Hoeveel Wasbeurten in een week?

Discussie in 'De lounge' gestart door naoual28, 17 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

ik heb nog maar 1 kind en wie zegt dat dat er meer worden.;) En ik heb geen 2 wassen maar 4, want ik zei nog als ik 2 keer zoveel zou wassen dan zou ik er 1 per dag hebben. 2x 4 is 8 natuurlijk, maar de ene week iets meer dan de andere. En ook al mag ik er nog een kindje bij krijgen dan heb ik niet ineens 2 x zoveel wassen, bestaat niet!!!

Wij waren thuis met 2 kinderen en hadden 4 a 5 machines. Iedere dag schone kleren en handdoeken en iedere week schoon beddegoed. En ik heb idd geen grote wasmachine maar een 6 kilo trommel. Dat is normaal.

2. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    je zult wel wonderhandjes hebben dan;)

3. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    hoevaak was jij de jassen en gordijnen en spullen van huisdieren? kijk of je 3 jassen moet wassen of 6 dat scheelt alweer een trommel enz enz enz. mijn dochter heeft 9 keer sportkleding in de week zoals je gelezen hebt is ook weer een trommel. 2 trommels werkkleding die helaas niet op het werk gewassen worden al dat soort dingen moet je ook meetellen.

4. tulip

tulip Niet meer actief

jassen van ons meisje elke week, die van ons niet. Ik heb paneelgordijnen dus die hoeven niet in de wasmachine. En ik neem aan dat niemand elke week zn gordijnen wast, want dan moet je echt een hobby gaan zoeken hoor.

5. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    hihi,nee tenzij je met extreme allergie zit hoef je niet elke week je gordijnen te wassen maar 6 maal gordijnen zijn weer 6 wassen en zo om de maand of 2 toch wel een keertje. (3 man met allergie hier) nu moet ik gaan afsluiten moet over een klein uurtje naar me dochter die met haar examens is begonnen vandaag en nog ff een beddengoed machine buitenhangen ;)

6. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Als je de luier gewoon goed om zijn matrasje vast maakt is het geen punt hoor, hier heb ik er eentje van drie die kwijlt en leg gewoon zo'n luier om zijn matras ...

7. MarjoM

MarjoM Actief lid

24 jun 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Haha, wat een discussies over hoe vaak mensen de was doen ;)
    Ik moet zeggen dat ik me wel een beetje een slons voel, sommige mensen hebben zoveel wassen. Ik denk dat ik 3 wassen doe per week. Ik doe de handdoeken niet na 1x gebruiken in de was. Vroeger thuis deden we dat altijd wel, maar ik vind dat persoonlijk echt onzin.
    Ik snap wel ineens waarom onze water en energie rekening gemiddeld gezien relatief laag zijn ;)

8. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    We zijn met 2 volwassenen en 2 kids en was ong elke dag 1 was... dus 7. Als ik beddengoed doe heb ik een trommel extra. Meestal de ene dag kleding de andere dag handdoeken, theedoeken, badhanddoeken, dusters enz.

9. tulip

tulip Niet meer actief

gelukkig is het goed weer, kan je er misschien nog 1tje draaien en drogen.;)

10. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Hier is het verschillende eigenlijk.
    Eerst was het elke dag wel een was maar nu om de dag.
    Ik werd al dat wassen en strijken zo zat dat ik tegen de oudsten heb gezegd dat ze makkelijk 2 dgn dezelfde kleren aan kunnen doen.
    Natuurlijk ondergoed en sokken niet hoor! Elke dag schoone aan doen wij ook.
    En ja het scheelt toch echt wel.
    Handdoeken daar doen we ook 2 keer mee hoor ga echt niet elke dag een nieuwe pakken.

11. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    4 to 6 machines er week
    2 volwassenen en 2 kids

12. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    Ik was ongeveer 4 x per week.. Moet wel zeggen dat ik alles bijelkaar ingooi, ik doe niet aan sorteren wit/zwart/kleur. En onze kleding/beddegoed e.d. ziet er goed uit, geen rare verkleuringen. Werkkleding van manlief is hier maar 1x per week, op vrijdags, als hij thuiskomt van de kazerne (hij wast tussendoor wel op de kazerne hoor). Verder hebben Faye en ik dagelijks schone kleding aan en verschoon ik wekelijks het beddegoed. Handdoeken gebruik ik gemiddeld zo'n 2 a3x.

13. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant

Hahahaha hier moest ik echt om lachen hoor sorry!
    Die zal echt heel erg balen als haar wasmachine een keer kapot is!:D

14. namya

namya Niet meer actief

ik heb ook 16 wasjes minimaal en overdrijf zeker niet

wil een je was specificatie:

maandag (bedden verschoond)
    -1 witte was ( hoeslakens zijn altijd wit en handdoeken en ondergoed ook dus 1 volle witte was, soms past het niet dus dan 2 wasjes witte was)
    -1 was met ons dekbedovertrek
    -1 was met onze zoons dekbedovertrek
    -1 lichte bonte was

dinsdag
    -1 witte was (tja elke dag schoon ondergoed en handdoeken van dezelfde kleur tikt aan)
    -1 licht bonte was

woensdag en vrijdag zijn hetzelfde als maandag dus dat zijn al minimaal 12 wasjes, meestal meer omdat de witte was echt enorm veel is hier)

donderdag zaterdag en zondag lijken op dinsdag dus ook weer 6 wasjes

en 1 of 2 donkere wasjes per week dus dat is ook weer minimaal 1 wasje erbij!

nou telsom 12 + 6 + 1= 19 EDIT: nu ik het uittik zie ik zelfs dat 16 nog bescheiden was

maar ik wacht niet op een volle wasmachine, vindt ik onzin, de was moet weg, machine vol of niet jammer!

15. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Doe je die echt apart?
    Dat past toch wel in 1 trommel?

Wij hebben denk ik 4 trommels in de week. Maar ik heb een hele grote zolder die eigenlijk alleen voor de was gebruik, dus als er een keertje wat blijft liggen omdat ik de machine anders niet vol heb, is dat geen probleem.

16. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    whahahahaahahhaahaha andere gaatjes:p

17. namya

namya Niet meer actief

jawel maar onze kleuren zijn anders dan die van mijn zoontjes dekbedovertrek, hij vaak lime en aqua tinten en wij vaak wit

(ja ik hou van wit :D)

dus dan maar apart

18. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Oh, ok, had ff niet in de gaten dat die van jullie wit zijn.

19. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Hier gaan er gemiddeld 4-6 wasbeurten per week erdoorheen. Soms zit de machine niet vol maar dan draai ik toch en kom dan uit op 6. Ik wil gewoon alle was gewassen en opgevouwen en weer in de kast hebben liggen (tis een tick volgens mij)
    Als ik gewoon wacht tot volle machines kom ik uit op 3-4 per week (2 volwassenen en 1 dreumes)

20. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    knap dat dat past dan. ik krijg net een stukje ingestopt wat ie binnen 5 minuten weer lostrekt of met draaien meteen loskomt.

Deel Deze Pagina