Sofie krijgt amper de helft op van zo'n groot potje. En ze zit nu ook op 3 flessen 7.00 uur 200 cc 12.00 200 cc 15.00 fruithap 17.00 half potje + danoontje 19.00 220 cc En tussendoor wat diksap. Maar aangezien dus maar een half potje opeet vraag ik me af of het niet te weinig is zo. En is dat normaal op deze leeftijd? Of zijn er ook kindjes die al zo'n heel groot potje opeten?
Jelle at met 6 mnd al meteen zo'n heel potje leeg... Ik heb vol verbazing zitten te kijken... Waar laat hij het? Kijk gewoon wat ze lust... Misschien dat ze het toetje dan niet hoeft (kleine kans als je zo'n toetjesmonster hebt als wij) maar ze eet genoeg aan melkproducten op een dag, dus dat is dan niet zo erg... Succes!
Eerst maakte ik zelf vanalles nog klaar of gaf zo'n klein potje (125 ml) dat ging vaak wel op. Nu eet ze als ze een potje krijgt 200 ml, al blijven daar soms nog wat hapjes van over. Als ik het zelf maak, zal ze ongeveer hetzelfde eten.
Hmm dat vroeg ik me dus ook af. Op het cb hier werd me gezegd dat de groente ipv een fles moest komen en er stond bij "2 eetlepels". Ik dacht sorrie maar 2 eetlepels groente ipv een fles van 210+7? Ik geef Dax dus nu 125 gram vers of een potje van 125 gram ipv een fles maar voor mijn gevoel zou hij best zo'n groot potje opkunnen. Maar ja is dat idd normaal? Dax is namelijk al erg flink dus ik moet een beetje opletten met dat ik hem niet "overvoer" zeg maar.
Esmee eet ook nog maar een half potje op hoor. Dit is haar schema: 7.00 uur fles 10.00 uur half potje fruit met liga erdoor 14.00 uur fles 17.00 uur half potje groente 18.30 uur danoontje 18.45 uur fles
Haai! Ons meisje is ook een lekkere eter! Een heel potje fruit van 200 gram gaat leeg. Maar ook het warme maaltijdpotje van 200 gram gaat schoon op! Na de warme maaltijd krijgt ze nog een toetje (Danoontje , kwarkolino etc ) en daar weet ze ook wel raad mee. Flinke meid! Liefs Elly.
Hallo! Tamara krijgt naast de potjes en het toetje, 3 flesvoedingen op een dag. 3 x 210 + 7 schepjes. In de laatste fles ook 3 schepjes Nutrix. Om 14.00 's middags krijgt ze wat te drinken van me. Ik geef meestal diksap, thee of water. Alles gaat op bij haar! Liefs Elly.
Katja eet een heel fruitpotje (200 g) en een zelfgemaakte prak van 200 g helemaal op. Daarna ook nog een danoontje (100 ml, zo'n grote dus). Dit is al zo vanaf 5 maanden. Verder nu 2 1/2 fles waarvan 's morgens een papvles met bambix. Tussendoor soms een halve liga, verder water of thee. Ik sta soms verbaasd wat ze allemaal eet.....
bij ons gaan zelfs nu de potjes van 200 g of zelfgemaakt eten in die hoeveelheden niet op! Mijn zoontje eet altijd wel maar soms maar een paar hapjes, soms ca 100 g + toetje (yoghurt). meer haast nooit (behalve als we pizza eten ). door de dag heen eet hij wel veel brood (2-3 sneden) en fruit (2 stuks). Bij 6 maanden begonnen we net met eten maar ook toen was 100 g echt wel max hoor. kijk gewoon wat ze wil en maak je er geen zorgen over.
wij zitten ongeveer op onderstaand schema met de kleine meid rond een uur of 8 een fles van 200 (ze drinkt ze niet allemaal helemaal leeg) 10 uur pap of fruit (of helemaal niet, en dan tussen 12 en 16 de fruit, en soms beide, dus smorgens pap, en smiddags fruit.) 12 - 12.30 fles 200 16 - 16.30 fles 200 18.00 groente(200 gr) plus danoontje (of vla o.i.d.) 20.30 - 21.00 fles 200 sinds kort krijgt ze potjes vanaf 6 mnd omdat ze die van 4 mdn wel heel snel leeg had en ze een echte groentegek is. tussendoor ook af en toe wat drinken (water - roosvicee - diksap o.i.d.)
Ik heb het idee dat Dax niet voldoende heeft aan 125 grams potjes. Ik geef voornamelijk vers maar ga toch wat meer maken. Wat overblijft, blijft over.
je merkt het snel genoeg als je ziet of de kleine het gauw opeet. als die van mij niet meer wil houd ze haar lippen stijf op elkaar en moet ze echt niets meer, terwijl als ze wil en ze ziet die lepel aankomen gooit ze die "scheur" al open
Ik geef Amy als ik een potje geef altijd een halve! Ze groeit goed en haar ontwikkeling is goed, dus het zal wel genoeg zijn!
Eva is bijna 6 maanden en ik ben pas deze week begonnen met het bijvoeding. (Ze krijgt wel sinds een maand of 2 rijstebloem in de fles). Het Cb vond het prima zo. Elke baby is anders...Ik heb een vriendin met een baby van 4 maanden en die eet wel al zo'n potje leeg. Maar goed, ik denk dat je gewoon af moet gaan op de behoefte van je kindje. Eva's schema is nu als volgt; 8 uur fles 200 ml+rijstebloem 11/12 uur fles 200 ml 14/15 uur fles 200 ml 16 uur groentehapje (ongeveer 60 gr) 18 uur laatste fles 200 ml + rijstebloem Voor het groentehapje heb ik gewoon een kilo wortelen gekocht, gekookt en gepureerd en in kleine bakjes gedaan in de vriezer. Ben het een beetje aan het opbouwen nog, vandaar dat ze nog niet veel op krijgt.
Hoi allemaal, ik geef Sara sinds 3 dagen 3 flessen van 220ml. Ze dronk haar flessen nl niet meer leeg, er bleef aan de eind van de dag ongeveer 1fles staan. Ze doet hethier goed op. Maar hierdoor mag ze proberen om een potje van 6 mnd leeg te eten (lukt niet). Verder krijgt ze tussen de middag een half broodje. Vind ze heerlijk. Knuffel