Aansterken na uitdroging bij Rotavirus

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door frannie82, 3 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier een rotweek gehad...
    Vorig weekend begon ons meisje ineens te spugen en omdat ze vanaf de morgen niks meer binnen had gehouden en ze om 19u maar op 200cc zat toch maar de huisartsenpost gebeld.

We mochten komen en hij zag dat haar amandelen opgezet waren dus dat er iets aan de hand was. We moesten meteen starten met ORS.
    Helaas kwam ook dat er weer uit.
    Voor de nacht weer gebeld wat we moesten doen.
    Advies was haar te laten slapen en de volgende dag beginnen met lepeltje voor lepeltje ORS.

Dat werd ook niks dus we mochten weer komen.
    Doorverwezen naar de kinderarts want de huisarts vertrouwde het niet.
    Kinderarts wilde haar meteen opnemen om via een neus-maagsonde ORS toe te dienen.

Ze knapte zienderogen op. Een dag later moest ik haar ORS uit het flesje geven. Dat ging er meteen weer uit.
    Dus weer via de sonde.
    Dag later starten met voeding, kwam er ook weer uit.
    Dus via de sonde.
    We tobben al weken met haar slechte drinken, ws dat ze daarom ook zo snel ging met uitdrogen.

Kweek van de ontlasting wees uit dat ze het Rotavirus heeft. Dat heerst hier in de regio ontzettend op het moment.

Gelukkig mocht ze met Neocate starten (KMA) en dat gaat nu redelijk.
    Ze mocht gisteren mee naar huis en moet minimaal 450 cc per dag drinken. Dat gaat aardig ze zit tegen de 500 aan. Maar om te groeien moet ze minimaal 600cc drinken.

Het is echt vreselijk om zoiets mee te maken en mijn vriend en ik zijn helemaal gesloopt, zo moe.
    Gelukkig mag je daar wel 24/7 bij je kindje blijven en ik zou haar daar ook never nooit alleen hebben gelaten.

Ik vroeg aan de verpleging hoe dit zou gaan als er niemand bij was.
    Nou dan zouden ze wel elk uur komen kijken :$.
    Ze werd geisoleerd verpleegd vanwege het Rotavirus en dat betekende dat er 2 deuren dicht moesten blijven dus je hoort echt niks.

Wie heeft dit ook meegemaakt? En hoe ging het opbouwen van de voeding?

2. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Niet meegemaakt (gelukkig). Maar jeetje meis wat heftig. Kan me voorstellen dat jullie gesloopt zijn. Ik hoop dat je kleintje gauw aansterkt!

3. adi

adi Niet meer actief

Mijn alle 3 kinderen hadden ROTA-virus toen ze net 6 maanden waren. Het is echt een hel hoor, en ik weet hoe bang en gesloopt je bent erna.

Mijn kindjes zijn ook opgenomen geweest, 5 dagen. We kregen 2 kamers naast elkaar, mijn dochters sliepen in 1 kamer, en zoontje in de tweede kamer. En mijn man en ik bleven allebei in het zkh, in die 2 kamers slapen. Ik heb ze ook nooit alleen gelaten.

Hier mochten ze overigens pas naar huis toen de intake groter was dan wat er uitkwam (allebei werd gewogen), en toen ze 2 dagen achter elkaar gingen groeien.
    Mijn zoontje is in de eerste 4 dagen van rota-virus gewoon 1 kilo afgevallen, en hij was al zo klein!

Ik weet nog dat ze hebben geadviseerd om hele kleine flesjes te geven, en dan 7-8 keer per dag. Zo wordt de voeding beter opgenomen en wordt de maag niet belast.
    En de kinderen mochten pas naar huis toen we thuis ALLES waar zij mee in aanraking kwamen op 60-90graden hadden gewassen, want rota-virus is heel sterk, en kinderen worden er niet immuun voor.

Heel veel succes met het herstel!

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Oke nou daar is ons niks van gezegd maar alles was al steeds gewassen... Ik heb die machine bijna contant aan gehad.. Wij mochten dus naar huis als ze 450 dronk en we hoefden de luiers thuis niet meer te wegen. Ze heeft nog 1x gespuugd en de ontlasting zag er normaal uit. Vanmorgen had ze berehonger en had ze niet genoeg san het kleine flesje toen dronl ze 30 cc meer 165cc in totaal. Maar de andere flessen niet meer dan 95. Ik ben wel blij dat ze thuid is want ik was het zh helemaal zat. Een vreselijk airco-systeem waardoor ik na de eerste nacht met keelpijn wakker werd. En mijn huid werd zo droog als schuurpapier ik bleef maar invetten. Maat we houden de intake bij, diarree heeft ze niet echt meer gister zelfs de hele dag niks en spugen ook niet. Luiers voelen goed aan. Vrijdag weer controle bij de kinderarts. Dank voor de reacties!

5. adi

adi Niet meer actief

Het klinkt goed hoor!

Geef haar nu net zo vaak als ze wil om te drinken, dat heeft ze nodig.

Ik heb thuis de eerste bijgehouden wat de intake was, en hoe vaak ze poepten, en of het diarree was.

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Het gaat de goede kant op ze zat gisteren op 600cc in totaal. Ze drinkt nu de eerste fles het meest en de andere rond de 100 cc per flesje of ietsje meer. Dus heel fijn! Ik hou ook alles bij ook omdat we vrijdag weer naar de kinderarts moeten.

Deel Deze Pagina