Ik ben 30 en heb 5 vullingen sinds 4 jaar. Ik durfde mijn verstandskiezen niet te laten trekken, dus de tandarts heeft in alle vier vullingen gedaan omdat ze wel achteruit gingen. De 5e was omdat ik een keer een vervanger had en die was meer van de preventieve vullingen. Volgens mijn tandarts achteraf had die nog niet gehoeven omdat het maar een plekje was en tot zijn vorige controle nooit doorgezet had, maar toen zat hij er al in. Ik mis in totaal één kies. Dit was een melkkies waar de wortel al korter van begon te worden maar er zat geen volwassen kies onder. Die is getrokken en met een beugel is het gat wat kleiner gemaakt. Vijf vullingen klinkt veel, maar als ik mijn verstandskiezen had laten trekken en achteraf gezien nog even naar mijn eigen tandarts was gestapt toen de vervanger een vulling nodig achtte had ik er geen gehad.
Ik heb 1 vulling voor een gaatje. En 2 afgebroken kiezen die gerepareerd zijn. En er zijn 2 verstandskiezen getrokken. Ik ben 35 jaar. Over het algemeen heb ik een sterk gebit. Het gaatje en de afgebroken kiezen waren in mijn vorige zwangerschap. Misschien speelt het mee dat ik toen erg veel heb overgegeven.
Geen idee ik had als kind een tandarts die dus boorde standaard 2 gaatjes, al vanaf heel jong is er in mijn gezonde gebit geboord om geld te vangen. Toen ik bij de nieuwe tandarts kwam kon hij wel janken. Grijze vullingen in heel mijn mond, 1 voor 1 breken ze er ondertussen uit. Sinds de nieuwe tandarts geen nieuwe gaatjes meer gehad alleen vervangen van oude gebroken vullingen.... Dus nu weet ik veel elk half jaar had ik er zogenaamd 2, dus zeg van mn 5e tot mn 15e, zogenaamde gaatjes stuk of 20, maar ik weet niet wat ik gehad zou hebben als ik gelijk een goede tandarts zou hebben. Sinds mn 16e geen gaatjes meer gehad, ben nu 32....
0....Ik heb echt nooit wat. Niet eens tandsteen verwijderen is elke keer noodzakelijk... Sterk gebit denk ik. Ben 31
Pffff ik heb helaas geen sterk gebit, ik heb altijd twee keer per dag gepoetst maar na het wisselen veel gaatjes gehad..... Al mijn kiezen en een paar tanden zijn gevuld. De kiezen zaten vol met zwarte amalgaam vullingen, erg lelijk helaas.... Gelukkig zit ik nu in een " renovatie" proces waarbij alle amalgaam vervangen wordt. Onder heb ik nu 1 kroon en verder witte vullingen, ben er erg blij mee boven nog 4 vullingen ( twee behandelingen) te gaan en dan kan ik voor mijn gevoel weer echt goed lachen Ik hoop dat onze dochter de sterke tanden van haar vader heeft, hij heeft bijna geen vullingen.
Ik heb 2 kronen omdat er 2 kiezen kapot geboord zijn. Verder nog 2 gaatjes helaas en 1 ervan is zilver. Ben 39.
1 van lang geleden, ben nu 35. Verstandskiezen zijn allemaal getrokken. Ik ga 2x per jaar naar de tandarts voor controle. Altijd tandsteen verwijderen maar verder een sterk gebit. Tijdens de eerste zwangerschappen best veel last van bloedend tandvlees gehad. Bij de laatste viel het gelukkig mee.
Hier nog nooit een gaatje gevuld of iets dergelijks. Een paar keer tandsteen verwijderd en ook al m'n verstandskiezen ben ik inmiddels kwijt. Ik ben nu 24 en ga 1x per jaar naar de tandarts, vaker hoeft niet van hem omdat het er altijd keurig uit ziet. Mijn man heeft overigens tot z'n 20e ook nooit wat gehad, maar heeft nu al een paar keer pech gehad, gaatjes, wortelkanaalbehandelingen en ook al z'n verstandskiezen moesten eruit. En ik denk dat hij beter poetst dan dat ik doe.
Ik had er voor mijn 12e al een stuk of 5. Daarna een beugel en toen ben ik denk ik onbewust toch beter gaan poetsen. Want sindsdien heb ik er een per 4/5 jaar. Heb dus 9 of meer gestemd en ik vind 3 heel weinig. Maar ik heb geen idee wat normaal is.
Heb één vulling, ben 28. Alle verstandskiezen zijn getrokken, verder nog geen gekkigheid gehad gelukkig.
eeeh lost count Met deze zwangerschap al 5x op de tandartsstoel gezeten, daardoor ben ik 3 vullingen rijker, 1 wortelkanaalbehandeling ondergaan en 1 herstelwerkzaamheden door afgebroken oude vulling. En a.s maandag mag ik weer heen vanwege een vermoedelijke ontsteking weer bij een zenuw...autch... Dus dat word weer een wortelkanaaltje Dus al met al in de jaren... denk dat iedere kies wel voorzien is van een hele of gedeeltelijke vulling, 2 tanden kleine vulling, 2 kiezen wortelkanaal gehad waarvan 1 met 4 stiften en 1 met 3 stiften. Niet dat als ik lach je vreselijk slechte tanden ziet,dat juist niet,ze zien er verzorgt uit en dit zegt de tandarts ook maar ben schijnbaar rete gevoelig voor zoetigheid :x
Ondanks zware anorexia, boulimia, een beugel en hardnekkig tandenknarsen vroeger......gelukkig maar 1 kleine vulling. De kans dat daar nog iets biijkomt is nagenoeg nihil. Mijn man heeft nul vullingen en tot dusver onze kinderen ook gezegend met goede gebitten! 🎉🎉
Ik heb door jarenlange medicijnen en medicatie die onder noemer chemo vallen een enorm slecht gebit, ik zit jaarlijks ongeveer 6 x bij de tandarts, regelmatig breken stukken tand zomaar af, ik mis al 7 tanden die niet meer te redden waren en elke tand is al wel eens gerepareerd