Wij hebben alles zelf gekocht. En bij de eerste was dat om en nabij de 6000 euro. Maar goed alleen het kamertje met aankleding was al 3000 euro dus dan schiet het hard op
denk dat wij ook wel rond de 5000 euro kwijt waren. We hebben dan ook alles nieuw gekocht, en gekeken wat we mooi, leuk en fijn vonden. Heb er nog geen moment spijt van gehad.
0_0 oooh ik schrik ervan wat sommige uitgeven Hihihi ik ben echte Nederlander en wil voor een dubbeltje op de eerste rij zitten! We hebben tot nu toe denk ik zo'n 240 uitgeven voor babykamertje! Mijn idee is om rond de 1000 euro uit te geven! Veel dingen zullen gewoon tweedehands zijn! Spruit is nog zo klein en die merkt er niks van als nou nieuw of tweedehands is!
Niet zo veel, misschien eens 200 euro, we hebben eigenlijk bijna alles gekregen van familie, vrienden en kenissen dus dat was ideaal
Wij zijn alles bijelkaar ongeveer 2000 euro kwijt voor onze eerste. Babykamer via mp, 375, dure kinderwagen 1000 euro. We hebben bijna alles gewoon nieuw kunnen kopenen zijn toch niet meer dan 2000 euro kwijt.
Bedje, commode, plank; 125 (mp) Kledingkast; gekregen van familie Bugaboo; 550 (500 gekregen) (mp) Div lakentjes en hydrofielen; 125 (waarvan 75 met gekregen VVV bonnen betaald) Wieg en ledikantdeken; gekregen Box; gekregen van familie Boxkleden koeka; 25 (mp) Luiertas bugaboo; 17,50 (mp) Kleertjes; (mijn zwakke plek) 175 euro Dat was het wel, moeten oa nog; matras, maxi cosi, babyfoon, elektrische kruik, behang, verf, enzo en verwacht hier nog een euro of 500 aan kwijt te zijn (dit wil ik wel nieuw) Al met al redelijk veel geluk gehad en zijn tot nu toe nog maar 517,50 kwijt. Waarvan in verhouding enorm veel aan kleertjes Door goed zoeken toch redelijk veel dure dingen voor leuke prijzen.
Wij zijn nu al meer dan 4500 euro kwijt! Alleen de basis dingen pas gekocht bij babypark... we gaan over 2/3 weken terug voor de rest omdat we nu weten wat het wordt.... ah jah....geld moet rollen En dan komt de vloer/gordijntjes/behang/verf etc er nog bij ..... ondertussen ook de kamer van zoonlief aan het verbouwen dus jah...deze tweede kost ons klauwen met geld...maar we vinden het leuk en wil ook alles nieuw...
We hebben inmiddels bijna alles compleet en zijn een kleine 700 euro kwijt. Maar ik heb écht veel kleding gekregen via dit forum (zo ontzettend lief) en zelf ontzettend onderhandeld op MP, eenvoudigweg omdat we een heel krap budget hebben. Eigenlijk moeten we alleen nog maar wat kleine spulletjes, als kam/borsteltje etc. en moet de kinderkamer nog gedaan worden (maar dat gaan we zelf doen, dus zal niet zo duur uitvallen). In onze familie en vriendenkring helaas weinig kleine kinderen, dus ook geen spullen die doorgeschoven kunnen worden. Dus hebben zelf veel moeten kopen. Voor die 700 euro heb ik: Bedje / commode / kledingkast Kinderwagen Hydrofiele luiers Kleding Babyswing Slaapzakken Lakens / hoeslakens en ander beddengoed Hangertjes Flesje / speentjes / andere kleine dingen Stof voor gordijnen / beddengoed etc. Stof voor leuke luiertas Ik moet nog: Matras Box (weet ik nog niet) Kinderstoel (ga ik pas later kopen) Tummy tub Borsteltje / kammetje etc. Aankleedkussen Draagdoek Maxi Cosi Van mijn ouders krijgen we geld, dus ik weet zeker dat we daar de resterende spullen van kunnen kopen.
Ben zelf nog niet in verwachting of een kindje in huis' Maar zelf krijgen wij alles van mijn schoonmoeder haar klant zij is daar al jaartjes vaste poetsdame' Zij zijn de eigenaars van een speelgoed winkel in belgie ( De Fun ) en onlangs zei de klant haar zoon & schoondochter dat als we zwanger zijn dat ze ons een volledig uitset cadeau doen wat ik natuurlijk heel mooi vind' ze sprak over babykamer volledig/badkamer/en voor wandeling eigenlijk zo wat alles maar kleertjes die zou ik zelf willen kopen dit vind ik toch persoonlijk' & ik ben al helemaal verkocht aan de nieuwe wandelwagen van chico manlief vind dat ik daar maar mee moet wachten' Oja heb ook al veel van me schoonzusjé zij hebben na 2kindjes er een knoopje in gelegd dus ik heb eigenlijk alles gekregen' -Commode -bedje -kleerkastje van hello kitty maar denk dat ik deze dan gewoon lekker weg geef vind het zo zonde om er geld voor te vragen heb het tenslotte zelf maar gekregen
Wij zouden best wat uit kunnen geven maar goed te lezen dat sommigen van jullie het voor onder 1000 doen, das ook ons plan, kleine merkt er nog niets van en we vinden spullen niet zo belangrijk....
Wij hebben een begroting gemaakt en kwamen uit op 1800 euro. Veel spullen tweedehands, dus ik vraag mij af waar wij de fout in gaan. Misschien heb ik er te veel op gezet? Wij berekenen ook de vloer, verf, gordijnen etc. En ik heb nu ook al een kolf gekocht en kleertjes tot en met maat 74, en dat soort dingen die andere mensen misschien later kopen? En wij moeten alles zelf kopen, niets gekregen. Wel hebben we op de begroting al 500 euro bespaard, dus zitten we nu rond de 1300 euro. Maar dan ben ik bijvoorbeeld al wel weer een draagdoek vergeten erbij te zetten..
@A1988: De meeste mensen zetten inderdaad vaak niet de kosten om het kamertje op te knappen/leuk te maken er niet bij. Verf/behang, evt. een vloer als dat er nog niet in zat, muurstickers of andere decorering, gordijntjes, etc.. Het kost allemaal nogal wat extra!
@A1988: Ik dacht ook al: het is maar net hoe "eerlijk" je bent met optellen. Niet iedereen denkt echt aan ALLE kleine dingen die ook gekocht zijn. Daarnaast tellen sommige mensen de dingen niet mee die ze hebben gekregen of waarvoor ze geld hebben gehad van ouders etc. Wij hebben dat er niet afgetrokken, dat zou ook niet eerlijk zijn. Ik denk namelijk dat TS wilde weten wat het gemiddeld totaal kost om een babyuitzet bij elkaar te krijgen. En iemand die veel van bijvoorbeeld haar zus krijgt heeft geluk, maar dat is niet waar je vanuit moet gaan.
Tot nu toe ongeveer 300 En we Hebben bijna alles op n paar kleine dingen na alles van marktplaats behalve de commode van Ikea en een nieuw matrasje
Even een schatting want heb de precieze kosten niet paraat: Babykamer meubels marktplaats: 350 (rest wel allemaal nieuw gekocht) Matras, lakentjes en dekentje, aerosleep en hoeslakens voor ledikant: 400 of zoiets Wieg, wieglakens, wieg hoeslakens, matras: 250 e Wipper, draagzak, tripptrapp: 500 Kleding: 150 Gordijnen: 400 Verbouwing kamer: 1500 Verf en aankleding kamer: 400 Voedingsstoel met dekentje er op en een kussen: 200 Kinderwagen: 600 inclusief voetenzak en maxi cosi en family fix en adaptors en regenhoezen en wrapper Verzorgingsspul en thermometer en dat soort dingen: 50 Badje en badinzet: 120 En ik ben vast nog wel wat vergeten Ik koop na de bevalling indien nodig een kolf nog, box en boxkleed, muziek mobiel ding, flesjes en voedingstoren indien nodig.
Hier ook ca 600 euro: wiegje en ledikantje van mijelf van vroeger, met een nieuwe likje verf. Box van een nichtje, wagen cadeau van schoonouders. Kleertjes veel gekregen ( nieuwe en tweedehands). Stoeltje en badje van collega gekregen. Veel spullen worden nu ook weer doorgegeven aan vrienden en familie. Heerlijk toch als spullen goed worden benut! Beetje aan het milieu en je portemonne denken. En ik vind het wel mooi dat mijn dochter nu slaapt in een ledikant waarin ook haar broer, moeder, oma en overgrootmoeder hebben geslapen en volgend jaar mag kleine zusje er misschien inl
Wij hebben veel gekregen en ook spullen overgenomen van familie. Daarnaast wat van marktplaats, ikea, hema en uitverkoop bij de prenatal, babydump. Commode en ledikantje van de ikea: 150 euro kast: zelf gemaakt maxicosi: gekregen van opa kinderstoel ikea: 15 euro badje en standaard marktplaats: 7,50 euro box en kleed marktplaats: 40 euro tummytub: gekregen waskussen, hoes, luieremmer enz: in de aanbieding gekocht lakentjes: hiervoor had ik een cadeaubon gewonnen op de 9maandenbeurs verzorgingsproducten: veel gratis gehad in babydozen, zelf wat bijgekocht kinderwagen marktplaats: 75 euro wipstoel: gekregen speelgoed en knuffels: meeste gekregen kleertjes: veel gehad en zelf ook redelijk wat gekocht. Kijk ook regelmatig naar aanbiedingen het hoeft dus niet zo heel duur hoor. Voor de maxicosi vond ik het wel erg belangrijk dat deze nieuw was. ben blij met de kinderkamer van ikea. Is ook gewoon goed.
Oh ik heb ook heel veel gekregen hoor maar dit is wel Wat ik er in totaal aan heb uitgegeven. Maar we hebben t badje, meubels, wipper, draagzak, tummytub, kinderstoel en kinderwagen gekregen, we zijn enorm verwend! Oh ja luieremmer en waskussen en hoezen: 100 e hoorde er ook nog bij Oh en de babykamer meubels vind ik echt zonde ok nieuw te kopen. Kijk maar bij show je babykamer voor fotoos van mijn meubels. Ziet er uit als nieuw maar is 2e hands maar nieuw is t 1200 en 2e hands 350. Dat scheelt!! En kleding krijg ik ook van vriendinnetjes en ik struin aanbiedingen af van duurdere merken en ik koop op marktplaats.
Hier zo'n 2600,- totaal (kinderwagen,maxi cosi, verf, gordijnen etc) We hebben best veel tweedehands gekocht en gekregen anders waren we wel minstens rond de 3500,- uitgekomen als t niet meer is.