Hoeveel waren jullie kwijt aan de babyuitzet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Teuntje, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mschopman

mschopman Lid

15 okt 2007
    20
    0
    0
    Kinderwagen: 600 euro
    Maxi-cosi + houder isofix: 300 euro
    Meubels kinderkamer: 2000 euro
    Gordijnen: 1100 euro
    Kleding: 500 euro
    Schoenen: 200 euro
    Box: 800 euro
    Babyfoon: 140 euro
    Luieremmer: 30 euro
    Verf, inrichting, afwerking: 300 euro
    Positiekleding: 400 euro
    Knuffels en decoraties: 250 euro
    Geboortekaartjes: 300 euro
    Beddengoed: 150 euro
    Matras: 180 euro
    Badje: 60 euro
    Pampers, shampoo, zalfjes, borsteltjes: 100 euro

Tja, het gaat best hard, zitten al over € 6000,-

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Holy shit! 800 euro aan een box?! 1100 euro aan gordijnen? Wat voor een gordijnen waren dat dan voor hoeveel ramen?! Voor onze hele woning waren we 1000 euro kwijt aan gordijnen (4 ramen van 2,5 bij 2,6 m) en dat waren echt niet de goedkoopste (al hebben we alleen de stof betaald).

Ik heb trouwens wel aan een heel aantal dingen niet gedacht... Zo heb ik de gordijnen, geboortekaartjes, behang, vloer, easybase en positiekleding niet meegerekend. Dus misschien zitten we dan al wel op de 4000 euro...

3. 894hi

894hi Niet meer actief

wij zijn voor het kamertje tot nu toe 661,- kwijt
    kast,comode,bedje,matras,nieuwe vloer ,behang,wagen enzovoort....

moet zeggen dat we bijna alles 2e hand hebben gekocht exspres zo dat er meer over blijf voor als het meisje er is..:)

4. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Wow, wist niet dat er uberhaupt mensen waren die zoooooveeeeel geld uit willen geven voor een box! 800 euro???? :confused:
    Schoenen 200 euro???
    Gordijnen 1100 euro???

Heb je de uitzet gehaald voor de eerste 18 jaar van je kindje???

5. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Grappig zo´n topic, zag hem al aantal x voorbij komen en dacht, laat ik toch eens lezen. Ben benieuwd of de vrager er al wijzer van is geworden...... haha

Ik heb echt geen flauw idee hoeveel geld wij al gespendeerd hebben. Ik gok heel erg veel.... dure smaak. Het is zo persoonlijk hoeveel je uitgeeft en belangrijste hierin hoeveel je uit wil en kan geven.
    Je kan het zo simpel en leuk maken als je zelf wil met weinig kosten. En je kan alle dure merken aanschaffen, ook leuk.

Wij kozen in elk geval voor wat duurdere meubels. Met als reden dat het geen babykamer meubels zijn maar een kast en commode die ik gewoon erg mooi vind. Besteld bij timzowood.nl.
    Goedkoper bedje van comingkids erbij. Ik ben niet zo van hele setjes dus wilde niet alles dat keurig bij elkaar hoort.
    Verder veel basis spullen bij de hema aangeschaft, als het even kon met 15 en 1x zelfs met 25% korting - goed op acties letten is altijd slim... -
    Wandelwagen hebben we van bugaboo dus was wel zo ongeveer de duurste aankoop.

Succes met shoppen als je alles nog gaat aanschaffen.

6. Bloempjuh23

Bloempjuh23 Bekend lid

25 sep 2008
    726
    0
    0
    Zo er komen af en toe echt prijzen voorbij dat ik echt denk :confused:

Dan weet ik wat me te wachten staat haha ;)

Ik heb nog geen flauw idee wat we willen en kunnen missen maar heb ook speciaal voor de beeb gespaard. We hebben dus nog wel een spaarpotje..

7. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Wat een verschil he, hoeveel iedereen uitgeeft...

Wij hebben rond de €3500,- uitgegeven, precies weet ik niet, juist die kleine dingetjes tikken aan (kopje 'uitzetspulletjes' ).

Babykamer: 1000,-
    Wiegje (marktplaats): 80,-
    Box + kleden: 250,-
    Kinderwagen + maxicosi: 800,-
    Inrichting kamertje: +/- 400,-
    Uitzetspulletjes (ik geef toe, ook veel onzin :oops: ): +/- 1000,-

En natuurlijk de dakkapel, die we speciaal voor ons kindje lieten plaatsen: €7000,-

We hebben gelukkig de kinderwagen van mijn ouders gekregen en van mijn schoonouders voor €750,- aan spullen mogen uitkiezen!

8. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik wil 't niet eens weten, ik weet alleen dat 't heeeeel veel was.

Maargoed, als je dan nagaat wat je allemaal nodig hebt voor zo'n kleine en dat we alles nieuw hebben gekocht is 't ook niet zo gek.

De duurste dingen waren denk ik:
    Kinderwagen: 900 euro (volgens mij, weet 't niet eens meer) en daar heb je dan weer allemaal accessoires voor nodig (parasol, regenhoes, voetenzak, boodschappengeval).
    Kamertje: 1200 voor alleen de meubels
    Aankleding van 't kamertje, borstkolf, kleding/schoentjes, speelgoed (terwijl hij 't veel leuker vind om met andere dingen te spelen, zoals telefoons, afstandbediening, etc.)

Tjah, je kan 't zo duur maken als je zelf wil.

9. diantje82

diantje82 Actief lid

19 apr 2008
    277
    0
    0
    Verzorgende IG
    Apeldoorn
    Kinderwagen: 699 (gekregen)
    maxicosi: zat al bij de prijs bij de kinderwagen.
    Kinderkamer: 650
    Matras 40
    box 100
    klamboe 60

en dan nog denk ik zón 250/300 euro aan de kleine dingentjes

10. mschopman

mschopman Lid

15 okt 2007
    20
    0
    0
    Dat de box zo duur is, komt omdat we hem om maat laten maken in Indonesië. Alle meubels bij ons zijn van teak, en er bestaan geen boxen in teak. Dus naast ontwikkeling en materiaal komt er ook vervoer bij kijken op een containerschip. De box staat als het goed is prominent, en geruime tijd in je woonkamer dus hij mag dan wel bij de rest passen.

Gordijnen, tja, blijft altijd duur maar is ook hier maatwerk. We hebben ze bij een gordijnenwinkel laten maken, maar ook bij de V&D betaal je gewoon veel voor gordijnen hoor. Moet ik er wel bij zeggen dat ook meteen de gang is meegedaan, dus de kosten komen dan min of meer rond de 700 euro. Er zit ook materiaal bij voor het ophangen.

Schoenen, ... baby puma (wit+zwart), baby cruyfs, baby adidas, baby converse. Behalve leuk, ook een stukje decoratie.

Het zwanger worden ging hier wat moeizaam (5x icsi) dus we gaan zeker niet besparen op de kleine als het geld op de rekeningen niets staat te doen.

11. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Hey wat toevallig...hier ook eindelijk zwanger na 5x ICSI (en ook nog 3x IUI en 1x IVF gehad)
    Ook wij hebben een hoop geld uitgegeven....denk in totaal rond de 6000,-
    Dan hebben we alles nieuw, een duur kamertje maar dat is dan ook wel van hele goeie kwaliteit en de kast en commode laten we staan als het ledikantje eruit gaat en er een groot bed komt. Dit bedrag is ook wel inclusief de gordijnen, kleertjes en schoentjes, rompertjes en hydrofiele luiers...gewoon alles wat je nodig hebt.

Wij hebben gewoon alles gekocht wat we mooi vinden en we kunnen het betalen en hebben het er voor over...prima toch :thumup:

12. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

In totaal ongeveer 2000,- (tot nu toe dan)
    We willen ook nog graag een tweede, dus bij een aantal dingen hadden we zoiets van "nou ja dan kan de tweede er ook nog gebruik van maken...."
    Al die kleine dingen lopen ook behoorlijk op trouwens!! Van de week waren we even naar de Prenatal: matrasje, lakentjes, dekentjes.... 300,- armer!

13. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb nog niet zoveel gekocht hoor, maar al wel georienteerd qua schatting, het meeste zal ik uitgeven aan kinderkamer en kinderwagen, sommige dingen vind ik echt niet nodig om het zo duur te maken (zoals geb. kaartjes, maak ik gewoon zelf, easybase, ik denk dat ik wel zonder kan, verzorgingsmiddelen, ik hoor dat je helemaal niet zoveel nodig hebt, dus ik koop zeker niet teveel in, en als ik iets nodig heb t.z.t kan ik het altijd nog kopen toch) mijn schatting is dat ik zo rond de 3000, - zal kwijt zijn aan alle spullen, knuffeltjes, kleertjes enz. en misschien nog een paar honderd aan positiekleding.

Ik kijk wel naar prijzen bij verschillende winkels en aanbiedingen trouwens hoor, zo heb ik de bugaboo zojuist toch met 95 euro korting gekocht als wat ik hem overal elders zie!
    En ik heb allerlei leuke kamertjes van dezelfde prijs gezien maar bij babydump krijg je daar wel de box voor 139 gratis bij. Zulk soort dingen kijk ik dus naar. En als de kleine er is, krijg ik van mijn salaris altijd met december nog de extra betaling, nou dan heb ik weer een extraatje voor de komende maanden tegen die tijd!

14. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Nou dat is hier tot nu toe toch al gauw zo'n 2800 euro. En dan hebben we nog niet eens alles.
    Kinderkamer en kinderwagen waren natuurlijk het duurste. Maar dingen zoals geboortekaartjes, matrasje, hoeslakentjes en ander beddengoed, kleertjes, borstkolf + flesjes (heb ik al gekocht) hakken er ook flink in. Het scheelt dat mijn schoonvader de box maakt, die is timmerman en dat we het badje van mijn ouders krijgen en dat we de luieremmer ook hebben gekregen. Ik vind het eigenlijk niet eens erg om er zoveel geld aan uit te geven. Het had mischien allemaal wel wat goedkoper gekund maar je hebt het toch nodig. Dalijk bij de 2e (als ons dat gegund is) is het gelukkig allemaal een kwestie van wat dingen bijhalen. :)

15. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Babykamer 800
    Kinderwagen 600
    Maxi cosi 100
    Box 240
    Luieremmer 50
    Badset Bebe You 80
    Kamer verven 800 was wat fout gegaan
    Tapijt kamertje 250
    Aerosleep plus beddengoed 150
    Winnie Pooh spullen 90
    Winnie Pooh beddengoed en klamboe 160
    Fisher Price schommelstoel 180
    Prematuurkleding 60
    Verzorgingsmandje 20
    Boxkleed 30
    Geboortekaartjes en bedankjes 200
    Kruikjes en zakken 30
    Winnie the Pooh tv en dvd 250

4190
    Ongeveer dus.
    Pff schrik er zelf van haha
    Maar je hebt ook zoveel nodig.
    Je zit er echt zo aan.

16. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hey Meiden,

Ben naar aanleiding van dit topic ook maar eens gaan rekenen... :)

Heb tot nu toe al 2000 euro uitgegeven aan onze kleine meid!
    babykamer bopita, aerosleep, maxi cosi+voetenzak, lodger wrapper, verf, gordijnen, kleding, positiekleding, dekentjes+lakentjes, box bopita, babyfoon luvion, boxkleed.

We hebben ook een dure smaak, maar proberen zoveel mogelijk de acties af te gaan. Zeker via internet. Moet trouwens bekennen dat we ook nog een Bugaboo Cameleon met alle opties en accesoires gekregen hebben :oops:

Groetjes

17. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    We hebben tot op heden geloof ik alleen geld uitgegeven aan de Easyfix base voor de Maxicosi. De Maxicosi zelf hebben we van mijn schoonouders gekregen, en we krijgen ook een kinderwagen van ze. We weten welke we willen, dus we struinen elke dag Marktplaats af op zoek naar een goeie tweedehandse. Ik gebruik een buffetkastje dat ik al heb als commode. Die verhuist dus van de woonkamer naar de babykamer, zodat we in de woonkamer extra ruimte krijgen voor een box (tweedehands, via een collega van mijn lief, prijs moeten we nog bepalen). Van dezelfde collega kunnen we een prachtig ledikantje overnemen, ook voor weinig. Mijn ouders willen ons graag een kinderstoel geven, zo'n mooie Stokke TrippTrapp, dus daar zijn we ook geen geld aan kwijt.

Dus dan moeten we nog, uhm... Kast, gordijnen, bad en toebehoren, boxkleed, matrasje, bed- en badtextiel, kleertjes, speeltjes en verzorgingsproducten. Oh ja, en een mooi vrolijk behangetje voor één wand van de babykamer (de rest is wit). Laten we daar eens vijfhonderd euro aan kwijt zijn in totaal.

En verder: Geboortekaartjes (via het nichtje van mijn lief, die is geboortekaartjesontwerper) en een kraamfeest, omdat ons huis te klein is en ik geen zin heb om wekenlang door anderen geleefd te worden. Nou ja, dat overleven we ook wel. Ik schat in dat we ergens tussen de duizend en vijftienhonderd euro uitkomen. Vind ik nogal meevallen, als je je bedenkt dat een nieuwe babykamer toch ook al gauw meer dan duizend euro kost.

Ook hier een langverwacht wonderkindje (KID), en we zouden makkelijk alles nieuw kunnen kopen, maar we stoppen ons geld liever in een studiefonds of iets dergelijks voor die kleine. Van de babytijd zal hij zich later toch niet veel meer herinneren. :D

18. Mar1een

Mar1een Lid

27 jan 2009
    44
    0
    0
    Ondernemer
    Heerhugowaard
    700 euro !

Lang leve marktplaats en koninginnemarkt !
    Alles wat van stof is hebben we wel nieuw gekocht.

- Kinderwagen combi met alles erop en eraan was 100 euro !
    - Commode van een vriend

19. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Jeetje goeie vraag... Ik denk dat we nu op ongeveer 3500 euro zitten. Maar dan moet er nog laminaat, behang, dubbel glas in kamertje, kaartjes en wat kleine dingen erbij komen. Nou laat ik gokken op 5000 euro als straks alles klaar is. Tja tis een hoop geld maar ook hier lang bezig geweest en niet vanzelf gegaan. En in die tijd hebben we elkaar beloofd: als het ooit lukt dan gaan we het helemaal perfect doen! En ja... dan heb je net de pech dat wij allebei alles nieuw willen en geen goedkope smaak hebben haha. Maarja, daar werken en sparen we dan ook hard voor!

20. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.006
    113
    Tjee, dat zou ik dus echt niet weten he!!! Heel globaal?

Kamertje: gekregen (overgenomen van familie, zo goed als nieuw)
    Verf: ca. 50 euro
    Gordijntjes: 50 euro incl. stof voor de lakentjes zelf gemaakt
    Plankje, gordijnrails, ophangbeugeltjes enzo: ca. 30 euro
    Kraan voor badje moet nog; gaat ca. 40 euro kosten (we hebben badje in commode verwerkt, met afvoer aangesloten, dus geen gesleep met emmers)
    Babyfoon: 129,00 euro
    Kinderwagen: 439,00 euro
    Kleertjes, slabjes en tutjes, knufjes etc: Ca. 150 euro

Moet nog komen: matrasje (krijgen we),flesjes, dekentje, aankleed kussen met hoes

Gekregen: kamertje (75 euro) hoeslakentjes, gewone lakentjes, hydrofiel luiers etc. etc., box.

Al met al valt het redelijk mee. Je geeft natuurlijk tussendoor meer uit dan je denkt en ik heb het compleet niet bij gehouden. Wij zijn al heel snel blij met de spullen die we kregen. Dat het kamertje niet nieuw is, vinden we niet erg. Dat geld wilen we liever uitgeven voor als de kleine wat groter is en voor de eerste keer een eigen kamertje mag kiezen. Daarnaast voldoet dat wat we nu hebben heel goed naar onze smaak.
    Mijn moeder is heel handig en die heeft de gordijntjes gemaakt en de lakentjes. De stof voor de lakentjes (wit) kocht ze ooit bij prenatal voor 1 euro per meter. Ze heeft toen tien meter gekocht in die uitverkoop. De box komt bij mijn broer vandaan. Zijn kinderen zijn er al lang en breed uit. Het wiegje komt uit de familie en krijg ik door van mijn nichtje, die in november is bevallen. De kinderwagen hebben we dan wel nieuw gekocht en de helft daarvan wordt door mijn ouders betaald. Het matrasje gaan we ook nieuw kopen en die krijg ik weer van mijn broer.

Maar er blijft genoeg over in de categorie; oh ja.. moeten we ook nog! :D

Deel Deze Pagina