Hier ooit geleerd dat je je hand boven de was om moet kunnen draaien, dat komt overeen met die vuist denk ik. Zo vol stop ik ‘m eigenlijk altijd, gaat prima Mijn huidige machine geeft per programma aan hoeveel kg erin mag en meldt wanneer wet te veel is - naar die melding heb ik alleen eens gekregen bij het testen van die functie, bij normaal gebruik gaat dat hier dus vanzelf goed.
Hier ook gewoon "vol tot de vuist" bij donkere/doeken was. Wit en rood is meestal halfvol/driekwart vol. Zo'n draai gaat dan 1x per week. Die kleuren liggen nu te weinig in de kast om volle trommels te draaien.
Dat komt dan doordat het grote stukken zijn. Die kan hij niet goed verdelen over de trommel. Dan raakt met centrifugeren de trommel uit balans en voor het behoud van jouw machine stopt hij dan.
Hoe moet je dat doen dan? Alle kleding die je wilt wassen in het bad leggen, nat maken, wegen, vervolgens alles in de wasmachine doen en daarna je huis na dweilen omdat de hele vloer zeiknat is geworden?
Nieuwe wasmachines beginnen toch gewoon te miepen als er teveel of te weinig inzit? Het tweede maak ik nog wel eens mee het eerste nooit.
Ook ik propte hem altijd flink vol en had eens in de zoveel tijd een knuffel-was. Waarin ik een stuk of 5 (grotere) knuffels van de kinderen deed. Toen ik op zoek ging naar een nieuwe wasmachine. Werd mij duidelijk waarom wij om de vier/vijf jaar een nieuwe moeten. Het aantal kilo wat erin kan volgens de handleiding is het gewicht van natte was. Natuurlijk hoef je dat niet te gaan wegen, maar een dekbed of een grote knuffel-beer, zijn veel te zwaar geweest voor mijn machine, zodra ze vol water zaten. Vandaar dat hij er uiteindelijk mee kapte.
Hiermee heb ik al meerdere wasmachines gesloopt. Dit deed hij bij mij namelijk ook totdat die schokdempers (??) het uiteindelijk helemaal begeven. En dan centrifugeert hij helemaal niks meer! En tot slot, draait hij gewoon helemaal niet meer. Liep ik dan over straat, met een wasteil vol doorweekte, vieze was, naar mijn moeder om het alsnog te kunnen wassen. Pas dus op ermee is mijn tip.
Waarschijnlijk komt dat door de matrasbeschermer. Als die zich om de lakens wikkelt kan geen water uitlekken . Als je dan gaat centrifugeren heb je een grote natte bal ipv van allemaal stukken die zich door de trommel verspreiden. De trommel raakt dan uit balans en zegt bekijk het zelf maar
Hier is het aangegeven gewicht juist droge was. Wasmachine weegt het zelf voor het starten. Heb ook nog nooit gehoord dat een wasmachine uitgaat van het gewicht van natte was.
Ohhh ik leer hier weer eens wat! Wij hebben nu een jaar ongeveer dit wasmachine en soms zet ik hem aan en piept hij eerst. Ik snap nooit waarom (want is niet altijd) en druk dan gewoon nog een keer en gaat hij toch aan maar dat houdt dus in dat er te veel was in zit?! Maar ik vind dat wel stom want blijkbaar is elk programma dus anders qua gewicht. Wat schiet ik er dan eigenlijk mee op om 6 kilo wasmachine te komen terwijl meer dan de helft van de programma's dat niet aan kan en er minder in moet?
Vol. Soms nokvol. Ik heb wel af en toe dat mijn machine niet goed centrifugeert als ik de badmat erin heb. Die word toch te zwaar op 1 of andere manier.
Het aangegeven vermogen geldt voor een basic katoen-was. Bij bv een wolwas wil je niet de trommel vol proppen met 8kg aan wol.
60-90 graden wasjes prop ik hutjemutje vol, deur moet ik echt dicht duwen a la een overvolle koffer 30 graden wasjes doe ik halfvol met weinig wasmiddel.
Dat doet mn wasmachine en bij te vol gaat t max lampje knipperen. Hier ook de vuistregel en ik heb m nooit zien knipperen (hij doet t wel, heb t wel getest maar dat was proppen)
Zo veel wol was heb ik natuurlijk ook niet dat hij propvol zit Maar net even gekeken. Heb nu dekbedovertrekken erin gedaan en op 60 graden. Ik heb een 9kg wasmachine. Maar er kan alleen 9 kg in als ik 60 graden van 3,5 uur doe ik doe nooit zolang programma. Speed knop aangezet en toen mocht er nog maar 5 kg in.... Toch de trommel vol gedaan en hij ging niet piepen dus zal dan toch goed zijn?!
Tja, er wordt niet voor niets gezegd dat er bij een speedprogramma maar 5 kilo mag. Dat zal niet voor niets zijn. Maar hoe vies is je was? Dat maakt denk ik ook flink verschil. Als jij er veel dingen in hebt met vlekken dan heb je kans dat die er niet uit zijn. Maar een dekbedhoes zal er best schoon uitkomen lijkt mij. Mijn ervaring is trouwens dat bij de start van het programma vaak 3,5 uur staat, maar hij uiteindelijk een stuk sneller toch klaar is. Heb je dat al eens gemerkt? Scheelt hier soms echt wel een uur.
OH nee maar ik heb nog nooit zolang programma gedaan. Maar poeh 3 uur vind ik ook lang, vraag me af hoe andere dat doen, zo ben je wel heel erg lang aan 't wassen toch? Vooral mensen die 40 uur werken dat schiet toch totaal niet op. Onze was is nooit heel vies, komt er altijd schoon uit
Ja als je 40 uur werkt is de was ernaast wel een uitdaging. Maar dan kun je ook de machine in de ochtend aanzetten en zorgen dat hij klaar is tegen de tijd dat je thuiskomt. Hoef je er ook niet op te wachten. Ikzelf heb er de hele week de tijd voor. Ik draai bijna elke dag 2 wassen, alleen op zondag niet. Sommige dagen gooi ik er nog een derde was achteraan. Terwijl de machine draait ga ik door met andere dingen. Ik heb nu ook een volle machine aangezet. Bij begin geeft hij aan 3:15 uur, maar ik verwacht eigenlijk dat hij toch wel eerder klaar is. En zo niet? Tja dan niet
Ooooh zou dat dat piepje zijn, ik heb dat ook (best vaak eigenlijk) ik dacht altijd dat het deurtje dan niet goed dicht zat. Die ik deed ik dan open en weer dicht en dan gaat hij wel aan