die gebruiken ze als jas of als het koud is in de klas. ik was ze meestal om de 4 of 5 dagen. mijn kinderen naar speciaal onderwijs met speciaal vervoer en knikkeren alles ( jas en tas )zo achterin de bus met 8 man en op het schoolplein. niet echt fris dus na een dag of wat.
UHm... misschien is dat in op dat speciale onderwijs, maar ik heb ze er hier nog nooit mee zien fietsen. Allemaal jassen hiero. Ik woon 500 meter van een middelbare school af, dus zie ze vaak zat. Trouwens wazig dat het te koud is zonder jas in een klaslokaal...
wazig zonder jas in de klas. ja dat is inderdaad wazig snap je vraag niet zo. wie zit er met een jas in de klas? ze hebben gewoon een t shirt aan bij mij zomer en winter en in de winter dan soms hun vest in de klas erover hoezo is dat vreemd. een vest in de klas ipv een trui.
Voel me bijna een echte smeerlap, maar wij komen met 3 wasjes (ongeveer) per week wel toe. 2 volwassenen en een baby van bijna een jaar.
Zo bedoel ik het ook hoor. Ik bedoelde "boeiend" in de zin van dat ik geen idee had dat het bij sommige zo anders kan gaan. Dat wist ik namelijk echt niet. Ik dacht dat iedereen wel een beetje rekening houdt met het milieu (de één meer dan de ander). Maar dat ik dus redelijk extreem ben, wist ik dus echt niet.
Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. Ik bedoel: Hoe kan het nou dat het zo koud in een klas is, dat iemand zijn jas (of wat zij voor jas gebruiken) aan moet doen? Als het echt koud is, dan heb je een trui of een vest aan binnenshuis, maar als je dan naar buiten gaat, doe je daar een jas overheen. Als je buiten een vest draagt i.p.v. een jas, dan heb je daar toch wel iets onder wat warm genoeg is om binnenshuis te dragen? En met binnenshuis bedoel ik in huis of in een klaslokaal.
Als je bij mij in de buurt woont, dan zal ik mijn was een hele week opsparen. Wedden dat je dan ook aan dat aantal komt
Er zit nogal een groot verschil tussen een gezin met 1 klein kind of een gezin met 2 pubers en een klein kind. Pubers verbruiken gewoon een stuk meer dus dan zit je al snel aan een aantal extra wasjes. Zodoende hebben wij maar 1 bed en een klein bedje van zoonlief. Jij hebt al 2 extra beddengoeden te wassen! Hier vult ons beddengoed nog geen 1 volle wasmachine per week en dat wordt dus gewoon wekelijks verschoond. Ik snap niet dat je dit zelf niet begrijpt? Verder hebben wij hier wel kleine maatjes en we dragen gemiddeld 3 broeken per week. Dat zijn dus 6 spijkerbroeken om iedere week te wassen. Nog niet eens, want ik draag vaak leggings met tuniekjes/jurkjes/rokken (zeker nu ik zwanger ben). Naja zo kan ik nog wel even doorgaan.
Nog even terug komen op het douchen; ik heb geen huidschilfers. Ik denk ook niet dat mijn handdoek echt vies is, het zit tussen mn oren. Ik moet gewoon dingen schoon hebben. Verder ben ik heel bewust met het milieu (volgens mijn omgeving te overdreven), maar dat wassen vind ik wel heel belangrijk. Wel was ik altijd met die geconcentreerde wasmiddelen en op lage temp (behalve de handdoeken en keukendoeken dan) Zo nog een beetje goed? Vind het echt erg dat ik niet bewust bestempeld wordt, want dat ben ik echt wel. Ik kan alleen de gedachte van niet schone kleren niet uitstaan...
Ik hoop dat ik niet alleen voor mezelf spreek als ik zeg: Ook al vind ik het raar, onnodig en milieubelastend, 'van den zotte', etc. etc. wat jij doet, je moet het helemaal zelf weten en laat ze maar lullen.
ja met vier kinderen kom je daar wel aan ja. Hier gaat de machine alleen aan bij een volle was, vind halve wassen zonde. Was zowieso maar 2 dagen per week en dan draai ik er een stuk of 4 achter elkaar aan. Hier gaat wel dagelijks alles in de was, 2 dagen dragen vind ik niet echt fris en een handdoek wil ik ook geen 2 dagen gebruiken
Vroeger moest ik thuis 2 dagen met mijn handdoek en washandje doen. Vond dat altijd zo smerig (vooral het washandje) Vandaar dat ik nu elke dag schone handdoeken en ook washandjes pak
Ben ik het mee eens. Ook al was je je grondig, je veegt er toch je gat mee droog... hoe je het ook wendt of keert, schoon is je handdoek dan niet meer. Zou je ook de gebruikte handdoek van een ander (die zich ook heel goed wast) gebruiken? Bij mijn moeder thuis werden handdoeken ook meerdere keren gebruikt.. 4 kids in huis dus ze had zoiets van: leg hem maar te drogen na het douchen! Nu de kids uit huis zijn (op 1 na) doet ze het nog steeds. Ik las hier iemand die ook handdoeken opnieuw moest gebruiken en het nu zo vies vind ruiken. Dat heb ik dus ook!!! Het ruikt echt niet lekker Hier dus thuis elke keer een schone. Dan was ik maar wat vaker.. En oke, we zijn met zijn drieen dus dat scheelt. Ik douche zelf 2x per dag, mijn vriend 1x en de kleine ook 1x per dag.
Dat was niet de bedoeling. Ik kan natuurlijk niet zien wat je verder nog doet. Sorry dat het zo over kwam. Ik bedoel ook niet dat iedereen die heel snel schone handdoeken pakt per definitie niet milieu bewust is. Maar ik doelde eigenlijk meer op mensen die 20 keer per week wassen. Prima dat je dat doet alleen is dat gewoon niet milieu vriendelijk. Dat zou best anders kunnen. Maar goed, iedereen moet doen waar ze zich prettig bij voelen. Ik vind het jammer.