Thuiswerken is echt een uitkomst hier, heb ook geen idee hoe ik dit voor corona deed. Was erin, beetje werken en dan rond de lunch mooi even de was ophangen
Hier gaat de was standaard op speedferfect. Ik heb er elke dag minstens 1. Vaak wel 2 of 3. En als ik bedden verschoon en ze hebben het ook nog bont gemaakt met bed plassen en sporten heb ik er wel 6 op een dag. Tja dat red ik niet hoor met een was a 3 uur. Een wasprogramma mag maar max 1 a 1,5 uur duren anders red ik het niet. En zoals vandaag was ik ook graag vroeg zodat het de hele dag buiten in het zonnetje kan hangen en het ook echt droog is
blij ik dat ik niet de enige ben. Maar toch twijfel ik. Had net een was 4kg mocht erin en had paar truien fijne was en toen ging hij wel piepen. Ik denk dit kan echt geen 4kg zijn.... Dus ik ben nog in twijfel wat 't piepje nu echt betekent
Nou precies dit. Zolang programma is echt niet te doen. Dan helemaal 't gevoel of je de hele dag aan 't wassen bent.
Wij hebben een programma voor XL stukken, bijv beddengoed. Hier houdt hij rekening met het centrifugeren, dus langzaam opbouwen en niet op volle kracht. Je moet de machine daardoor ook niet echt te vol doen. Wij doen alles op de lange eco-stand. We wassen alleen in het weekend, maar hebben ook genoeg aan ca 3 wasjes.
Die van ons is kapot gegaan nadat ik minder vaak ben gaan wassen en er dus meer in deed, maar misschien is het ding juist versleten omdat ik daarvoor zo vaak (kleinere wasjes) waste. Ik hoop dat deze het langer dan 5 jaar blijft doen. . Bij de oude waren de schokbrekers versleten, die we eerst nog zelf vervangen hebben, maar toen bleek een maand later dat ook de lagers vervangen zouden moeten worden, hebben we het opgegeven.
Klopt, vanmorgen heb ik de was op eco 40 gewassen (het programma dat het zuinigst is wat betreft energie) en hoewel er in het begin 3:40 minuten stond, was het in 2:20 minuten klaar. Misschien dat het te maken heeft met de hoeveelheid was die erin gaat?
Ik heb de was vanmorgen ook gewogen, na het centrifugeren, 4,5 kilo. (Lakens/handdoeken e.d. 2/3 trommel).
Mogelijk, maar misschien ook wel met hoe vies de was is. Want ik heb dat ook gewoon met volle trommels. Het is bij mij zelden dat het lange programma ook daadwerkelijk zo lang bezig is.
Ik heb vandaag 15 kilo weggewerkt Weer even de wasbox op de weegschaal gezet. Ben gewoon nieuwsgierig geworden door dit topic
Ik stop dat ding ook gewoon vol, met een beetje ruimte. Hoewel ik wel inmiddels weet dat ik bv niet ons beddengoed erin kan doen (matrasovertrek, dekbed en kussenslopen) en dan ook nog dat van onze kids. Dan stopt hij vaak voor het centrifugeren. Bij de was heb ik dat nooit en ik stop hem goed vol.
Das bij die van mij ook. Hij zou het wegen en daar zn tijd op instellen, maar vaak zit hij vol en dan verkort hij hem toch.
Hier gebruik ik bijna altijd de lange, want dat is ook het meest zuinige. Ik gooi hem op een werkdag vol en zet hem aan met tijdsbesparing en dan hang ik het s avonds op en als het weer straks beter wordt, gaat hij s nachts aan en hang ik het s ochtends buiten op. Bij mijn oude gebruikte ik ook wel eens de speedperfect als ik hem vol deed, maar deze geeft ook kg s aan en met speedperfect mag hij maar half vol. Hier waren de lagers kapot na 8 jaar.
Ik stop 'm gewoon vol. Een Miele, voor 8 kg geloof ik. Hebben 'm nu 10 jaar ongeveer. Ik was trouwens altijd alleen maar als mijn man en/of ik thuis zijn en wakker zijn. Zelfde met de vaatwasser. Kans op brand is klein maar ik vind het een fijner idee. Ik was 4/5 keer per week, dus een paar keer doordeweeks na mijn werk en in het weekend.
Idd vol maar met iets ruimte nog zodat de was ruimte heeft om te draaien. maaaarrreeehhh, komt het een keer zo uit dat ik moet proppen, dan doe ik dat ook gerust. Maar dit komt niet vaak voor want ik was elke dag.
Bij ons past er ook geen 2 pers dekbedovertrek in plus die van de kinderen erbij. Zeker als ik de molton er ook bij wil doen en we hebben ook altijd een witte kussensloop onder de normale kussensloop. Die molton neemt ook veel ruimte in!