem vertellen dan? uuh ja schat we lopen nu naar de kroeg, uuh ik neem nu een drankje...pfffffffff
    Ik kan daar echt niet tegen.

En dat uitslapen is bij ons ook het geval hoor na een avondje stappen.

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier zijn we veelal samen vriend heeft hobby's binnens huis en ik ook daarnaast hebben we samen nog 2 dingen die we graag doen.

wel gaat hij 1 dag in de week oefenen.

ik vind vind het niet nodig om weg te gaan en vriendlief gelukkig ook niet.

stappen of een avond kroeg doet hij niet.
    dus dat scheel ook. hij is van de 9 dagen 3,5 thuis en die brengt hij graag door met zijn vroendin en kinderen. hij heeft er zelf voor gekozen hij heeft besloten een ander rooster te gaan rijden zodat hij meer thuis kon zijn ipv 2 dagen in de week

Deel Deze Pagina