Wanneer een kussen(tje)?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door oleander1986, 8 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Dit vroeg ik mij af... Mijn dreumes is nu 20 maanden en slaapt nog altijd gewoon plat op zijn matras. Hoe laat gingen jullie een kussen gebruiken en vonden hij/zij dat raar of vervelend in het begin? Wat is beter qua gezondheid? Graag een paar tips/ervaringen! :)

2. ylona25

ylona25 Bekend lid

8 mei 2008
    669
    0
    0
    hoogezand
    Mika had al heel snel een kussen in bed.Met 14 maanden ofzo denk ik. Hij vindt het heerlijk om ergens met zijn gezicht in te liggen. Eerder gebruikte hij zijn deken als kussen hahaha.Hij sliepmet 18 maand in een peuterbed en heeft daarop ook gewoon een 1 persoonsdekbed. Sommigen mensen vinden dat eng maar als hij lekkr slaapt.

groetjes Ylona

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mijn zoon(ruim 4) wil nog steeds niet slapen met een kinderhoofdkussen.
    Wel heeft hij ooit zo'n heel klein knuffelkussen gekregen waar hij wel mee slaapt(sinds kort).

Mijn dochter is ruim 2 en slaapt nog zonder kussen.

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Mijn zoontje is 2,5 en die slaapt nog zonder kussen. Hij is 't zo nu toch al gewend, dus ik laat 't nog maar even zo.

5. Onze kids (3 jr 3 mnd en 17 mnd) slapen allebei zonder kussen. De oudste pakt wel eens een knuffel om tegenaan te gaan liggen. De jongste niet.

Als we 's avonds voordat wij gaan slapen gaan kijken liggen ze allebei plat op hun buik.

6. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Hier een dochter van 3 slaapt ook nog zonder kussen.
    ik dacht dat ze dat nog niet mocht hihi :Dze heeft ook pas laat een dekbedje gekregen :D

7. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    oh, okee. Nog zat kinders die zonder kussen slapen dus. Wou gewoon even weten of het niet om gezondheids redenen is, een kussen. Heb ook wel eens gehoord dat het juist beter is om zonder kussen te slapen?? (ook voor volwassenen)

8. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Martijn heeft sinds een paar maanden een kussen. Vanwege zijn verkoudheid gedaan, zodat hij wat hoger zou liggen en hij vind het fijn zo.

9. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Ja je schijnt er ook minder van te snurken ;)
    dat is de rede dat ik mijn man zijn kussen weg trek als hij snurtk hihi :D en dan is het snurken over ;)
    ik slaap zelf vaak ook naast mijn kussen inplaats van er op :D volgens mij gewenning ofos
    ben een buik slaper :D

denk ook dat het maar net zo is wat je gevoel zegt, :D
    het ene kindje is er aan toe andere niet :D

Deel Deze Pagina