Hoeveel Wasbeurten in een week?

Discussie in 'De lounge' gestart door naoual28, 17 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    @Meesa, haha, die is niet goed wijs!

Ik las hier ook eens op het forum dat iemand de kinderen eerst liet douchen voor ze in bad mochten, omdat ze anders in hun eigen huidschilfers in bad zouden zitten, was ook iets waar ik met mijn hoofd niet bij kon.

2. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb gemiddeld 3 tot 4 wassen per dag.

elke dag een witte was. bedje van de jongste gaat om de 2 tot 3 dagen omdat hij zoveel kwijlt en op zijn buik slaapt.
    beddengoed van ons zijn 4 machines per week.
    werkkleding van mijn vriend 2 wassen per week.
    en dan onze gewone kleding 1 tot 2 wassen per dag.
    dan nog de extra dingen zoals het speelkleed en de knuffels om de 14 dagen. en nog wat extra dingen die onregelmatig komen. zoals jassen en dekens en weet ik wat allemaal.
    mijn dochter sport 4 keer in de week.

wij zijn met 5 man thuis waarvan 2 pubers ;) en mijn dochter sport 5 keer in de week.

3. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0

oh ja dat zou ik me dan nog weer wel kunnen voorstellen!
    niet echt uitgebreid douchen , maar even snel afspoelen

4. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    wij wel ik heb daar een tik aan overgehouden van thuis. wij mochten van mijn ouders ook nooit een schone handdoek moesten 2 of 3 dagen met dezelfde handdoek doen en die stonk dan een uur ind e wind en was helemaal hard. ik wordt nog misselijk als ik die zure lucht ergens tegenkom. hier mogen ze gewoon elke dag een schone handdoek pakken.

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Toen Sterre zo'n last had van huidschilvers deed ik dat ook, even afspoelen en dan in bad. Maar die had op een gegeven moment een extreem droge huid.
    Ze gaat nu trouwens ook max 2 keer in bad, anders wordt ze gelijk weer zo schraal.

6. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Kyra heeft een redelijk erge huisstofmijtallergie. Ik heb alle knuffels van haar gewassen in curverdozen zitten en elke week mag ze er een stuk of 6 van uitkiezen (zitten ook redelijk grote bij dus vandaar een volle wastrommel). Om de huismijt daarna uit te roeien worden ze elke week gewassen op 60 graden of gewassen en in de droger gestopt. De gordijnen die ik zo vaak was zijn van onze slaapkamer en die van Kyra's slaapkamer. Ook om dezelfde reden.

Voorheen waste ik ze écht niet zo vaak, ik heb wel iets beters/leukers te doen. Maar sinds ik onder andere die dingen zo vaak was gaat het een heel stuk beter.

7. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Devi , mijn man heeft daar ook ontzettend last van....
    nu heeft hij geen knuffels meer ;)

maar we hebben om die reden ook gekozen om geen gordijnen te nemen!
    wij hebben overal rolgordijnen...

Ook dat scheelt enorm!

8. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Gelukkig hebben we beneden wel overal rolgordijnen, dat scheelt weer. In een volgend huis gaan we waarschijnlijk ook Kyra's en onze gordijnen vervangen door rolgordijnen. Het scheelt wel dat de gordijnen in Kyra's kamer van een gladde stof zijn. :)

9. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Hier ongeveer 4 a 5 wassen per week. Ik heb een witte was, zoals handdoeken, de gekleurde was (voornamelijk de kleding van de meisjes) en dan nog een keer de donkere was. Daarnaast 1x per week alle beddengoed van ons allemaal. Wij zijn dus met 2 volwassenen en 2 kleine kindjes. Lijkt me niet heel erg weinig, ik vind het meer dan genoeg in ieder geval ;)

10. diaantje17

diaantje17 VIP lid

21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    Hier wassen we bijna elke dag...
    wonen met 5 mensen hier ..waarvan 2 puber zonen (die denken dat het ook nodig is om meerdere keren per dag tewisselen van kleding.*heb soms het idee dat het gewoon vanuit de kast in de was geflikkerd word hahahha*.)
    Meagan draait er ook wel meerdere kleren erdoor heen..vooral als er weer tanden doorkomen...
    Dus ..ja....wasmachine draait overuren hier...;)

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik heb een hele stapel met kleine handdoekjes die ik speciaal voor mijn kruis gebruikte. Die deed ik natuurlijk meteen in de wasmand. Maar nu word ik niet meer ongesteld, dus dat scheelt ook weer. :)
    Ja inderdaad, smetvrees. Waar wordt je handdoek vies van, dan? Niet van het afdrogen, want als je je goed wast, ben je schoon. De handdoek wordt alleen maar nat van het afdrogen. Niet vuil. Vreemd dat je denkt dat je meteen weer vies wordt van het afdrogen met een handdoek die niet rechtstreeks uit de kast komt...
    Inderdaad!

Hier trouwens een tip voor alle moeders die hun kind zo vaak een nieuw pak aan moeten trekken, omdat alles vies is geworden: Slabbers! Die was ik dus wel vaak. Ik heb er ook echt een hele stapel van.

Oja, dan kan ik me er wel wat bij voorstellen. Hier hebben wij daar geen last van.
    Tip: Leg een hydrofiel onder zijn hoofd. Of een flanellen luier. Tip van mijn schoonmoeder. Werkt geweldig!
    Voor twee volwassenen en 3 kinderen? Dat is wel erg veel. Misschien moet je een grotere machine kopen. Geloof me, als je zoveel wast, haal je de kosten er zo uit!
    Oja, vergeten. Hier ook nog 2 per week erbij. Dan kom ik op ongeveer 9 per week.
    Dat is echt extreem veel! Draai jij een was voor alleen drie setjes kleren? Dat noem ik echt verspilling! Of hoeveel setjes kleren dragen jullie wel niet per dag? En dan heeft je man ook nog aparte werkkleren. Dus zijn normale kloffie draagt ie maar een paar uur per dag...
    Ja, dat geeft inderdaad wel meer was. Je gaat niet sporten in vieze kleren en je outfit moet weer schoon zijn voor de keer erop.
    Ander onderwerp, trouwens, maar ik vind 5 dagen sport wel erg veel... Wat doet ze dan?

12. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    lady xochi@ ik ga bij een kind van een jaar geen hydrofiel luier meer onder zijn gezicht leggen. eerder deed ik het wel. het eheft nu geen nut meer met zijn gedraai en ik wil niet dat hij er per ongeluk in verstrikt raakt.

13. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    lady xochi@ en wat betreft je andere vraag. mijn dochter voetbalt 3 keer in de week en 2 keer hardlopen en skeeleren. dan heeft ze nog 2 keer fisio therapie. mijn dochter heeft cvs en zit in een revalidatie project. en ze zweet zich tijdens het sporten de pleuris.
    ( vanwege haar cvs onder andere. ze mag dus van deze mama gewoon schone kleding aan de volgende keer.

14. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    oh... en dan vergeet ik de 2 keer gym op school nog ;) kom ik al aan 9 keer... oei oei.

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja, zoals ik al zei: Met sporten wel iedere keer schone kleren ;)
    Verklaart wel een hoop. Dát geeft in ieder geval erg veel was.

16. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik dacht dat je nu ging vragen wat cvs was ;)

17. tulip

tulip Niet meer actief

ik lees van een hoop mensen dat ze meerdere wassen per dag draaien. En dan lees ik dat alleen van het gemiddelde gezin (1 a 2 kinderen), want anders kun je het niet vergelijken natuurlijk. Ik snap werkelijk niet waar jullie het vandaan halen. Hier trekken we alledrie elke dag schone kleren aan en schone handdoeken (e.d.) dan heb ik 4 wassen per week. Zelfs al zou ik 2 x zoveel wassen dan zou ik nog maar aan 1 was per dag komen. Dus of je hebt echt een iniminiwasmachine of de trommel zit maar halfvol en dat laatste is echt super slecht voor het milieu, dan beter opsparen en volduwen die trommel.

Ik wil er nog bij vermelden dat ik geen droger heb en dat ik een volle wasmachine op 2 staande rekken kwijt kan.

18. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    ik denk ook zo'n 8 wassen per week.
    Hier elke dag schone handoeken.. ik vind het dus ook echt vies om een handdoek voor een tweede keer te gebruiken brr gewoon elke keer een lekkere frisse nieuwe handdoek.
    Beddengoed 1x per week, ik denk 2 zwarte en 2 witte wassen per week en 1 gekleurde.
    Hier met 2 volwassenen en een peuter.

19. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Hier ook zo'n 4 a 5 wassen in de week met z'n 3-en..

20. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    je hebt nog maar 1 kind van 1 jaar meid. jou tijd komt nog wel als je een paar jaar verder bent ;)

Deel Deze Pagina